Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Alu front voor Shuttle

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een Shuttle XPC SN41G2 gekocht, het ding van een Athlon XP 2500+, 2x 512MB PC2700 Transcend geheugen, een Hitachi/IBM 180GXP 120GB 8MB harddisk, een SoundBlaster Audigy Paltinum Ex en een Saphire Radeon 9500Pro 128MB voorzien. Dit ding werkt als een tierelier. Alle mem settings op agressive Cas 2 en rete stabiel.

Het is alleen even klooien om de SoundBlaster Audigy Platinum Ex in de Shuttle in te bouwen, omdat er een extra dochterbordje bijzit dat je net als een PCI kaart vast moet zetten in de kast en waar je de breakout box op aansluit.
Ik heb het dochterbordje ontdaan van de bracket en de firewire poort en het op de plaats die Shuttle voor de parallele poort in gedachte had bevestigd. Dit werkt allemaal als een trein.

Echter er is een NADEEL aan de shuttle en dat is het zeer strake geborstelde aluminium front.

Nu zitten er een zilvergespoten fdd en DVD-rom in, maar dit oogt niet geweldig naast het geborstelde alu front van de Shuttle.

Zijn er ergens op deze planneet frontjes te krijgen die zo'n alu look hebben voor een FDD en een Lite-on cd/dvd combo fikker?

Ik weet dat Lian-Li een hoop van die stickers heeft, maar niet voor Lite-On en dat Coolermaster ook deze zooi maakt, maar het lijkt niet op de alu look van Shuttle.

Is hier een oplossing voor???

Verwijderd

Als je er nog een frontje van geborsteld aluminium bij hebt, kan je voor een stealth-mod gaan. Heb t zelf op mn Lian-li PC60 gedaan. Ziet er supercool uit, en is in 10min. gepiept :)

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-11 12:34

Daklem

Audio Nerd

ik krijg vanmiddag ook mijn shuttle thuisbesteld. precies dezelfde als jij hebt.

ik ga geen gebruik maken van floppydisk. ik ga een usb pen aanschaffen met dockingstation. Dat scheelt weer. en ik ga mijn dvd fikker stealth modden.

ik zal eens gaan kijken hoe ik dat wil gaan doen. maar stealthmodden is inderdaad wel de slimste en beste oplossing.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

hmm het front is veels te zwaar om dat te gaan gebruiken voor een stealthmod. dus helaas zal het wel gewoon met een alu dingetje moeten. success :)

Verwijderd

Lian-Li heeft tegenwoordig ook mooiere universele bezels op de markt gebracht:

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/PC60H1SS-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.lian-li.com/images/PC60H1SS-2.jpg

Helaas zijn deze nog niet in nederland te krijgen, maar ik heb freezing hardware gemaild en die zeiden dat ze ze ongeveer binnen 2 weken binnen moeten krijgen.

Ff wachten dus nog......

edit:
typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 17:58 ]

• megaleo
  • Laatst online: 25-11 17:06

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 16:48:
Lian-Li heeft tegenwoordig ook mooiere universele bezels op de makrt gebracht:

[afbeelding]

[afbeelding]

Helaas zijn deze nog niet in nederland te krijgen, maar ik heb freezing hardware gemaild en die zeiden dat ze ze ongeveer binnen 2 weken binnen moeten krijgen.

Ff wachten dus nog......
Kijke dat zijn nog eens ff handige dingetjes. Moet ik ook hebben!! :P
FF wachten dus nog ja. :7

Verwijderd

ach man nepperts :P Jullie posten in cme dus wordt er verw8 van je dat je ook zelf bezels maakt. Anders post je het maar in overige hardware :P

Nee maaruh, ff serieus, als je geen zin hebt om ze zelf te maken dan moet je gwoon ff w8ten dat die universele bezels van lian-li er zijn :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:24:
ach man nepperts :P Jullie posten in cme dus wordt er verw8 van je dat je ook zelf bezels maakt. Anders post je het maar in overige hardware :P
Dat is natuurlijk onzin, modding komt van het woord moderate en als het goed is heb je op school geleerd dat dat veranderen betekend...
Je veranderd je case toch met zo'n super cool frontje van Lian-Li of zie ik dat verkeerd? :P Zelf zal je nooit zo'n mooi floppy frontje kunnen maken!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:41:
[...]

Dat is natuurlijk onzin, modding komt van het woord moderate en als het goed is heb je op school geleerd dat dat veranderen betekend...
Je veranderd je case toch met zo'n super cool frontje van Lian-Li of zie ik dat verkeerd? :P Zelf zal je nooit zo'n mooi floppy frontje kunnen maken!
Was ook maar puur als grap bedoeld hoor ;)

Je kan trouwes wel mooie floppy frontjes maken hoor!...iig versteeg kan dat :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 17:42:
[...]

Was ook maar puur als grap bedoeld hoor ;)

Je kan trouwes wel mooie floppy frontjes maken hoor!...iig versteeg kan dat :P
Die van mij ook ;)

Nu noem je ook wel een naam.... Daar kan ik natuulijk niet tegenop ;)

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

volgens mij gaat dat niet passen. er zal dan gemod moeten worden om het passend te maken.

zie dit plaatje en je weet waarom!
niet elke kast kan je een brezel zo bevestigen! :(

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1112.jpg

Verwijderd

Ken twee collega's met een SN41G2 en ze hebben beiden hun combo's gestealth met dit frontje van Coolermaster (AFP-U01):

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.com.hk/images/products/AFP-U01.jpg

Die Shuttle is trouwens verticaal gebrushed, terwijl dat frontje horizontaal gebrushed is, maar ik vind het wel mooi zo. Ik geloof dat ie bij Goris te koop is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 19:14 ]

Verwijderd

Ik vind het zo zonde van die Coolermaster dat het merk er weer meteen zo groot op moet staan. Daarom ga ik zelf ook voor de Lian-Li (maar ja, ik heb dan ook net een gloedje nieuwe Lian-Li die thuis op me staat te wachten ;))

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik kan niet helemaal goed zien of die lian-li ook geborsteld silver is, anders zou het ook mooi zijn voor de shuttle (ik heb ook een shuttle waar ik een cd-rom speler in wil bouwen)

Verwijderd

Die Lian-Li bezels zijn van precies hetzelfde materiaal gemaakt als de rest van de kast, meer plaatjes van deze bezels gemonteerd in een Lian-Li kast van je vinden op de site van Lian-Li.

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik zoek zo'n frontje voor de NEC-1100 DVD+R(W) voor in mijn Shuttle SN41G2.
Heb ook al een ander topic geopend, maar werd naar deze verwezen (bedankt _TiNo_)

zouden er mogelijkheden bestaan om zelf alu frontjes te laten maken en te laten borstelen cq waterstralen die echt de 'stijl' van de SN41G2 hebben? Iemand ideeen? inkoop actie?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

laten maken klinkt erg duur, maar als iemand het wil organiseren en een inkoopactie wil starten doe ik graag mee.
De coolermaster vind ik er trouwens al wel aardig uit zien, en de lian-li ziet er al helemaal goed uit. bij de coolermaster staat er bij dat je hem met tape vast moet zetten, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik wil het frontje gebruiken voor een lite-on brander.

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 15 mei 2003 @ 13:15:
bij de coolermaster staat er bij dat je hem met tape vast moet zetten, wat moet ik me daar bij voorstellen?
Ik wil het frontje gebruiken voor een lite-on brander.
Op de achterkant zit een soort van tape, dus je plakt em zo op je brander.

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Toch zit ik me af te vragen of je die universele Brezels van Lian Li gewoon in je kast kan plaatsen of moet er weer gemod worden. ik heb ook een shuttle SN4G2

• sjolmers

sjolmers

ik kwam nog een plaatje tegen van een coolermaster front bezel op een SN41G2

Afbeeldingslocatie: http://www.ouranoupoli.net/photo/101_0166.JPG
orgineel http://www.ouranoupoli.net/photo/101_0166.JPG

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik vind het zeker niet lelijk staan! vind het best netjes. Ik denk ook dat ik zo'n bezel ga bestellen. Want ziet er errug netjes uit vind ik. beter dan een lelijk beige frontje. ik heb nu zwart erop en het ziet er niet uit :). en is zeer relaxed dat hij universeel is. als ik een dvd brander aanschaf kan ik hem daar ook op gebruiken.

Toppie en bedankt voor de foto! ik ben uit mijn keuze :)

Verwijderd

Wil nou ook een shuttle gaan kopen, zit op de Shuttle XPC SN45G te wachten.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb net zo'n coolermaster frontje besteld, ik zal foto's posten zodra ik hem heb

Verwijderd

Daklem schreef op 15 mei 2003 @ 17:29:
Toch zit ik me af te vragen of je die universele Brezels van Lian Li gewoon in je kast kan plaatsen of moet er weer gemod worden. ik heb ook een shuttle SN4G2
Die Lian-Li zal denk ik wel een beetje gemod moeten worden, maar ik denk niet dat dat een onoverkomelijk probleem moet zijn....

Verwijderd

wanneer gaat dat fabeltje van "geborsteld alu" 'ns ophouden??? There is no such thing!

die "strepen" komen simpelweg van het anodisatie proces, en geloof mij: daar komt écht geen borstel bij kijken hoor...

• Nessuno
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23-11 16:44

Nessuno

io sono nessuno

ben ik nou de enige die problemen heeft met de power+rest knop ??
(blijven hangen)

Na rose e cient spin

• sjolmers

sjolmers

Ik heb mijn frontje klaar! Ben uiteindelijk toch voor een stealth gegaan.
Ik heb het frontje genomen, wat orgineel uit de 5,25" bay komt, los geschroeft, aluplaatje op plastic strip geplakt, toen de dremel in de shroeven gezet en ook de schroeven er in vastgeplakt.
Daarna heb ik mijn Nec1100 DVD+ brander gesloopt, frontje er helemaal af (alles wat dus van grauw plastic is) en met dik (3mm) dubbelzijdig plakband het alustealthfrontje direkt op het laadje geplakt, nog een stukje dubbelzijdigplakband (met de bescherming er nog op op het open/close knopje geplakt en klaar!

pics volgen waneer ik mijn digicam weer van de reparatie mag ontvangen.

• sjolmers

sjolmers

prodigy schreef op 17 May 2003 @ 00:26:
ben ik nou de enige die problemen heeft met de power+rest knop ??
(blijven hangen)
Ik heb daar nog niks overgehoord , ook niet op een ander forum waar veel over shuttle's wordt gesproken.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
klein id wat alle problemen oplost: stealth je cd drive met het originele cover en maak onder aan dat cover de fdd cover vast. Zo is je flopdrive ook gestealth en als je hem (ooit) nodig hebt zet je je cd romspeler ff open :)

Verwijderd

Topicstarter
He Sjolmers,

Heb je een paar plaatjes van hoe je een en ander hebt gefabriceerd. Het is nogal jammer als het modden van het originele frontje mislukt, dus wil ik het in één keer goed doen.

p.s. Hoe gaat met zo'n stealth mod de cd eigenlijk open?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 09:30:

Door zachtjes rechtsonder op de stealthdrive te drukken, je drukt daarmee je verstopte knopje in :)

Verwijderd

Vind het een slechte zaak van Shuttle dat ze zelf geen frontjes leveren,je kan wel verschillende kleuren voorfronten krijgen maar geen CD en diskfrontje.

• AtlonXP1800

AtlonXP1800

Ondertitel?

ik heb inmiddels ook de coolermaster bezel er op zitten.
zoals beloofd, de pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/Rshuttle2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/Rshuttle3.jpg

Het ziet er helemaal niet slecht uit, en het er op plakken heb je zo gedaan. Op deze manier kan je zelfs een oude vergeelde cd-rom speler er weer mooi uit laten zien!

• sjolmers

sjolmers

Verwijderd schreef op 19 May 2003 @ 09:30:
He Sjolmers,

Heb je een paar plaatjes van hoe je een en ander hebt gefabriceerd. Het is nogal jammer als het modden van het originele frontje mislukt, dus wil ik het in één keer goed doen.

ik heb geen plaatjes, maar wel een handleiding voor je
shuttle mods

• SilverMane
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-11 21:15
sjolmers schreef op 25 May 2003 @ 22:35:
[...]

ik heb geen plaatjes, maar wel een handleiding voor je
shuttle mods
Hele leuke mod. Kon denk ik wel iets strakker en mooier. Maar wat een enorme olga hoer op dat eerste plaatje :r :D .

(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 24-11 22:28

PnD

like in Pinda ^_^

even kickje.
ik vind die coolermaster er niet zo mooi uitzien met dat logootje.
heeft iemand lian li of wat anders geprobeerd? en er foto's van.
of toch gestealth met dat (zware) shuttle frontje

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 27-04-2004 15:42 ]

• tie-rep
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-11 22:06

tie-rep

nu met ir. !

PnD schreef op 27 april 2004 @ 15:42:
<knip>
heeft iemand lian li of wat anders geprobeerd? en er foto's van.
of toch gestealth met dat (zware) shuttle frontje
http://forums.bit-tech.ne...ead.php?s=&threadid=44396

Afbeeldingslocatie: http://www.hamlesh.com/~publicgallery/albums/public_gallery/PICT0038_Custom.jpg
Pagina: 1