HPT370 RAID 0 herstellen

Pagina: 1
Acties:

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-02 21:43
Ik heb hier een PC met RAID 0 op een HPT370 onboard controller.
1 HD is er uit geweest en in een andere PC met XP gehangen dit omdat de PC met de raid niet meer wou doorbooten. Achteraf dom maar ja, het is gebeurd.

Gevolg is nu dat de PC met HPT niet meer wil booten van de RAID 0.

"Ongeldige diskette....vervang de diskette en druk op willekeurige toets......"
HPTbioS ziet wel de HD's maar meer niet. Booten vanaf deze array wil niet meer.

Nu gaat het mij er om om de data die er op staat te saven..KAN DIT nog?

Ik heb met de utility RAIDRB.exe ( http://www.sudhian.com/showfaqs.cfm?fid=8&fcid=23 ) getracht de raid 0 te herstellen maar helaas.
Wanneer ik van een DOS flop boot dan zie ik 1 C:\..
doe ik 'dir' dan zie ik een aantal rare tekens van C:\ Dit is dan ook niet te benaderen.
Ik heb zo'n vermoeden dat ik alles kwijt ben maar indien iemand raad weet...graag.

[ Voor 4% gewijzigd door stretch op 14-05-2003 12:19 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

RAID 0 werkt door de gegevens te verdelen over 2 schijven en dus zo meer performance te genereren. Nadeel is inderdaad als een schijf defect raakt of verwijdert word dan je dan de helf van elk bestand overhoud. Dit is niet te herstellen zonder de andere helft die op de 2e harde schijf staat/stond. Met andere worden, pech, opnieuw RAID aanmaken en windows opnieuw installeren.

Canon Digital Ixus V3

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-03 17:44

Appie

F1RST Racing

Je zou opnieuw een array aan kunnen maken. Met veel geluk staat de data er dan nog op. Mij is het zo gelukt om me data te behouden.

[ Voor 1% gewijzigd door Appie op 14-05-2003 12:30 . Reden: i-tje plaatsen ]

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• stretch
de ARRAY opnieuw aanmaken???vanuit de HPT bios??

[ Voor 88% gewijzigd door stretch op 14-05-2003 12:31 ]

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Je zou het kunnen proberen, maar als die andere pc iets gewijzigd heeft op de harde schijf dan word het lastig. En ja, vanuit het HPT bios.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Vergeet het maar. die data ben je kwijt. in het vervolg toch maar een raid-1 setup? (mirroring)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Jep, opnieuw aanmaken. Zie ook RAID stuk :)

Verwijderd

wat heb je allemaal gedaan met die schijf toen ie in dat andere systeem hing?

• stretch
Wanneer ik de RAID opnieuw wil aanmaken krijg ik te lezen: all data will be removed" eeh dat wil ik juist niet....

• Martijn02
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-03 22:49

Martijn02

/* No Comment */

Vreemd... Het overkwam mij een half jaartje geleden dat mijn moederbord (waar de controller op zat) kapot ging, ik heb toen de disks meegenomen naar een vriend die ook zo''n controllertje op zijn mobo had, en heb de handel daar ingeplugt.

Hij herkende de disks meteen, en het was niet nodig om een nieuwe array aan te maken. blijkbaar staat de defenitie van de RAID array dus ergens op de disks. Uit het feit dat bij jou de controller de raid-array niet meer herkent lijkt het me dat de array op een van de disks beschadigd (overschreven?) is. Ik weet niet wat je met die disk gedaan hebt in die andere pc, maar als je er data op geschreven hebt kan je er van uit gaan dat de je inderdaad de helft van ieder bestand kwijt bent. Dan valt er ook niets meer te restoren...

• stretch
Met die schijf is niets gebeurd in het andere systeem.. Wat doet XP als ie aan andere HD ziet? Schrijft ie daar wat op weg? Veranderd ie de MBR?
Want wanneer ik met een data recovery proggie de schijf aftast geeft ie wel aan dat ie 2 MBR 's vindt. Het moet er toch maar 1 zijn, toch??

[ Voor 68% gewijzigd door stretch op 14-05-2003 12:49 ]

Verwijderd

Ik denk dat je pech hebt hoor, als er staat Broken stripe ofzo, dan kun je het meestal wel schudden. HET grote nadeel van raid 0 :+

• stretch
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:44:
Ik denk dat je pech hebt hoor, als er staat Broken stripe ofzo, dan kun je het meestal wel schudden. HET grote nadeel van raid 0 :+
Hmmm, daar begint het wel op te lijken ja.....
Pagina: 1