Toon posts:

Netwerk Aktiviteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik iets van PC B(win98) naar PC A(win2000) kopieer via het netwerk en bij windows mijn local area connection properties kijk dan zie ik dat het aantal ontvangen en verstuurde packets gelijk zijn en ongeveer gelijk blijven. Nou vraag ik me dus af of dat normaal is aangezien ik alleen maar verstuur op win2k machine en niks ontvang.

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja, er zit wel een router tussen maar dat maakt volgens mij niks uit.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Gebruik je een hub? Dan is het namelijk vrij logisch, want die stuurt alle pakketjes naar iedereen.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

De ontvangende pc stuurt pakketjes terug om te bevestigen dat-ie pakketjes ontvangt.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zei al dat er een router tussen zit, die volgens mij een switch is en dus intelligent. Ik weet dat een hub een signaal naar alle poorten doorlust zonder een tabel aan te leggen, maar stuurt hij ook door waarvan hij afkomstig is

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-08 10:12

Corn

Raar jongetje

Idd... het is elke keer
code:
1
2
3
computer -> pakketje -> computer
computer ------------------ computer doet checksum
computer <- CRC ok, stuur volgend pakket  <- computer

Verwijderd

zie post rubenski, ik denk inderdaad ook dat het daar wat mee te maken heeft....

edit:

Cornholio2001 was me al voor :)

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hij mag dan wel pakketjes terug sturen maar een checksum terug struren of een parity bitje is toch nooit zo groot als een hele file.

Verwijderd

dat maakt niet uit pakketje is een pakketje

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
En dan nog is het raar, want als het goed is zet de sturende pc zijn windowsize (=het aantal pakketjes dat verstuurd mogen worden voordat er een ack berichtje komt) groter dan 1, en zou het aantal binnenkomende pakketjes op PC B dus kleiner moeten zijn dan het aantal pakketjes dat eruit gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wat ook dacht

Verwijderd

_Hades je hebt gelijk, ik reageerde even te snel,
Staat vermoedelijk ergens een instelling verkeerd.
parity check op 1 of zoiets, die normaal op 8 staat??

Verwijderd

Topicstarter
Misschien dat ik t heb. Onder networking adapter properties staat speed/duplex settings. Deze staat op full autonegotiation. Toch maar eens 100Mbit Full Duplex gebruiken.
Pagina: 1