Toon posts:

[w2003 web]Meerdere Nics, Internet connectie sturen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben hier een aantal servers staan, en ook verschillende isp's.

We hebben 1 xs4all lijn, waarop het hele netwerk draaid. En sindskort ook een Speedlinq lijn.

Nou staat er 1 server(met windows 2003 web edition), waarin 2 netwerk kaarten(NIC'S) inzitten
- voor het netwerk (dus ook internet mogelijkheden van Xs4all)
- 1 voor de speedlinq lijn

Nou willen wij voor uitgaande internet van deze pc, de speedlinq lijn gebruiken, en voor intern gebruik gewoon het netwerk/xs4all..

Hoe is dit mogelijk?

*het rare is ook dat ik vanmorgen naar speedtest.nl ging, de speedlinq lijn werd gepakt, en nu als ik erheen ga, de xs4all lijn word gbruikt (dit te zien aan de snelheid, de ene keer zit ik rond de 160, en de andere keer 700 kb/s, en ik weet uit ervaring dat speedlinq die 700 kb/s is)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:01 ]

Verwijderd

Lekker duidelijk. :X

Je wilt dus al het lokale internetverkeer op de Windows 2003 Server via de Speedlink lijn hebben. En de rest van het netwerk moet internetten via de XS4ALL lijn? En hoe is die XS4ALL verder aangesloten? Via een Router ofzo? En die hangt gewoon in het net?

Je hebt verder geen Firewall/Proxy daar?

Mogelijke oplossing:

Beetje klooien met Routing and Remote Access, daar kun je wel wat regels opnemen en zo het verkeer in de goede richting krijgen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nee alleen deze server/pc moet gebruik maken van de speedlinq connectie

die xs4all lijn is gedeeld door een router ja, want er maken aardig wat pc's gebruik van, maar die hebben momenteel (nog) niets met die speedlinq lijn te maken.

Ik wil gewoon dat deze pc tot nu toe alleen van de speedlinq lijn gebruikt maakt.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:15

Corn

Raar jongetje

De xs4all lijn zit dus waarschijnlijk aan een routertje ERGENS in het netwerk. Win pakt waarschijnlijk de eerste nic die hij vind. Is dit toevallig die nic die met het netwerk verbind, dan heb je xs4all. Besluit ie eerst de andere te vinden, dan issie ineens speedlinq. Probeer maar eens de kabeltjes van de twee kaarten te verwisselen, en kijk wat er gebeurt

Verwijderd

Ik snap er nog steeds weinig van maar ik zou het volgende doen:

Een filter aanleggen op de NIC met de Speedlink verbinding. Dat dus alleen verkeer met als Source IP van de Server erover heen mag.

De rest van het verkeer zal dan automatisch over de XS4ALL verbinding gaan.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
uitgaande is nu via speedlinq, doordat ik inderdaad de kabels heb verwisseld

Verwijderd

Is het niet gewoon aangeven dat jouw gateway op die machine loopt via de "speedlinq" nic...?

Misschien kan je wat IP gegevens laten zien ?

Verwijderd

Topicstarter
Nee speedlinq, gebruikt geen gateway en etc, maar voor intern hebben wij er wel een.

Het is niet mogelijk om in de ene nic, informatie te verstrekken, die de kaart dan gebruikt om VIA de andere te comminuceren.. snap je het nog? :P

• McMiGHtY
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:10

McMiGHtY

- burp -

kun je niet een persistant route aanmaken die al je externe verkeer of je Speedlinq heen route en een persistant route die je interne verkeer over je andere nic heen route?
Pagina: 1