Toon posts:

Camera op de computer

Pagina: 1
Acties:
  • 78 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

een tijdje geleden hadden wij een digitale filmcamera gehaald van Sony (3300 piek) en met lcd scherm enzo... Zon kleintje!

Ennuhh nu kregen wij er een kabeltje bij met aan het eind 3 stekkertjes.. Dus géén USB! kan ik daarmee ook bewerken op de computer? Want ik heb al eens achtter de kast gekeken.. ??

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

3 stekkertjes?
Volgens mij werken Sony cams gewoon met USB, en dan komt de inhoud van je Memory-stick gewoon als een Removable HDD in je explorer.

Hoe ziet dat stekkertje eruit? mini-mini-jack ofzo? Die is voor CAM -> TV wacht je kan ook een paar seconde film maken (die van mij in iedergeval wel)
* RaZ heeft zelf een Sony-DSC F707v

Ey!! Macarena \o/

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Die drie stekkers zijn waarschijnlijk 3 x tulp

1 keer video en twee keer audio.

Hier mee kun je het bewerken op je computer als je over tv-in mogelijkheden beschikt :)

Kijk een sin de beschrivng of dat ding ook firewire ondersteunt, want dat is snelle en betere kwaliteit dan tulp :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Hmm, volgens mij is voor je TV. En neem aan (ik ga er van uit) dat je PC geen tulpaansluitingen heeft. Er hoort namelijk wel een USB kabel bij te zitten. Als dit niet het geval is kan je het beste even contact opnemen met de winkelier waar je hem weg hebt of de fabrikant :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

iLink (FireWire) werkt sony ook mee.

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 14:38

Corn

Raar jongetje

als het een digitale is dan kun je alleen maar met firewire of Ilink(zoals sony dat noemt) videomonteren. Je camera moet dan wel DV-in ondersteunen, anders kun je je beelden niet terugzetten. DV-in zit er altijd op, maar is soms uitgeschakeld omdat de camera dan goedkoper is. Je kunt hem dan soms met een zogenaamde Widget inschakelen, maar dit is soms een beetje link. het gebeurt wel eens dat je dan je hele bios van je camera molt, en dat valt dan weer buiten de garantie

Verwijderd

Topicstarter
hm.. vat er niet super veele van :-) damnz handleiding niet gevonden.. pffff kep er alleen maar een stekkertje met 3 stekkertjez aan het eind bij gekregen meer ECHT niet!!

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:10 ]

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:01:
hm.. vat er niet super veele van :-) damnz handleiding niet gevonden.. pffff kep er alleen maar een stekkertje met 3 stekkertjez aan het eind bij gekregen meer ECHT niet!!
En wat voor drie stekkertjes zijn dat :?

You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Denker
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-11-2025
Dat klopt: 3x tulp.
Rood: audio rechts
Wit: audio links
Geel: video.

Zijn hier geen plugjes voor naar USB?

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan niet met die 3 stekkertjes door die in de comp te drukken fotos enzo te bewerken op de computer?

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Das inderdaad voor analoge video signalen en geluid. Volgens mij een beetje ripoff een camera van 3300 euro zonder firewire. Wat is het type nummer van camera dan?

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

digital zoom staat er zeker op?

das nog geen digitale camera :(

terug naar de sjop dacht ik zo

• Corn

Corn

Raar jongetje

Sony levert bij zijn videocamera's altijd netjes een Ilink kabeltje, deze kun je echter alleen gebruiken als je computer ook zo'n kleine smalle aansluiting heeft ipv zo'n vijfhoekige. Als de camera ook nog een fotostand heeft met memorystick dan geven ze er zelfs nog een usb kabeltje bij ook. En nee, je kunt die stekkertjes niet in je computer douwen tenzij je een capturekaart hebt. En dan heb je ook nog prettig beroerde kwaliteit vergeleken met pure DV

Verwijderd

Topicstarter
carl zeiss vario zonnar staat erop op de zijkant

Verwijderd

Topicstarter
wat voor kabeltje kan ik dan gebruiken.. heb er niets bij gekregen voor d erest

DEZE KABEL IS HET: http://www.sony.nl/cms/re...9/86815/8399/VMC-20FR.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:29 ]

• Icey
  • Laatst online: 02-03 14:33
Carl zeiss = merk lens volgens mij,

Kijk eens op de doos.. zeker weten dat je een digitale en geen analoge camera heb gekocht?

Verwijderd

Topicstarter
ehm ik mag er toch wel van uit gaan icey dat ie voor 3 en een half duizend piek een digi hebt he!
De doos die is al weg denk ik! :'(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:31 ]

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Bij wat voor zaak was dit dan??? BTW, er staat altijd een type nummer op, als je die nou eens opzoekt, wat je gepost hebt is de lens die dat ding heeft. Kijkt anders een onderop de camera, vaak zit daar een sticker met typenr ed.

Canon Digital Ixus V3

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Waar heb je hem gekcoht?
Type nummer?
Modelnummer?

Zoek es op de Sony site naar een afbeelding van die camera :)

Dan weet iedereen waar het nu over gaat :)

• Corn

Corn

Raar jongetje

redcard is de gelukkige eigenaar van een camera -> cinch kabeltje :)
Ideaal om je camera op de tv aan te sluiten of een ghetto videorecorder om fijn je bandjes over te zetten naar trusty VHS

• Icey
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:30:
ehm ik mag er toch wel van uit gaan icey dat ie voor 3 en een half duizend piek een digi hebt he!
De doos die is al weg denk ik! :'(
Wat dacht je ervan dat ie misschien wel eens opgelicht is?

En dan nog, als ik zeg ik heb voor 100.000 euro een auto gekocht, dan hoeft dat toch niet perse een ferarie of een bwm te zijn...

Kan ook een trabant wezen, alleen dan met goude onderdelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Naam: Digital Video Camera Recorder
Model: DCR - TRV8E
Nr: 30978

Dus wel een digitale!!!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:35 ]

• Corn

Corn

Raar jongetje

Wat staat er op het bandje dat erin moet?
Di8, Hi8, Vi8, MiniDV ?

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Precies, als je een professionele camera 2e hands koopt dan hij best nog wel eens dat gaan kosten. Hoeft dan niet persee digitaal te wezen.

Canon Digital Ixus V3

Verwijderd

Topicstarter
op t bandje staat mini dv

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Sony DCR-PC2E FireWire
Sony DCR-TRV5E FireWire
Sony DCR-TRV8E FireWire
Sony DCR-TRV9E FireWire
Sony DCR-TRV900E FireWire

Firewire dus :P

Verwijderd

Topicstarter
Huh?? dus?

• Corn

Corn

Raar jongetje

minidv is dus digitaal :) Zoek dus een firewire kabeltje, je moet een iLink naar FiWi hebben

Verwijderd

Topicstarter
ja maar moek die kope dan??

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Loop naar de elektronica boer, en misschien heeft ie zo'n kabel voor je :)

Anders wordt het sony meelen :)

• RawPeanut

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Of koop een Sweex Firewire kaartje, meteen kabel erbij. Het is iig geen nieuw model als ik de site van sony nederland mag geloven. Staat niet tussen hun producten daar.

Canon Digital Ixus V3

• Icey
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:38:
Betalen je ouders nogsteeds je kapper of niet?

• Corn

Corn

Raar jongetje

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:38:
Hoe wou je er anders aan een komen? Stelen van oma ofzo? :)
Nog een hint: er zit een heel handig boekje bij die camera, met onder andere wat er in de doos hoort te zitten, hoe het een en ander werkt, en hoe je dat dan moet aansluiten enz enz. Mehhh-nu-allll heet het :)

[ Voor 1% gewijzigd door Corn op 14-05-2003 12:42 . Reden: typ0 ]

• Jackbq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-03 20:58
als je nou voor 3300 euro iets koopt, dan mag je toch wel wat service en hulp verwachten van de zaak waar je hem gekocht heb?

ga ermee terug, vraag om uitleg en vraag om die kabel.
lijkt mij zeer logisch.....

• Icey
jackel7007 schreef op 14 mei 2003 @ 12:42:
als je nou voor 3300 euro iets koopt, dan mag je toch wel wat service en hulp verwachten van de zaak waar je hem gekocht heb?

Hij kan niet terug naar de winkel... hij heeft waarschijnlijk ze boekjes + kabels + doosje weggeooit, incl ze bonnentje...

offtopic:
gestolen?

• Corn

Corn

Raar jongetje

jackel7007 schreef op 14 mei 2003 @ 12:42:
Je gaat toch ook niet met je nieuwe auto terug omdat je niet weet hoe je auto rijden moet?

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Misschien is het handig om type erbij te zetten ipv. "een sony". :p Maargoed, zelf heeft m'n pa ook een sony camera. Dit is een DCR-TRV740E daarmee kan ik digitaal alles omzetten naar de HD. Standaard leverde Sony analoge verbindingskabels (mini-jack naar 3 x Tulp) voor video en een USB kabel om de foto's van de memory stick te halen.

De filmbeelden kun je op 2 manieren naar de computer halen. De eerste manier is via de (analoge) tulp aansluitingen die je vervolgens aan een goedkoop TV-kaartje koppelt en een gratis MPEG programmaatje laat opnemen. Zelf vond ik de kwaliteit zeer matig en helemaal als je je knip-en-plakwerk vervolgens weer op een videoband wil zetten.

De tweede manier is een DV-videobewerkingskaartje kopen. Een DV-videokaart (ong. E 250,-) is standaard uitgerust met een FireWire (iLink) kabel en een stuk software om alles mooi op een rijtje te schoppen. Het resultaat kan zonder enig beeldverlies weer op video worden gezet. Je kunt nl, nadat je video klaar op HD staat, je beelden via je digitale videocamera overpompen naar de videorecorder. Andere mogelijkheid is natuurlijk Divx of VCD enz.

Sony levert standaard geen Firewire kabel. Die krijg je als je een Pinnacle kaartje koopt.

offtopic:
Cornholio2001 -> ja ik zie het, ik typ te langzaam

[ Voor 11% gewijzigd door Arie Kanarie op 14-05-2003 12:56 ]

-

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Arie Kanarie schreef op 14 mei 2003 @ 12:46:

De tweede manier is een DV-videobewerkingskaartje kopen. Een DV-videokaart (ong. E 250,-) is standaard uitgerust met een FireWire (iLink) kabel en een stuk software om alles mooi op een rijtje te schoppen. Het resultaat kan zonder enig beeldverlies weer op video worden gezet. Je kunt nl, nadat je video klaar op HD staat, je beelden via je digitale videocamera overpompen naar de videorecorder. Andere mogelijkheid is natuurlijk Divx of VCD enz.
ach, een standaard firewire kaartje (of zoals bij mij, een aansluiting op notebook) en adobe premiere en wat schijfruimte en je komt er ook wel :)

Verwijderd

Topicstarter
maar het gaat mij eigenlijk om de fotos.. ?? Kan dat?? Met die 3 stekkertjes?!

Verwijderd

Ik heb zelf een Sony DCR-TVR15. Meegeleverd werd inderdaad de 3-tulp stekker, om de camera op je TV aan te sluiten. Om hem op je PC aan te sluiten heb je een firewire kaart en kabel nodig. En die kabel zit dus bij de firewire kaart, en niet bij de camera...

• Corn

Corn

Raar jongetje

Arie: dit had ik al zo'n beetje uitgelegd op de vorige pagina, inclusief wat Sony bij de meeste camera's levert. Idd is een FiWi kaartje de beste oplossing, alleen over de prijs zit je er nogal wat naast.. voor een eurotje of 30 heb je al een firwire pci kaartje, de software zul je er zelf even bij moeten zoeken. Onder XP zit er standaard volgens mij al een editting progje.

Verwijderd

Topicstarter
en met een usb kabel dan?

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

Tjongejonge :(
al die ophef voor drie dood normale tulp-stekkertjes
voor de duidelijkheid:
geel: Composite video
wit: audio-links
rood: audio-rechts
Er zit aan de camera kant vast en zeker een kleine, handzame stekker om ruimte te besparen?
Wat dacht je anders dat het moest zijn?
ik verklaar dit topicje voor belachelijk als je deze stekkers bedoeld, ga eerst je handleiding eens lezen en als je dan nog vragen heb willen we je graag helpen. |:(

[ Voor 19% gewijzigd door VisionMaster op 14-05-2003 12:54 ]

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 12:48:
nee

Verwijderd

Topicstarter
En trouwens moet ik deze kaart hebben?? en ik krijg er dan een kabeltje bij?

Trust Firewire PCI Kit DV411P

• Icey
Zoiezo, voor zoveel geld zo'n ding kopen en niet eens willen/kunnen/moeite doen om hem te gebruiken...

• Arie Kanarie
  • Laatst online: 12-07-2023
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:48:
Ja en Nee. Wanneer jij een foto schiet met de camera krijg je waarschijnlijk 15 sec stil beeld op de bandopname. Wanneer dit zo is kun je via je 3 stekkertjes misschien een screenshot maken van dit stille beeld. Mja wordt niet echt mooi.

Als je er een Memorystick in hebt, dat is zo'n paars stukje plastic, moet er haast een USB-kabel bij zitten om je foto's over te pompen naar de pc.

-

• VisionMaster
  • Laatst online: 23-02 19:35

VisionMaster

Security!

Arie Kanarie schreef op 14 May 2003 @ 12:54:
[...]
Ja en Nee. Wanneer jij een foto schiet met de camera krijg je waarschijnlijk 15 sec stil beeld op de bandopname. ....
[...]
Verschilt per camera ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
maar eigenlijk moet het wel, want ik neem toch aan dat huls waar we hem gekocht hadden daar wel stekkertjes bij zou leveren zodat je op de computer wat dingen uit kan werken..? Wat kan ik nu dan het beste doen?!

• Corn

Corn

Raar jongetje

De handleiding lezen

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 13:02:
maar eigenlijk moet het wel, want ik neem toch aan dat huls waar we hem gekocht hadden daar wel stekkertjes bij zou leveren zodat je op de computer wat dingen uit kan werken..? Wat kan ik nu dan het beste doen?!
Vuurdraad wordt niet standaard meegeleverd met die camera.
was bij mijn DVcamera ook niet. Maar een firewirekabeltje is niet eens zo heel duur.

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan : Dan moet je er toch ook nog een kaart bij kopen!?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 13:10:
Terw_Dan : Dan moet je er toch ook nog een kaart bij kopen!?
Als je die niet hebt wel ja.
Maar veel comps hebben al firewire, dus kijk dat eerst eens na voor de zekerheid.

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-03 15:05

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 12:48:
Welk deel van "Lees de handleiding" snap je niet?

Je hebt dus gewoon een firewire (iLink) kabeltje nodig, en een PC die dat ondersteunt. Firewire is netzoiets als USB maar dan sneller, je computer moet firewire poorten hebben om het te kunnen gebruiken. Met een PCi insteekkaartje kun je firewire op je PC zetten.

Als je video wilt bewerken op je PC en terug wilt zetten zul je de DV-in op je camera moeten inschakelen dat kan met een "widget" Die je bijvoorbeeld hier kan vinden.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Rum
  • Laatst online: 10-02 19:40

Rum

Terw_Dan schreef op 14 May 2003 @ 13:07:
[...]

Vuurdraad wordt niet standaard meegeleverd met die camera.
was bij mijn DVcamera ook niet. Maar een firewirekabeltje is niet eens zo heel duur.
sorry, maar dat is natuurlijk onzin: "bij mijn dvcam was er geen firewire-kabel, dus dat is nooit zo!". Bij mijn camera zat er 1 standaard bij! Kennelijk verschilt dat per camera!

Misschien heeft de TS die kabel wel weggegooid samen met de doos, de handleiding en het bonnetje! :+

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Rum schreef op 14 May 2003 @ 13:18:
[...]

sorry, maar dat is natuurlijk onzin! bij mijn dvcam was er geen firewire-kabel, dus dat is nooit zo! Bij mijn camera zat er 1 standaard bij! Kennelijk verschilt dat per camera!

Misschien heeft de TS die kabel wel weggegooid samen met de doos, de handleiding en het bonnetje! :+
Ik weet toevallig dat sony standaard bij de serie DVcameras die kabel niet meeleverd. Hoeft natuurlijk niet bij iedere te zijn, maar bij deze zat die er dus niet bij (tenzij hij los is meegeleverd door de winkel).

Verwijderd

Topicstarter
owja .. moet je ook nog een pc hebben die dat ondersteund :-) Dus gewoon ff een kaartje halen (Firewire kaart) en dan een bijbehorende kabel maar dat zou het kereltje wel weten van de winkel!

• deDorus
  • Laatst online: 02-03 14:06

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

3300 Euro voor een DCR - TRV8E? Is dat niet tweemaal de nieuwwaarde?
Die is toch inmiddels opgevolgd door de TRV80? http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20DCR%20TRV80.htm
Ik hoop echt voor je dat ik het fout heb.

• Atlas
  • Niet online

Atlas

deDorus schreef op 14 May 2003 @ 13:23:
Die is toch inmiddels opgevolgd door de TRV80? http://www.kieskeurig.nl/...h1/Sony%20DCR%20TRV80.htm
Gulden ;)

• deDorus
  • Laatst online: 02-03 14:06

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Aaah, Ik schrok al.

Verwijderd

Topicstarter
deDorus schreef op 14 May 2003 @ 13:23:
Daar staat wel firewire V :/

• hadebe
  • Laatst online: 24-02 09:02
Worden we niet in de maling genomen?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 13:28:
[...]

Daar staat wel firewire V :/
Daar bedoelen ze dan waarschijnlijk mee dat er een firewire poort op zit. Denk je niet?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan heeft Huls mij dus gen**id?

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 12:27:
wat voor kabeltje kan ik dan gebruiken.. heb er niets bij gekregen voor d erest

DEZE KABEL IS HET: http://www.sony.nl/cms/re...9/86815/8399/VMC-20FR.jpg
RaZ schreef op 14 mei 2003 @ 11:53:
[..]
Hoe ziet dat stekkertje eruit? mini-mini-jack ofzo? Die is voor CAM -> TV wacht je kan ook een paar seconde film maken (die van mij in iedergeval wel)
* RaZ heeft zelf een Sony-DSC F707v
Da's inderdaad CAM->TV kabel. at voor verdere aansluitingen heb je er nog meer op zitten, behalve die mini-mini-jack?

Ey!! Macarena \o/

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 13:33:
Ja maar dan heeft Huls mij dus gen**id?
hoezo, er zit toch een firewire port op dat ding of niet?

Verwijderd

Topicstarter
ja maar ik krijg de stekkertjes niet bij geleverd

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

GoT is géén helpdesk :/

Doe eens zélf wat moeite. Dit topic gaat werkelijk nergens meer over en gaat ook nog het niveau van GoT zwaar te beneden. Lees aub de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door voor nadere toelichting :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.