Misschien is het handig om type erbij te zetten ipv. "een sony".

Maargoed, zelf heeft m'n pa ook een sony camera. Dit is een DCR-TRV740E daarmee kan ik digitaal alles omzetten naar de HD. Standaard leverde Sony analoge verbindingskabels (mini-jack naar 3 x Tulp) voor video en een USB kabel om de foto's van de memory stick te halen.
De filmbeelden kun je op 2 manieren naar de computer halen. De eerste manier is via de (analoge) tulp aansluitingen die je vervolgens aan een goedkoop TV-kaartje koppelt en een gratis MPEG programmaatje laat opnemen. Zelf vond ik de kwaliteit zeer matig en helemaal als je je knip-en-plakwerk vervolgens weer op een videoband wil zetten.
De tweede manier is een DV-videobewerkingskaartje kopen. Een DV-videokaart (ong. E 250,-) is standaard uitgerust met een FireWire (iLink) kabel en een stuk software om alles mooi op een rijtje te schoppen. Het resultaat kan zonder enig beeldverlies weer op video worden gezet. Je kunt nl, nadat je video klaar op HD staat, je beelden via je digitale videocamera overpompen naar de videorecorder. Andere mogelijkheid is natuurlijk Divx of VCD enz.
Sony levert standaard geen Firewire kabel. Die krijg je als je een Pinnacle kaartje koopt.
offtopic:
Cornholio2001 -> ja ik zie het, ik typ te langzaam
[
Voor 11% gewijzigd door
Arie Kanarie op 14-05-2003 12:56
]