zelf waterdichte hoes camera maken

Pagina: 1
Acties:
  • 974 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• jopiek
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-11 15:33

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
Ik heb een JVC GR DVL 145 (DV) videocamera en er zijn daar geen waterdichte hoezen voor schijnt het (huizen wel maar die zijn 300€ en ik wil niet duiken alleen zeilen)

Heeft iemand goede ideeen over hoe ik zo'n hoes zelf zou kunnen maken???

[aanvulling:]
doel:
- zaakje zo waterdicht mogelijk maken
- zorgen dat ie niet condens krijgt
- zorgen dat ie wel bedienbaar blijft:

[ Voor 24% gewijzigd door jopiek op 14-05-2003 11:46 ]

Cogito Ergo Credo

• Muttley
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 17:21
Er was een tijd geleden een waterdichte zak met ingebouwde "lens" te koop. Die "lens" moet je voorstellen als dat je ook van die opschroeffilters hebt. De schoof de camera in de zak, koppel de lens en redelijk waterdicht als je de zak sloot.
Condensproblemen hou je toch (temperatuursverschillen). Dit kun je voorkomen door een ontluchting te maken. Maak een pijpje met aan een kant een afdichting van gore-tex (reparatiesetje van goretex jassen). Dit laat damp door, maar geen water. Het geheel kun je wel voor zeilen gebruiken, tenzij de de camera op de waterlijn zet.

An 11 is a 10 that swallows

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Een voorzetlens voor je camera gebruiken is wel een goede oplossing. Verder kan je ook best zelf zo'n zak in elkaar lijmen met de juiste lijm afhankelijk van het gebruikte plastic.
Ook een harde behuizing kan je best zelf maken met dik persplex. =)

Heb je geen afstandbediening bij je camera zodat je daarmee de camera kan bediening ipv de camera zelf te moeten bedienen?

Senile! Senile Oekaki

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
NOPE, HEB GEEN REMOTE EN WAAR HAAL IK ZO'N VOORZETLENS TROUWENS VANDAAN??? [excuus dat cap-lock aanstond ;)]

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

DAN KAN JE HET BERICHT TOCH OVERNIEUW TIKKEN!!!!!!!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:06

BaRF

bijna kerst

jopiek schreef op 17 May 2003 @ 10:05:
[excuus dat cap-lock aanstond ;)]
|:(

ik zou 2 x denken voor ik mn dure cam in een home made waterjas zou schuiven...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
(ik ben lui ;)) ja, maar er is geen geschikte hoes voor die camera te krijgen en vorig jaar hebben we het gewoon zonder hoes gedaan (camera van m'n oom) en daar kwam dus wel een keer een golf over heen (zonder waarneembare gevolgen voor de camera en m'n oom is er speciaal voor verzekerd aangezien ie veel op schepen filmt) een plastic zakje voor mijn type was 300€ en dat is wel veel voor een camera van 600€ en een studentenbudget, kan ik net zo goed voor het dubbele geld een onderwaterhuis t/m 100 meter kopen of de camera net als m'n oom verzekeren voor zulke dingen...

Cogito Ergo Credo

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 May 2003 @ 10:13:
DAN KAN JE HET BERICHT TOCH OVERNIEUW TIKKEN!!!!!!!
Fijn he' zulke mensen hebben teminste inbreng in een topic :Y) :X

[ontopic]

Ik denk dat je zelf het best dik doorzichtig zeil of plastic kunt knippen en dan lijmen in de juiste vorm. Plastic, omdat je dan nog enigzins op de knopjes kan drukken. ALs je dan een soort ring om de lens maakt en daar het plastic omheen lijmt..

• Tiberium
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-04 11:29

Tiberium

/w Flux-Capacitor

Hij hoeft toch alleen maar spatwater dicht te zijn? Stop em gewoon in een doorzichtige plastic zak. Klaar.

"Watch this.... when this baby hits 88 Mph.... we're gonna see some serious shit"

Verwijderd

jah maar dan heb je geen goed beeld omdat het plastic voor de lens zit...
Wat je wel kan doen is gewoon een doorzichtig plasticzak helemaal om de camera maken en dan net om de lens met elastiek of een touwtje vastmaken zodat alleen nog de lens uitsteekt... zo is hij wel spatwater dicht...

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
dat laatste is misschien wel de beste oplossing, quick and dirty

Cogito Ergo Credo

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Doe een plastic zak om de camera heen, zuig de lucht eruit, en besmeer het geheel met vloeibare latex (halen bij de sexshop). Laten drogen en je hebt een perfect waterdicht geheel.

Voor de lens maak je een stukje plexi ofzo. De latex hecht daar vast wel aan, en anders kit je het vast.

>:)

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
dusch, kom ik meteen ook eens in een sexshop, maar plastic zak alleen lijkt me ook al wel genoeg, het heegermeer is niet de atlantische oceaan... die latex rommel kun je overigens ook bij de gamma krijgen als het goed is.
maar die camera kun je met zulke drastische maatregelen er niet uit krijgen zonder de hele constructie te slopen lijkt me... en hoe moet ik anders laden / capturen etc. lijkt me dus beter om een stevige transparante zak te regelen en zo'n grote lens...

Cogito Ergo Credo

• aatos
jopiek schreef op 18 May 2003 @ 00:16:
dusch, kom ik meteen ook eens in een sexshop, maar plastic zak alleen lijkt me ook al wel genoeg, het heegermeer is niet de atlantische oceaan... die latex rommel kun je overigens ook bij de gamma krijgen als het goed is.
maar die camera kun je met zulke drastische maatregelen er niet uit krijgen zonder de hele constructie te slopen lijkt me... en hoe moet ik anders laden / capturen etc. lijkt me dus beter om een stevige transparante zak te regelen en zo'n grote lens...
Volgens mij is dat latex juist erg flexibel. Ik denk dat je het als het is opgedroogd zo weer van de camera afrolt.

Ik heb het bij de gamma nog nooit zien liggen.. en ik ken hun assortiment redelijk.

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
maar is het niet slechts eenmalig te gebruiken? en heb je daarnaast enig idee hoe duur die latex is?

Cogito Ergo Credo

• aatos
jopiek schreef op 18 May 2003 @ 17:19:
maar is het niet slechts eenmalig te gebruiken? en heb je daarnaast enig idee hoe duur die latex is?
http://www.liquid-latex.com/

10 dollar voor 16 oz.

ik denk dat het best flexibel is en als je een dikke laag maakt, dat het dan wel te verwijderen is zonder het kapot te maken.

• aatos
edit: foutje, reply ipv edit gedrukt

edit: ik kwam op deze site ook de 'create a cock' set tegen :+.

[ Voor 69% gewijzigd door aatos op 18-05-2003 21:10 ]

• jopiek

jopiek

Tja... 'ns ff denken.

Topicstarter
aatos schreef op 18 mei 2003 @ 21:08:
[...]

http://www.liquid-latex.com/

10 dollar voor 16 oz.

ik denk dat het best flexibel is en als je een dikke laag maakt, dat het dan wel te verwijderen is zonder het kapot te maken.
iig, @ christine le duc (die zit volgens mij in E'de) (http://www.christineleduc...cts.asp?st=2&sp=latex&p=6)
host 't 29,95€

da's helaas wel vrij duur en aangezien er niet zoveel sensueels aan mijn camera is ;)

hoe vloeibaar is dat goedje trouwens, moet niet in de camera zelf kunnen lopen natuurlijk...
en als het uitgehard is is het dan net zoiets als een bananenklemhuls???

[ Voor 17% gewijzigd door jopiek op 19-05-2003 00:07 ]

Cogito Ergo Credo

Pagina: 1