Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[cm] Powerknop voor zelfbouwcase

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie mn zelfgebouwde case al helemaal voor me... behalve dan 1 ding. Hoe fix ik een aan/uit schakelaar? Die zit dan wel standaard in iedere case met een draadje voor het moerderbord, maar nu zal ik t zelf in elkaar moeten draaien. Ondaks dat de search niets oplevert ben ik ervan overtuigd dat men hier weet hoe dat in zn werk gaat.

En nee, ik heb geen zin om t uit een case te slopen, tenzij dat de enige mogelijkheid zou zijn. Niet toch?

Thnx alvast.

• niels_999348
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-11 21:27
Bij elektornica winkels kan je gewoon aan uit schakelaars (knopjes) kopen. Das logisch. Maar het aansluiten moet op je moederbord. In de handleiding staat hoe je hem moet aansluiten op welke pinnetjes. Daarnaast zitten ook de powerleds!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
tja je hebt er gewoon schakelaars voor in de winkel weet alleen ff niet hoe die dingen heten

want als je een at kast hebt kan je gewoon een normale aan uit schakelaar gebruiken.
hebbie een atx mobo dan is het een schakelaar die je indrukt ff verbinding maakt en daarna de verbinding weer verbreekt. maar daar weet ik de naam niet van. flip[ flop ofziets dacht

voor de rest op de search is volgens mij een hoop te vinden, omdat het vaker gevraagt is naar mijn weten.

Verwijderd

ff langsgaan bij een lokale electroboer is voldoende :) .. maar als je eens goed gaat kijken naar je schakelaartje zie je dat het geen kunst is om er zelf één te maken.

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Eigenlijk heel simpel. Zoals niels_999 zegt, zitten op je mammaplank twee pinnetjes waarop de powerknop aangesloten dient te worden. Als je hier twee draadjes opzet, is het enige wat je hoeft te doen, deze draadjes te verbinden om de pc op te starten.

Een maakkontakt is hiervoor voldoende, en zo'n knop(je) is in elke electrozaak te vinden.

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Verwijderd

jup, een maak contakt is voldoende, maar hij moet wel automatisch weer verbreken anders gaat je PC blijfend rebooten... maar voor paar € kan je die wel regelen ergens

Verwijderd

Topicstarter
niels_999 schreef op 14 May 2003 @ 11:10:
Bij elektornica winkels kan je gewoon aan uit schakelaars (knopjes) kopen. Das logisch. Maar het aansluiten moet op je moederbord. In de handleiding staat hoe je hem moet aansluiten op welke pinnetjes. Daarnaast zitten ook de powerleds!
"De handleiding"? Welke bedoel je dan precies?

-

Sjah, ik ga inderdaad eens bij de electroboer langs. Lijkt me alleen niet dat deze systeempjes zo te koop zijn. Ik verwachtte eigenlijk dat er wel wat soldeerwerk bij zou komen kijken? Hopen dat de electroboeren er ook een beetje kaas van hebben gegeten... En dan inderdaad ook nog eens de powerleds. Naja, die hou ik wel voor een volgende topic anders. Moet er natuurlijk uiteindelijk ook een keer inkomen.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-11 13:03

DaOverclocker

Overclocker for life...

De handleiding van je moederbord. Daar staat precies in hoe en waar je stekkertjes op moet aansluiten. Hier hoef je echt geen nieuwe topic voor te openen..... Mar je hoeft ook vast niet te gaan solderen, zo'n schakelaar is gewoon 'compleet' te koop hoor.

systeem specs

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:16:
[...]

"De handleiding"? Welke bedoel je dan precies?

-

Sjah, ik ga inderdaad eens bij de electroboer langs. Lijkt me alleen niet dat deze systeempjes zo te koop zijn. Ik verwachtte eigenlijk dat er wel wat soldeerwerk bij zou komen kijken? Hopen dat de electroboeren er ook een beetje kaas van hebben gegeten... En dan inderdaad ook nog eens de powerleds. Naja, die hou ik wel voor een volgende topic anders. Moet er natuurlijk uiteindelijk ook een keer inkomen.
De aan/uit knop werkt gewoon als een deurbel. Indrukken is contact maken, loslaten is contact verbreken. De 2 pinnetjes op je moederbord kunt je ook kortsluiten met een schroevendraaier, dan gaat de PC gewoon aan. Meer intelligentie zit er niet achter een (ATX) aan/uit schakelaar. Dus een simpel drukknopje (GEEN tuimelschakelaar) en twee draadjes naar je moederbord volstaan. Niet meer, niet minder.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
I thank you all! Voor mij is ie duidelijk!

Naja, dan toch maar effe door over de ledjes. Ik neem aan dat die gevoed worden doordat je de draadjes aansluit om de mobocontactjes? Effe draadjes aan t ledje solderen en voila?

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-11 17:37

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 11:26:
I thank you all! Voor mij is ie duidelijk!

Naja, dan toch maar effe door over de ledjes. Ik neem aan dat die gevoed worden doordat je de draadjes aansluit om de mobocontactjes? Effe draadjes aan t ledje solderen en voila?
En als hij het niet doet, draadjes verwisselen van plaats. Door een LED kan de stroom maar op 1 manier lopen.

This footer is intentionally left blank

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Zoekwerk + zoekwerk

1. da's gewoon een schakelaartje (druk-) dat contact maakt tussen die twee pinnetjes op je mobo.

2. in de cme-faq vind je massa's over leds.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.