Toon posts:

RAID0 problemen door USB printer??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie herkent dit probleem:

Sinds enige tijd heb ik een nieuwe PC. Deze PC heb ik speciaal samengesteld voor videobewerken en voor gamen. Voor het bewerken van video maak ik gebruik van een JVC mini-DV kamera en het software pakket Pinnacle Studio8.

Als ik Video ga capturen dan verlies ik veel beelden, zoveel zelfs dat ik niets met het gecaptured materiaal kan beginnen.

System Specs:

Asus P4G8X
Pentium IV 2.6@2.9
2x512 Mb OEM geheugen
Radeon 9700 Pro
2* Seagate 80Gb S-ATA in RAID0
Miro DC10+ (voor analoge capture)
HP 930C USB

Ik heb zowel in de GOT-forums gezocht naar een mogelijke oplossing voor dit probleem als op verschillende andere forum-sites. Op de Google Groups vond ik de volgende oplossing:

Google Groups

Ik het kort komt het er op neer dat de problemen van deze persoon veroorzaakt werden door zijn HP G55 all-in-one aangesloten via USB-poort.

Zelf maak ik gebruik van een HP930 aangesloten via USB. Als ik mij niet vergis maken de G55 en de 930 gebruik van dezelfde printer "engine" en zou deze oplosing ook voor mij kunnen werken.

Inmiddels heb ik de RAID0 array echter afgebroken en de PC opnieuw geïnstalleerd met twee losse schijven. Ik kan dus niet testen of dit voor mij ook de oplossing is. Ik hoop dat er iemand is die tegen hetzelfde probleem is aangelopen en deze oplossing kan bevestigen.

Verwijderd

Even vooropstellen dat ik een leek ben maar ik heb zelf ook een DV camera en een Asus P4c800 board.
Ik heb onboard fire wire. Als ik dat gebruik dan heb ik echt enorm veel beeld verlies.
Gebruik ik een USB (2.0) poort dan is er geen verlies.
Omdat ik in gevecht ben met mijn RATE 0 config kwam ik er achter dat bij mij op het dezelfde IRQ de firewire,geluidskaart, een deel van de usb en de raidcontroller zitten. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft?

Marius

Verwijderd

Topicstarter
Even een schopje geven.......

Heeft echt niemand hier ervaring mee????? ;(

Verwijderd

Topicstarter
Als er dan echt niémand is die hier iets zinnigs op kan zeggen mag wat mij betreft dit topic wel gesloten worden. :'( :'(

Binnenkort ga ik zelf wel test of dit de oplossing is of niet. :(

Verwijderd

IRQ probleempje???

Geen ervaring, maar dat is t eerste wat me binnen schiet :+

Verwijderd

Topicstarter
Nee, de Silicon Image Controller zit als enige op IRQ21, USB controllers zitten op IRQ18 en 19.

Dit was overigens ook mijn eerste gedachte.
Pagina: 1