Show computername in MyComputer icon on desktop

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 14:43
Weet iemand een scriptje hoe je dit kunt automatiseren?

Ik heb wel verschillende "handmatige" beschrijvingen gevonden,
maar ik zou graag een scriptje willen hebben waarmee ik makkelijk
bij alle machines hier de tekst van het MyComputer icoontje hernoem
naar de machinenaam.

Dit is bedoeld voor windows nt4/2000/XP.

Ik hoop dat iemand me kan helpen... _/-\o_

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-04 19:36

mutsje

Certified Prutser

Dit is een registry entry die al ergens op GOT staat. Dit zou je middels een inlog script kunnen mergen met al jou clients. Dus zoek even op GOT.

• t013463
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 14:43
helaas ben ik niet ontzettend thuis in dit soort scripten 8)7

maar het probleem is dat ieder OS (NT/2000/XP) weer een andere key nodig heeft in de registry.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kon je in de machinenaam niet gewoon een environment variable opnemen? Dus %computername% :?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Welkom op GoT!

Je hebt twee problemen: welke registry key moet ik hebben, en hoe wijzig ik keys automatisch?

[search=my computer computernaam registry] > eerste hit > verwijst naar http://www.winguides.com/registry/display.php/370/ en daar staat het allemaal in. Had je zelf waarschijnlijk ook al gevonden.

[search=reg bestand aanmaken] > eerste hit geeft al een aantal mogelijkheden. Ik ga het niet verder voor je voorkauwen ;) GoT leunt namelijk zwaar op het vermogen van users om zelfwerkzaam te zijn, d.w.z. problemen die je met een beetje zoekwerk kunt oplossen, willen ze hier niet hebben.

Vervolgens kan je bijvoorbeeld de suggestie van mutsje gebruiken, of (want eenmalig als je alleen computernaam en niet usernaam gebruikt) je weeft je oplossing in een installatie. Mogelijk? Geen idee, maar ik heb zojuist genoeg searchresults gezien om te weten dat ook dat terug te vinden is :)

Je verblijf hier wordt *nog* leuker (en langer, I might add) als je alvorens topics te openen, eerst vijf tot tien minuten met de search speelt.

Succes, en veel plezier :)

---edit---

en dan stiekem een nieuw probleem opnemen, huh, ik heb je wel door :)

Ik zou eens proberen of het mogelijk is om gewoon alle keys te wijzigen/toe te voegen: de NT-variant, de 2K-variant en de XP-variant. Wordt zo'n key nergens anders voor gebruikt, dan zit 'ie ook niet in de weg en ben je klaar.
Spider.007 schreef op 14 mei 2003 @ 10:23:
Kon je in de machinenaam niet gewoon een environment variable opnemen? Dus %computername% :?
Jazeker kan dat :)

---nog een edit---
Overigens staat dit topic in PNS verkeerd: het heeft niks met netwerken te maken, en héél profi is het ook niet, het topic zal dus wel richting Windows Operated Systems worden verplaatst (als het niet dichtgegooid wordt wegens searchable :D).

[ Voor 31% gewijzigd door Rataplan op 14-05-2003 10:30 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:38

Predator

Suffers from split brain

Zie de reply van Rataplan ( _/-\o_ )

Dit hoort toch niet thuis in dit forum en even goed zoeken met onze search geeft bijna altijd iets bruikbaars :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.