Toon posts:

[Win2k] Direct inloggen Terminal Services net als thin clien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat me iets af te vragen en mischien weet iemand hier dat. Met Thin Clients log je direct in op de Terminal Server. Ok bijv, als je wil dat een gebruiker nergens locaal kan inloggen. Daarmee bedoel ik dat zodra hij (of zij) wil inloggen op bijv. een Windows 2000 machine dat hij (of zij) dan meteen inlogt via Terminal Services.

Is dit mogelijk?

• Shockyboy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05-2025
Bedoel je dat iemand fysiek achter de server zit, en dan inlogt op de machine. En dan wil je hem dus niet 'echt' inloggen, maar via de Terminal Server die ook op die machine draait, of draait die terminal server op een andere machine?

Probleem lijkt me dat je altijd ingelogd moet zijn voordat je software kunt draaien om bij een Terminal Server te komen.

AMD 1,4G; A7V333; 512 Mb V7700 Geforce2 Deluxe; 21" Philips Brilliance; 45+60Gb IBM7200; Plextor R412C, PX-32TS, Onstream SC30; Toshiba M1401; SbLive; Microsoft Internet KeyboardPro, Logitech Optical Wireless, HP950C, HP 4100C; WinXP Professional

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel dat als je achter een win2k client zit en dan zodra je daar op inlogt dat ie dan meteen ingelogd is op de Terminal Server.

Maar hoe zit dat dan bij Thin Clients die moeten dan toch ook eerst inloggen dan lokaal en doorgelinkt worden naar de Terminal Server

Verwijderd

http://www.microsoft.com/...deploy/part4/chapt-16.asp misschien ff snuffelen naar HowTo's?

Verwijderd

Zorgen dat je een domein hebt draaien en binnen het domein server en client. domein , username en password naar je .rdp bestand schrijven.
(gebruik mstsc van winxp - die schrijven makkelijk weg)

Verwijderd

Topicstarter
Ik snap niet hoe je dat bedoel E.Wuister. Zou je mischien iets specifieker kunnen wezen?
Ik heb hier ook een test domein draaien, dus ik kan het meteen proberen. Ik heb nu toch ff wat tijd over >:) .

• Captor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 14:00

Captor

Serenity now, insanity later !

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 10:13:

Maar hoe zit dat dan bij Thin Clients die moeten dan toch ook eerst inloggen dan lokaal en doorgelinkt worden naar de Terminal Server
De meeste Thin Clients loggen niet eerst lokaal in, lokaal draait er namelijk nix, het is een kastje wat simpelweg een verbinding legt met de terminal server en het loginscherm van de terminal server laat zien.
Pagina: 1