Toon posts:

processor FSB vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
mijn mobo ondersteunt standaard alleenprocessors met een FSB van 266 Mhz. nu heb ik BIOS update gedaan zodattie een AMD XP 3000+ aankan. Alleen hebben alle processors vanaf de 2500+ een FSB van 333 Mhz. In de read-me stond: '-Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)'. Kan hij dus ook daadwerkelijk gebruik maken van die 333 Mhz FSB of is dit hardwarematig bepaald en laat hij het mobo "denken" dat er een 266 Mhz FSB inzit.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Waarom vermeld je niet welke moederbord je hebt? Nu heeft niemand wat aan dit topic :z

Anyway, in Technische PMG FAQ kun je terugvinden welke processoren je allemaal op je moederbord kunt prikken B)

[ Voor 40% gewijzigd door BalusC op 14-05-2003 10:09 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Ik weet ook niet wat voor mobo je hebt maar het idee van "het laten denken dat er gebruik wordt gemaakt van FSB333 terwijl er daadwerkelijk FSB266 wordt gebruikt" mag je direct laten varen :+ FSB333 = FSB333, en als zodanig ingesteld zal een Barton dan ook écht met deze snelheid communiceren met de rest van het systeem :)

[ Voor 1% gewijzigd door Abbadon op 14-05-2003 10:45 . Reden: Typo :/ ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

mijn mobo ondersteunt standaard alleenprocessors met een FSB van 266 Mhz
Ik denk dat dit al een antwoord is op je vraag ;)
Ik weet ook niet wat voor mobo je hebt maar het idee van "het laten denken dat er gebruik wordt gemaakt van FSB333 terwijl er daadwerkelijk FSB266 wordt gebruikt...
was het maar zo simpel he ;)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

• YoupY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-06-2024
De A7V333 ondersteunde in den beginne ook alleen de 266 FSB. Later kwamen de 333 FSB procs uit en met een biosupdate ondersteunde het mobo deze processoren wel en konden zijn zonder problemen op 333FSB draaien. (Het ASUS bordje dan, andere soortgelijke mobo's met dezelfde chipset hadden er wel moeite mee)

Als we nu zouden weten om wat voor mobo 't gaat, dan zouden we misschien antwoord kunnen geven op de vraag.

Verwijderd

Hum, ik gok (gezien de verwijzing naar en KT3 ultra 2) dat ie een KT3 Ultra heeft. Hier is een topic over geweest waar uitkwam dat de KT3 Ultra wel een FSB van 333 ondersteund als je deze met de hand op 333 instelt. PCI en AGP dividers doen hun werk dan gewoon zoals zou moeten.

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Er van uitgaande dat je een MSI KT3 Ultra 2 hebt dan kan dit met de nieuwste v5.7 BIOS update wel.
-Support AMD Barton XP3000+ (FSB333) CPU (For KT3 Ultra2 Only)
-Add "CPU Halt Command Detection" item in the BIOS Setup
-Fixed ATI 8500 AGP card cannot be used
Bij de MSI KT3 Ultra dus niet.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

devraux schreef op 14 May 2003 @ 10:41:
[...]

Ik denk dat dit al een antwoord is op je vraag ;)
Dat denk ik ook. FSB staat vast!
was het maar zo simpel he ;)
Was het inderdaad maar zo simpel... zou wel heel makkelijk zijn ;)

Profile

Verwijderd

hmmm ik denk dat je em er wel in kan doen, en dat je PC er dan gewoon mee kan werken, maar denk niet dat ie op 333MHz fsb zal gaan draaien... denk dat ze bedoelen dat je mobo nu wel compitable is met die CPU

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dat laatste was het soort antwoord waar ik naar zocht! Bedankt! Uiteraard gaat het over een MSI KT3 Ultra 2. Anders quote ik toch niet een zin uit de BIOS-update voor dat mobo... :?

Iig bedankt voor de reply's _/-\o_

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:07

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 16:05:
Nou, dat laatste was het soort antwoord waar ik naar zocht! Bedankt! Uiteraard gaat het over een MSI KT3 Ultra 2. Anders quote ik toch niet een zin uit de BIOS-update voor dat mobo... :?
Je wil niet weten wat voor minder logische dingen er soms gepost worden- dus is het altijd handig volledig en uitgebreid te zijn- beter iets expliciet neergezet dan dat we moeten gaan raden.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal het onthouden :)

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Alleen hebben alle processors vanaf de 2500+ een FSB van 333 Mhz.
Was dit een stelling of een vraag? Anders heb je ongelijk,... niet alle CPU's vanaf de 2500+ hebben een FSB van 333Mhz ;)

In ieder geval alle Barton (core) CPU's wel (512KB Cache en 333Mhz FSB)(waar de 2500+ ook deel van uit maakt)

[Off-topic] Ik begreep wel dat het om een KT3 ging, want ik las er iets over uit je manual van je mobo dat je citeerde :P [/Off-topic]

BTW: Ik heb heeeeeeeel veel probs gezien met KT3's en CPU's hoger dan 2400+, .....succes

Verwijderd

Topicstarter
leg es uit...? wat voor probs dan?
Pagina: 1