Sony FD Trinitron: lichte vertekening?

Pagina: 1
Acties:

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Ik heb afgelopen weekend een Sony KV-29FX30 TV gehaald. Deze is gisteren bezorgd. Ik ben er op zich heel tevreden mee, alleen toch een paar nadelen:

Het geluid uit de ingebouwde luidsprekers is niet echt geweldig. Ook niet super slecht hoor (in ieder geval beter dan het geluid dat uit m'n kleine tv'tje dat ik eerst had komt). Gelukkig luister ik het geluid toch altijd via mijn versterker.

Wat ik alleen verder ook merk aan het (overigens verder perfect scherpe) beeld is, dat er een lichte vervorming is waar te nemen onderin het beeld. Deze vervorming was er bij het voor het eerst aanzetten ook bovenin, maar dat kwam omdat de beeldrotatie wat aangepast moest worden.
Een goed voorbeeld waarbij dit verschijnsel goed waar te nemen is, als er een breedbeeld uitzending is. De onderste balk lijkt dan niet helemaal parallel te lopen aan de bovenste.

Het is volgens mij niet heel erg storend, maar wilde toch graag van andere bezitters van deze TV (of eentje uit deze serie) weten of zij dit ook kunnen waarnemen (evt. als je erop let).

Verder nog een vraag voor gebruikers van de audio out: Jammer genoeg hangt de audio out (blijkbaar) achter het versterker circuit van de TV. Dit betekent dat de bas, treble en volume instellingen ook doorwerken op mijn versterker en deze dus niet het originele audio signaal ontvangt, zoals het wel door de videorecorder wordt afgegeven. Welke instelling gebruiken jullie meestal voor volume, treble en bass?

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
Als je er niet tevreden over bent dan zou ik gewoon even bellen met de zaak waar je em gehaald hebt. Ik heb zelf een sony KV-32LS60 en die geeft prima recht beeld. enige irritante aan de tv is dat hij niet onhoudt dat je alleen externe speakers (versterker) wil gebruiken en dit zit aardig ver verstopt. Ik heb nu m'n DVD speler rechtsstreeks op de versterker gedaan.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-07 11:00

seninha

god's right foot

Ik had met mijn huidige Philips breedbeeld ook zo een soort probleem.

maar dankzij een iemand anders heb ik nou de Dealer code en daarmee kan ik in hun menu komen :) Kan ik mooi alles naar wens regelene.

Je zou kunnen kijken of er voor jou type ook zo iets aanwezig is :?

iRacing Profile Flickr

• eymey
  • Nu online
Als je er niet tevreden over bent dan zou ik gewoon even bellen met de zaak waar je em gehaald hebt. Ik heb zelf een sony KV-32LS60 en die geeft prima recht beeld. enige irritante aan de tv is dat hij niet onhoudt dat je alleen externe speakers (versterker) wil gebruiken en dit zit aardig ver verstopt. Ik heb nu m'n DVD speler rechtsstreeks op de versterker gedaan.
Bellen met de zaak ga ik denk ik inderdaad wel doen. Want het is toch best een grote uitgave (m'n vriendin vindt dat ik niet zo perfectionistisch moet zijn omdat het haar niet opvalt :D 8)7 ). Alleen moet ik dan, als ze komen, er een ochtend of middag vrij voor nemen, want ik wil er dan wel bij zijn als de monteur komt. Toen hij vorige week geleverd werd, was ik er niet zelf bij :(.

Over het probleem met de externe speakers: Ja, dit vind ik ook erg iritant. Iedere keer moet je diep de menu's in om het geluid over te schakelen naar de versterker. Bovendien is het geluid zo erg moeilijk af te regelen omdat ook de volume knop van je TV nog steeds werkt :(. Ik heb dit nu tijdelijk opgelost door de tweede scart aansluiting als audio out te gebruiken. Dit is werkelijk perfect geluid. Dit kan alleen niet meer als ik t.z.t. ook nog eens een DVD speler aanschaf.
Ik had met mijn huidige Philips breedbeeld ook zo een soort probleem.

maar dankzij een iemand anders heb ik nou de Dealer code en daarmee kan ik in hun menu komen :) Kan ik mooi alles naar wens regelene.

Je zou kunnen kijken of er voor jou type ook zo iets aanwezig is :?
Volgens mij is er voor die van mij ook wel zo'n service-menu. Ik vind het alleen een beetje riskant, omdat het zo schijnt te zijn dat je je TV er ook mee kan mollen. Bovendien heb ik weleens gelezen dat monteurs of de fabrikant erachter kunnen komen dat je er zelf in gerommeld hebt, en dan je garantie laten verlopen.

Marstek Venus 5.12kWh v154, CT002 V118, CT003 V118 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Verwijderd

Dat je geometrie niet 100% is, komt veel voor, vooral bij grotere beelddiagonalen. Zelf in het servicemenu rommelen kan wel (schrijf vooraf alle waarden die je wilt veranderen op). maar is niet aan te bevelen als je niet precies weet wat je veranderd. Ook hierover is op internet genoeg te vinden.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

Eymey schreef op 19 May 2003 @ 09:49:
:(. Ik heb dit nu tijdelijk opgelost door de tweede scart aansluiting als audio out te gebruiken. Dit is werkelijk perfect geluid. Dit kan alleen niet meer als ik t.z.t. ook nog eens een DVD speler aanschaf.
is het niet handiger om je dvd aan te sluiten dmv een composiet of s-video kabel?

als je ook een dvd speler aanschaf, dan kan het nog steeds.
gewoon je videorecoder (daar ging het toch om, die zit toch in scart1?) doorlussen (met scart) via je dvd-speler. of andersom.

[ Voor 8% gewijzigd door job op 20-05-2003 00:54 ]

• eymey
  • Nu online
damster schreef op 20 May 2003 @ 00:53:
[...]

is het niet handiger om je dvd aan te sluiten dmv een composiet of s-video kabel?

als je ook een dvd speler aanschaf, dan kan het nog steeds.
gewoon je videorecoder (daar ging het toch om, die zit toch in scart1?) doorlussen (met scart) via je dvd-speler. of andersom.
Dat kan ook ja, via composiet of s-video. Deze zitten echter aan de voorkant van de TV dus dat is niet zo mooi. Bovendien heeft 1 van die twee scart aansluitingen ook ondersteuning voor s-video dus dat is natuurlijk mooier. Maar goed, dat zien we nog allemaal wel (voorlopig ff geen geld meer voor :D)

Pagina: 1