Toon posts:

dolby digital in games met sony htbe1

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
heeft er iemand ervaringen met de speaker set van sony de HTBE1
de htbe1 is een actieve sub met 5 satteliet speakers met ingebouwde decoder voor dolby 5.1,dts, dolby prologic 2. met de mogelijkheid om usb, digitaal(coax), en tulp aan te sluiten.

ik heb hem namelijk, heb super geluid zodra ik een ac3 divx afspeel zowel db 5.1 als dts. maar ik speel dusver spellen met gewoon stereo geluid. ik kan dit ook over schakelen naar dolby surround 2( 5 boxen werken dan) maar dit is niet echt mooi.
weet iemand een manier om eax2,heb een soundblaster live 5.1 spdif, of dolby digital 5.1 in spellen te krijgen
of eventueel trucje voor 5 kanaals stereo

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

Antwoord staat in de FAQ:
Als je surround geluid wil uit de PC, geniet het wel de voorkeur om het met een digitale kabel aan te sluiten, de versterker kan er dan 5.1 DD/DTS geluid van maken, prologic uitfilteren, gewoon stereo weergeven of een effectje eroverheen gooien (dat verschilt per versterker).

Als je meerkanaals EAX en A3D geluidseffecten van games over je hifi installatie wil weergeven, zal je het analoog met twee stereokabeltjes moeten aansluiten op de 5.1 input op de versteker. Ook als je muziek als “4 point surround” wil luisteren en je versterker heeft niet de mogelijkheid dit te doen, is de 5.1 input met de analoge aansluitingen van de geluidskaart een goede oplossing.
Er staat nog veel meer bij "aansluiten", ook wat links naar complete discussies erover

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 14-05-2003 09:50 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.