Toon posts:

Radeon 7000 laat PC niet starten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had in mijn nieuwe PC een Club3D Radeon 7000 laten zetten om die vervolgens thuis met de GF4 Ti 4200 uit mijn oude PC te ruilen. Die GF4 Ti doet het goed in de nieuwe PC, maar de oude PC start niet meer op met de Radeon 7000.

De Radeon 7000 is verder wel goed, want in de nieuwe PC deed hij het wel.

Als ik mijn oude PC met die Radeon 7000 opstart krijg ik een lange en 2 korte pieptoontjes (als mijn oren me niet bedriegen). En direct daarna klapt de monitor uit. Ik kan dus nergens iets veranderen.

Het ligt niet aan de monitor, want ik heb er 2 geprobeerd.

Ik heb nu maar een Matrox 8MB AGP in deze oude PC gedaan, en nu start hij wel op. Het moederbord van de oude PC is Transcend AVE-3 met P3 733MHz.

Ik zou echt niet weten wat ik ermee aan moet eigenlijk... :r

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:07

Pubbert

random gestoord

Weet je zeker dat hij er helemaal goed in zit?

Probeer anders ff een bios flash op je oude mobo.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij zit er echt prima in en ik heb de nieuwste BIOS van mijn mobo. Ik denk dat mijn mobo het kaartje niet accepteerd ofzo, maar geen idee of daar nog wat aan te doen is...

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:28

Erw

mmmm raar AGP voltage probleem, wie weet?

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan voltages niet aanpassen in de BIOS...

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Kijk eens goed naar de AGP voltages. Is dit een AGP 2x model dat je in een mainboard steekt dat AGP4 wil? Dat werkt nl niet ;) (A7N8X is een voorbeeld die de oude AGP boards niet accepteerd).

Lange en dan 2 korte piepjes duiden iig op een vidkaart probleem (videokaart BIOS init failure). Wellicht eens een nieuwe VGA BIOS flashen?

En trekt de voeding het nog wel?

[ Voor 6% gewijzigd door Aetje op 14-05-2003 23:37 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Verwijderd

Topicstarter
Aetje schreef op 14 May 2003 @ 23:37:
Kijk eens goed naar de AGP voltages. Is dit een AGP 2x model dat je in een mainboard steekt dat AGP4 wil? Dat werkt nl niet ;) (A7N8X is een voorbeeld die de oude AGP boards niet accepteerd).

Lange en dan 2 korte piepjes duiden iig op een vidkaart probleem (videokaart BIOS init failure). Wellicht eens een nieuwe VGA BIOS flashen?

En trekt de voeding het nog wel?
Die voltages kan ik niet aanpassen. Dit moederbord heeft altijd AGP2x gehad, hij kan niet eens AGP4x geloof ik. Ik heb een Transcend AVE-3.

Ik zal eens kijken, maar ik geloof dat ik overal de nieuwste bios van heb.

En tja, de voeding, hij heeft het altijd met een GF4 Ti 4200 gedaan, dan moet een Radeon 7000 wel lukken dacht ik.

Verwijderd

Probeer het eens met de Radeon erin met een PCI videokaartje ernaast (in Bios de PCI instellen als primairy). Controlleer dan of je in Windows kunt komen met die PCI kaart - en meet (met multimeter) het voltage van de AGP na (check gelijk je voeding).

Veel oude mobo's trekken moderne kaarten niet (of zijn allergisch specifieke modellen)...

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Verander je aperture size eens.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-02 09:18

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

ik heb hetzelfde probleemmet een radeon 7500 op een BX bordje, soms start ie, vaak niet.

dond3r, wat zou ik moeten veranderen aan mijn Aperture size??

adr opleidingen en meer adr opleidingen

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Gewoon even wat veranderen. Ik kende iemand die van zn voodoo3 naar een r8500 ging op een amd bordje, en kreeg eerst ook geen beeld. Na de aperture size veranderd te hebben deed hij het wel.

Zet hem eens op zn hoost, daarna op zn laagst ofzo

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Topicstarter
Hardstikke bedankt voor je advies Dond3r, na heel veel BIOS tunen en videokaart verwisselen deed hij het en hij draait nu prima!
Pagina: 1