Toon posts:

SATA niet herkend en F6 werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik starte mijn nieuwe PC op, maar hij herkende de HD niet. Ik heb een SATA HD aangesloten op een Asus A7N8X Deluxe. Er was me al verteld dat ik op F6 moest drukken aanhet begin van de WXP installatie, maar de totale F-toetsen werken niet.

Ik heb geprobeerd de F-Lock aan en uit te zetten, ook heb ik hem zowel op USB en op PS2 geprobeerd. En ik heb zelf een anders toetsenbord geprobeerd.

Hoe krijg ik de F-toetsen wel te werken, zodat ik die HD kan installeren?

Ik heb al op Google en GoT gezocht, maar daar kwamen alleen de antwoorden dat ik op F6 moest drukken en dat wist ik al, alleen het werkt niet.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19:12
Als je op F6 drukt krijg je niet gelijk een reactie, hij werkt eerst even wat andere dingen af, ik ben ook iedere keer bang dat de Windows Installatie niet gezien heeft dat ik op F6 heb gedrukt voor mijn RAID-driver.

Weet je echt zeker dat het aan de Functie-toetsen ligt?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klopt, Windows gaat éérst de essentiële drivers laden en vraagt pas daarna om drivertjes van flop :) Heb je dit moment wel afgewacht?

Verwijderd

Topicstarter
Nee werkt niet, ik heb tijdens dat het bericht (Klik op F6 om andere HD te installeren...) aan het begin van de setup 3x op F6 gedrukt, maar hij ratelt door en dan kom ik bij dat setupscherm waar je ENTER, R en F3 kunt kiezen. Vervolgens druk ik ENTER en dan zegt hij dat er geen HD is gevonden (d0h). Maar als ik opnieuw doe en daarna op F3 druk ipv ENTER en reageert die ook niet. Ook tijdens de startup aan het begin zie je dat je ALT-F2 kan drukken om in BIOS-flash menu te komen, dan werkt dat niet, maar als ik op DEL druk voor de BIOS lukt dat wel.

Verwijderd

Topicstarter
GELUKT!

Ineens deed hij het, ff met de F-Lock rommelen enzo, en ineens deed hij het...

Wel beetje raar, maar voorlopig kan ik HD gebruiken en dan zie ik wel weer eens verder, bedankt voor jullie hulp!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hmm .. Je zegt dat je dit probleem met zowel een USB als PS/2 toetsenbord ondervindt? Met betrekking tot USB zou ik zeggen dat je even de BIOS moet induiken om de "USB keyboard support" op "enabled" of op "BIOS" moet zetten :) Maar dan heb ik nog geen verklaring dat de PS/2 toetsenbord ook al niet werkt :?

edit:
Oh, het werkt nu alweer zie ik nu :P Nice work :)

[ Voor 10% gewijzigd door BalusC op 14-05-2003 08:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat in de BIOs stond allemaal Enabled, maar het lukt zo wel, ik denk dat er tijdens de startup ff wat problemen waren met het zien dan die F-Lock, als die uit staat dan doen de F-toetsen het niet nl. En ik denk dat hijd e F-Lock niet zag ofzo...
Pagina: 1