Toon posts:

Netwerkschijf??

Pagina: 1
Acties:
  • 77 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zal direct maar met de deur in huis valluh,
Ik wil een netwerkschijf.
Ik wil het zo hebben:

Mijn eigen pc is een Xp machine en Ik heb een netwerk met mijn broertje.(win98se)
Nu wil ik graag dat hij een Extra Station heeft waar hij dingen op kan zetten en zo, maar wat ik werkelijkheid gewoon een directory is op mijn pc :)

Ik weet niet of netwerkschijf wel het goeie woord is, misschien is dat ook wel de reden dat ik niks kan vinden met de search

Ben ik hier een speciaal programma bij nodig of is dit standaard in windows mogelijk?

• Hmzaniac
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-08-2023

Hmzaniac

Evil Admin

net /?

Ik heb een WOS-post!

Verwijderd

- Zet in je eigen XP-installatie de Guest-account aan.
- Kies dan de directory die jij open wil zetten, rechtermuis, Share, als users: Everyone.
- Dan bij je broertje een batch-file maken en deze in zijn opstart-mapje zetten van Windows (in het Start-menu dus), met de volgende inhoud:

code:
1
2
@ECHO OFF
NET USE Z: \\MIJN_PC\DIRECTORY

Moet je alleen ff MIJN_PC en DIRECTORY veranderen naar de naam van jouw XP-machine en de naam van de gesharede directory.

Verwijderd

Topicstarter
Okey Maxdevil ik ga het morgen proberen.
Men Broertje ligt nu te slapen :)
offtopic:
Wat kunnen broertjes blij zijn als ze een pentium90 met 32 mb ram en 2 schijven van 300 mb, en een gedeelde Adsl - verbinding krijgen van Hun GROTE broer!!

Verwijderd

Eventueel kan je op

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

ook het antwoord vinden; misschien is mijn oplossing iets te summier?

Verwijderd

Zet in je eigen XP-installatie de Guest-account aan.
Niet nodig (onveiliger), zorg alleen wel dat de gebruikersnaam die de clientPC gebruikt bekend is op de XP bak (Config-GebruikersAccounts) en dat deze leesrechten heeft in die folder (indien NTFS). Daarna evt bestandsdelingwizard uitvoeren en klaar...

Indien de client elke keer een wachtwoord moet invoeren (terwijl er geen wachtwoord op die map staat):
Instellingen - Systeembeheer -> lokaal beveiligingsbeleid -> beveiligingsinstellingen -> lokaal beleid -> beveiligingsopties-> netwerktoegang: model voor delen en beveiligen voor lokale accounts: [klassiek, lokale gebruikers als zichzelf verifieren]

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 02:51 ]

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.