Mensen,
Ben beetje aan het rommelen met DelphiX, en heb nu een beetje platform game enging gebouwd... is eigenlijk crap kan lopen en een plattegrond laden...
Maar ik wil nu zorgen dati k kan springen, dus bij de UP knop in mijn geval dat het poppetje om hoog sprint, nu kan dit heel simpel met Y := Y - 64 bijvb... maar dat is niet wat je mooi noemt, ik wil dus springen en landen in meerdere stappen...
Mijn vraag : hoe hebben jullie dit opgelost
op het moment heb ik :
Ben beetje aan het rommelen met DelphiX, en heb nu een beetje platform game enging gebouwd... is eigenlijk crap kan lopen en een plattegrond laden...
Maar ik wil nu zorgen dati k kan springen, dus bij de UP knop in mijn geval dat het poppetje om hoog sprint, nu kan dit heel simpel met Y := Y - 64 bijvb... maar dat is niet wat je mooi noemt, ik wil dus springen en landen in meerdere stappen...
Mijn vraag : hoe hebben jullie dit opgelost
op het moment heb ik :
Delphi:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| if JumpHeight > 0 then if JumpTo < Y then Y := Y - 1 else begin Y := Y + JumpHeight; JumpHeight := 0; end; ....code cut... VK_UP: begin if JumpHeight = 0 then begin JumpHeight := 64; JumpTo := Round(Y) - JumpHeight; end; end; |
"Als je het kan bedenken, kan het gemaakt worden" Parcye - 14 januari 2002