Ervaring met B&W DM-309

Pagina: 1
Acties:
  • 4.285 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de afgelopen dagen veel gelezen en geluisterd. Mijn keuze is gevallen op de Onkyo TX SR-500E en de front speakers van B&W DM-309. Ik heb ze samen gehoord en het klinkt naar mijn idee echt fantastisch. Nu vroeg ik mij af of er meerdere mensen zijn die deze speakers hebben, want het rare was ik kon ze niet op de site van B&W vinden en al helemaal niet op GoT, terwijl het toch hele goede speakers zijn voor een zeer redelijke prijs. :)
Hier is een link waar ze op staan: http://home.pi.be/~nzc641...okt%202002/okt%202002.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 00:21

Boekster

Naimoholic

De 309 wordt ook niet meer gemaakt, simple as that. De 600 serie is nu instap, met de 602.5 als instap vloerstaander. De 603 komt echter wat meer in de buurt qua samenstelling, aangezien dit ook een 2.5-weg systeem is. 489 voor 1 luidspreker lijkt me echter wel aanzienlijk duurder dan wat de 309 gekost moeten hebben.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die DM-309 is dus een ouder model, hmmm die verkoper zei juist dat het een nieuwe was. Hij moet ze zeker snel slijten (8> . Maar buiten dat, ik kan ze dus voor laten we zeggen 279,- per stuk krijgen. En ik heb toen ik aan het luisteren was geen betere gehoord in die prijsklasse. Ik heb toen naar de mission m74 en de kleinere kefs geluisterd en die gaven te weinig laag. Heb wel eventjes gesnoept van de kef Q7 :9~ :9~ wat klonk die lekker maar dat was dan ook 800 euro per stuk. Maar wat denk je, is die dm-309 nog wel 279 eurootjes waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Als het geluid je beviel in die prijsklasse (dus het hele beeld, en niet alleen het hoog of het laag, maar de combinatie ervan) dan zou ik ze kopen. Maar als je voor hetzelfde geld een paar boekenplankspeakers kunt krijgen zullen die qua hoog en midden een hoger niveau hebben, maar het laag kunnen ze niet bijbenen. Is het aan jou de vraag of je dus dat laag zou kunnen missen. Anders zou je de 602 eens moeten proberen. Ik hoor van veel mensen dat die een prettig geluid heeft, nog redelijk wat laag voor een boekenplank. Maar er is meer dan B&W. Vandaag een paar Dynaudio's gehoord, en die klonken ook heel fijn. Zowel de Audience 42 als 52.
Maar ik denk dat overall gezien 280 euro wel een redelijke prijs is. Misschien kun je er nog een paar metertjes speakerkabel bij snoepen ;) .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Terug gaan naar die verkoper en hem confronteren met zijn liegen. Vervolgens zeggen dat je wel bereid bent een 'oude' speaker te kopen, maar dat daar dan wel wat tegenover moet staan.....korting dus....of kabels inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:10

JvS

Ik heb hem zelf ook

De 300 serie is een bestaande en succesvolle serie hoor die naar mijn info niet gestopt gaat worden :?. Zou een beetje krom zijn om met de goedkope range te stoppen :?... de 303 is een bestaande en IMO mooi klinkende speaker (staat zelfs gereviewed op tweakers.net). De 309 kan ik nergens vinden, wel een plaatje:

Afbeeldingslocatie: http://whathifi.ru/img/articles/10bw_.jpg

Hij lijkt op een 303, maar dan veel groter. Geen idee of ie ook goed is. Het is in elk geval ZEKER geen ouder model, geloof ook niet alles wat ze hier op het forum zeggen (wat ik jammer vind, want dat gooit de reputatie van dit weer te grabbel IMO).

De 309 staat ook niet bij discontinued models overigens. Welke er wel bijstaat is de DM308: http://www.bwspeakers.com...el/DONE_-DM308_manual.pdf

Maar dat is duidelijk een speaker gebaseerd op de oudere 300 range (tweeter, behuizing, en woofer van de 302 en 305 maar dan met extra woofer). Dit is gewoon een vaag model, maar wel een van de nieuwe 300 serie hoor.. (als dat hem is iig).

[ Voor 43% gewijzigd door JvS op 14-05-2003 00:34 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De enige speaker die ik nog wil beluisteren is de MS 906, alleen die hadden ze niet staan. Weet er iemand toevallig een zaak in de buurt van Den Haag en omstreken waar ik deze zou kunnen beluisteren. Boekster bedankt voor de aanbeveling, maar ik wil dolgraag vloerstaanders hebben. :)
TO JVS: Hij lijkt er wel op, alleen zat de kap er nog op, dus heb speakers niet daadwerkelijk gezien. Maar hier is een link en daar moet je naar beneden scrollen en dan zie je hem vanzelf staan, wel de zwarte uitvoering. En daar staan de specificaties plus foto in pdf formaat. http://home.pi.be/~nzc641...okt%202002/okt%202002.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Waarom zou je in godsnaam speakers niet kopen omdat het een ouder model zou zijn btw? :?. Het gaat er toch om hoe het klinkt?

WILDEAAP in "Post hier foto's en specs van je home-ci"

die user heeft ze trouwens ook.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/totaal.jpg

En dat is dus dezelfde als die jij hebt, staan niet op de B&W site, maar zitten wel in dezelfde range als de 303's en de LCR3.

[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 14-05-2003 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee precies je hebt helemaal gelijk, het is ook niet de kwestie of ik ze ga kopen. Waarschijnljik wel, alleen die MS 906 nog opzoeken in een winkel. Maar ik was benieuwd omdat ik dit model nergens kon vinden.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:15
De 309 wordt ook niet meer gemaakt, simple as that. De 600 serie is nu instap, met de 602.5 als instap vloerstaander.
De 309 is juist de allernieuwste speaker van B&W! Oud model... dacht het niet. Zowel de 303 als de 309 zijn fantastische speakers voor het geld. Ik heb de 309 gehoord bij Staffhorst, prachtig ding hoor. Speelde alle speakers tot 500 euro eruit, het enige wat ik beter vond klinken was de B&W CM4 (gek he, kost drie keer meer).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Ik dacht dat alleen de 303 nog werd gemaakt? Anders hoogstwaarschinnlijk nieuw. Op de site van B&W staat hij niet. Vandaar dat ik hem als oud bestempelde. Dat jij weer verder kijkt (JVS) is dan wel weer fijn :) .

En met instap doelde ik meer op een serie die wat meer te boede had dan 1 type speaker. De 303 is de enige (center en sub even buiten beschouwing). Houd niet weg dat het mooie speakertjes zijn hoor :) .

En oudere modellen kunnen ook goed klinken inderdaad. Als het geluid je bevalt, wat weerhoudt je?

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 14 May 2003 @ 00:53:
[...]

De 309 is juist de allernieuwste speaker van B&W! Oud model... dacht het niet. Zowel de 303 als de 309 zijn fantastische speakers voor het geld. Ik heb de 309 gehoord bij Staffhorst, prachtig ding hoor. Speelde alle speakers tot 500 euro eruit, het enige wat ik beter vond klinken was de B&W CM4 (gek he, kost drie keer meer).
Bevestiging! Excuses voor mijn opmerking dan :) . Hoogstwaarschijnlijk de 308 geweest dan :X .

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03

xdc

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 00:41:
Nee precies je hebt helemaal gelijk, het is ook niet de kwestie of ik ze ga kopen. Waarschijnljik wel, alleen die MS 906 nog opzoeken in een winkel. Maar ik was benieuwd omdat ik dit model nergens kon vinden.. :)
ms 906 mordaunt bedoel je ?
die kan je beluisteren bij overgaauw in leiden , staan ze opgesteld
(ik heb daar mijn set B&W daar gehaald :) na het luisteren van die mordaunts ;)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Boekster schreef op 14 May 2003 @ 00:55:
Ik dacht dat alleen de 303 nog werd gemaakt? Anders hoogstwaarschinnlijk nieuw. Op de site van B&W staat hij niet. Vandaar dat ik hem als oud bestempelde. Dat jij weer verder kijkt (JVS) is dan wel weer fijn :) .

En met instap doelde ik meer op een serie die wat meer te boede had dan 1 type speaker. De 303 is de enige (center en sub even buiten beschouwing). Houd niet weg dat het mooie speakertjes zijn hoor :) .

En oudere modellen kunnen ook goed klinken inderdaad. Als het geluid je bevalt, wat weerhoudt je?
Helemaal niks, maar het is toch fijn om te weten als je wat koopt dat je dan ook weet wat je koopt. Kwa geluid was ik al verkocht, dat was de issue ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xdc schreef op 14 May 2003 @ 00:57:
[...]

ms 906 mordaunt bedoel je ?
die kan je beluisteren bij overgaauw in leiden , staan ze opgesteld
(ik heb daar mijn set B&W daar gehaald :) na het luisteren van die mordaunts ;)
Is dat die winkel die zeg maar aan het einde van de haarlemmerstraat zit?
Wat vond je trouwens niet zo goed aan de MS 906 en welke B&W heb je toen gehaald?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 01:00:
[...]

Is dat die winkel die zeg maar aan het einde van de haarlemmerstraat zit?
Wat vond je trouwens niet zo goed aan de MS 906 en welke B&W heb je toen gehaald?
Dat is inderdaad die winkel! Ze hebben daar standaard een boel luidsprekers aangesloten op verschillende merken versterkers, zodat je ze kan beluisteren.

Standaard valt er wel 10% van de prijs af te lullen ... althans dat is mijn ervaring.

ik heb geluisterd naar de wat kleinere mordaunts .. t/m de 906 , 908 met woofer niet beluisterd.

en onder andere vergeleker met de B&W 602 S3 . ik houd van top40 en trance ;) daarop klonken de B&W naar mijn gevoel wat warmer / voller .. (ben geen echte audiofiel) maar na het luisteren merkte ik toch dat er wel degelijk verschil was ...
ik ging echt de mordaunts luisteren , dat was mijn 1ste keus.... maar ben dus toch na luisteren met B&W 602 naar huis gegaan. De mordaunts voor mijn gevoel wat helderder van klank , maar missen misschien beetje dat volle van een bas..
laag kunnen ze zeker wel , maar ja tis misschien meer gevoel. :*)

Later heb ik er nog een set b&W 603 s3 bijgehaald.

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xdc schreef op 14 May 2003 @ 12:59:
Dat is inderdaad die winkel! Ze hebben daar standaard een boel luidsprekers aangesloten op verschillende merken versterkers, zodat je ze kan beluisteren.

en onder andere vergeleker met de B&W 602 S3 . ik houd van top40 en trance ;) daarop klonken de B&W naar mijn gevoel wat warmer / voller .. (ben geen echte audiofiel) maar na het luisteren merkte ik toch dat er wel degelijk verschil was ...
Populair afgesteld hè :) Maar als je 't goed vind klinken :)

Maar waarom wil je zo graag vloerstaanders? Het is een oud fabeltje dat monitors/boekenplankmodellen geen bas kunnen produceren, dus als je 't daarom laat..
Er zijn hele mooie kleine speakers te vinden voor dat geld, en ik denk dat die net wat gedetailleerder en ruimtelijker zijn. Er gaat bij een vloerstaander natuurlijk veel meer geld zitten in de behuizing en woofers, dat bij kleine speakers besteed kan worden aan betere drivers :)
En zeker in een HT, als je ook een sub gebruikt, kunnen kleinere speakers heel mooi uitpakken.

Dus: misschien kan je uitleggen waarom je vloerstaanders wilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Niet online
Ik snap wel waarom hij vloerstaanders wil: ondanks dat boekenplankspeakers leuke bas kunnen produceren, doen ze meestal niet of nauwelijks mee in het segment onder de 40 Hz. Ik vind dat een echt lekkere speakers toch zeker wel tot 30 Hz hoorbaar gaan.

Zelf vind ik satellieten met een sub erbij helemaal niks, ik vind het een onrustig geluid geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Toch ben ik met JSS eens dat een standmount verrassend mooi kan zijn... zeker als je het budget van een floorstander ervoor gebruikt. Zo is de Nautilus 805 zeer mooi, en zeker vergelijkbaar met een CDM7NT. Op een aantal gebieden is hij zelfs de meerdere, m.n. het hoog is indrukwekkend. Dan heb ik het nog niet gehad over de 805 signature, de mooiste speaker die ik zelf ooit gehoord heb. Laagweergave van een goede standmount is vaak beter dan van floorstanders van dezelfde of lagere prijs; het gaat niet zo diep, maar vaak wel sneller en strakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

klopt, dat vind ik ook maar ik moet ook toegeven dat een vloerstaander er mooier uitziet en vaak toch een wat voller, dieper doorlopend laag heeft, wat ook erg mooi is. Sommige mensen houden van strak en snel, anderen meet van wat 'logger' en voller laag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boekster

Boekster

Naimoholic

Dr. Strangelove schreef op 14 May 2003 @ 15:32:
Toch ben ik met JSS eens dat een standmount verrassend mooi kan zijn... zeker als je het budget van een floorstander ervoor gebruikt. Zo is de Nautilus 805 zeer mooi, en zeker vergelijkbaar met een CDM7NT. Op een aantal gebieden is hij zelfs de meerdere, m.n. het hoog is indrukwekkend. Dan heb ik het nog niet gehad over de 805 signature, de mooiste speaker die ik zelf ooit gehoord heb. Laagweergave van een goede standmount is vaak beter dan van floorstanders van dezelfde of lagere prijs; het gaat niet zo diep, maar vaak wel sneller en strakker.
Zeker weten dat je met een standmount meer detaillering en openheid kunt bereiken dan een vloerstaander :) . Ben ik volledig met je eens. De 805 Sig is een fantastisch mooie speaker! Ik heb hem naast een 804 gehorod en het hoog en midden was zeker mooier. Maar op den duur ga je het laag wel missen. Dat had ik op dat moment al heel snel. Het laag van de 804 is niet heel laag, maar wel strak, en dat miste ik wel in de 805 Sig.

Music Addicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb die MS 906 beluisterd en ik moet zeggen dat ze wel erg goed klonken. Dus dat wordt ff goed nadenken en luisteren. Maar even iets off-topic, ik heb gekozen voor de Onkyo TX SR-500E. Die heb ik bij www.abetterprice.nl gezien voor 357 euro incl. BTW. Nu vroeg ik mij af of dit wel zo'n verstandig is. Is het een betrouwbare winkel. Van de shopsurvey werd ik niet veel wijzer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

De verkoper van het bedrijf waar ik ze gekocht heb vertelde mij dat ze pas net binnen waren, omdat het een nieuw model was. Dat was in februari dit jaar. Ze waren toen ook als beste getest door ''What Hi-Fi'' ... een engels audioblad. Dus ik schat dat het model hooguit een half jaar oud is.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TimMer schreef op 14 mei 2003 @ 14:55:
Ik snap wel waarom hij vloerstaanders wil: ondanks dat boekenplankspeakers leuke bas kunnen produceren, doen ze meestal niet of nauwelijks mee in het segment onder de 40 Hz. Ik vind dat een echt lekkere speakers toch zeker wel tot 30 Hz hoorbaar gaan.
Dat is heel persoonlijk. Ik vind van niet :P Bovendien hangt het ook van de ruimte af. Ik draai in 3x3,5 meter, dus dan kom je al snel op standmounts uit :)
Zelf vind ik satellieten met een sub erbij helemaal niks, ik vind het een onrustig geluid geven.
Ik denk dat dat ook voor een deel ligt aan hoeveel tijd/moeite je eraan besteed. Je moet echt meerdere dagen gaan luisteren naar combinaties, en als je er eenmaal een hebt, kun je er gerust meerdere dagen voor uit trekken om het zootje goed af te stellen.
Als je het goed doet, hoor je niet dat je twee verschillende speakers hebt :)
Boekster schreef op 14 mei 2003 @ 15:44:
[...]
Zeker weten dat je met een standmount meer detaillering en openheid kunt bereiken dan een vloerstaander :) . Ben ik volledig met je eens. De 805 Sig is een fantastisch mooie speaker! Ik heb hem naast een 804 gehorod en het hoog en midden was zeker mooier. Maar op den duur ga je het laag wel missen. Dat had ik op dat moment al heel snel. Het laag van de 804 is niet heel laag, maar wel strak, en dat miste ik wel in de 805 Sig.
Zoals JvS al zegt: het is persoonlijk. Feit is wel dat er bij een standmount meer geld in drivers kan worden gestopt, waardoor een speaker heel helder en gedetailleerd kan klinken. Maar het laag is wel anders, dat klopt.
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 16:58:
Ik heb die MS 906 beluisterd en ik moet zeggen dat ze wel erg goed klonken. Dus dat wordt ff goed nadenken en luisteren.
Dat is die ene met die woofer in de zijkant hè? Die vind ik zo vreselijk lelijk :X Die komt bij mij het huis niet in!
Maar even iets off-topic, ik heb gekozen voor de Onkyo TX SR-500E. Die heb ik bij www.abetterprice.nl gezien voor 357 euro incl. BTW. Nu vroeg ik mij af of dit wel zo'n verstandig is. Is het een betrouwbare winkel. Van de shopsurvey werd ik niet veel wijzer. :)
Mja, voor een versterker zou ik niet te moeilijk doen. Als ze hem hebben gewoon halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Vergeet ook niet dat je bij een kleine speaker ook weer moet investeren in stands (en 2 meter meer luidsprekerkabel eventueel). Dus je kan niet kleine speakers kopen voor dezelfde prijs als je vloerstaanders koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen die dingen niet uit Azië zijn ge-importeerd zodat ik later misschien wel gelazer krijg met garantie. Vandaar dat ze misschien zo goedkoop zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zimbab schreef op 14 May 2003 @ 17:11:
Vergeet ook niet dat je bij een kleine speaker ook weer moet investeren in stands (en 2 meter meer luidsprekerkabel eventueel). Dus je kan niet kleine speakers kopen voor dezelfde prijs als je vloerstaanders koopt.
Sjees he, die €120 voor een stapel Atacma stands kun je dan toch wel missen :P

Verder hóef je ze niet op stands te zetten: bookshelf-speakers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@TS: Ik keek net even naar dat pdf'jes op de site die je in je eerste post plaatste. De advies retail prijs is €279, dezelfde prijs dus die jij moet betalen. Ik zou zeker daaronder gaan zitten aangezien heel veel winkels onder de adviesprijs zitten met hun producten!! Of inderdaad een leuke speakerkabel en/of interlink erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 16:58:
Ik heb die MS 906 beluisterd en ik moet zeggen dat ze wel erg goed klonken. Dus dat wordt ff goed nadenken en luisteren. Maar even iets off-topic, ik heb gekozen voor de Onkyo TX SR-500E. Die heb ik bij www.abetterprice.nl gezien voor 357 euro incl. BTW. Nu vroeg ik mij af of dit wel zo'n verstandig is. Is het een betrouwbare winkel. Van de shopsurvey werd ik niet veel wijzer. :)
ben je naar overgaauw geweest ?

als je de boxen tegelijk gaat aanschaffen ... icm de receiver krijg je hem misschien wel voor dezelfde prijs mee.. gewoon even aangeven dat je hem daar voor die prijs hebt gezien. dan heb je alles bij 1 firma gekocht , handig met de garantie en thuisbezorging toch ?!

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Onkyo hadden ze daar raar genoeg niet, maar wat denk je over www.abetterprice.nl??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

ik heb de website wel eens gezien , maar heb geen ervaring met die winkel.... dus ik kan er niks over zeggen.

Maar waarom perse onkyo ? ok 357,- euro is erg goedkoop voor die specs

zelf bezit ik een marantz sr4300 gehaald voor 450,- euro bij overgaauw. (ongeveer zelfde specs als de onkyo sr-500e)

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En nu in de aanbiedingbij Correct Rotterdam voor €299 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

299,- euro voor die Marantz 4300 of die Onkyo TX SR-500E?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marantz 4300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
(en 2 meter meer luidsprekerkabel eventueel
Die moet je uitleggen :) De aansluitingen van mijn 303s zitten 80 cm boven de grond, die van mijn CDM7NTS 40 cm...

Whence the 2 meters? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet toch zeggen, wat een mooie speaker :)

Ik ben alleen bang dat ze niet goed matchen bij mn 602's , anders was het een mooie betaalbare instapper..

Ik loop toch een beetje op te hikken tegen de (voor mij) dure 603.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Dr. Strangelove schreef op 14 May 2003 @ 21:04:
[...]

Die moet je uitleggen :) De aansluitingen van mijn 303s zitten 80 cm boven de grond, die van mijn CDM7NTS 40 cm...

Whence the 2 meters? ;)
Ow....dat is wel hoog bij die 7NT's dan.....wist niet dat B&W het zo hoog deed. Bij mij 18cm. Maaruh....2 meter is inderdaad een beetje overdreven....meestal zijn stands zo'n 60 cm hoog, dus zou je in het ergste geval op 1 meter 20 komen. And here I stand corrected. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door zimbab op 14-05-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:48:
En nu in de aanbiedingbij Correct Rotterdam voor €299 :D
Sorry voor de late reactie, was de hele dag weg...
299 euro! Zo dan, ik was er gister en toen stond ie nog voor 399 euro. maar waarschijnlijk krijg je hem dan van de plank en dat heb ik liever niet. Maar ik zal 's nog een keer gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik heb gister de Onkyo TX-SR500E opgehaald voor slechts 357,- ja ja ik weet mediacheckpoint is goedkoper, maar die stond niet meer op de site. Ik ben er vooralsnog heel blij mee. Heb ze natuurlijk thuis nog niet goed kunnen testen want de speakers zijn er nog niet. Ik ben vandaag weer 's wezen luisteren en nu bij staffhorst in Utrecht. Ik kom daar met volle moed aan en wat blijkt ze hebben de TX-sr500E niet staan!! :( :( . Dan maar met de TX-SR600E geluisterd. Allereerst moet ik zeggen dat ik de luisterruimtes niet zo goed vond, maar wel beter dan menig ander gemiddelde audio hifi-zaak. Heb de B&W DM-309 gepakt en de MS-906. Veel verschillende soorten muziek geluisterd en kwam tot de conclusie dat de B&W wel heel erg midtonerig klonk, vooral je hem harder zet. De lage tonen werden heel vaak overheerst door de midtonen. Die MS-906 klonk wel goed, alleen ik miste soms de echte lage tonen. Nu kan ik de MS-906 krijgen voor 160 euro. En de MS-908, over deze hebben we het nog niet gehad, voor 268.40 euro. Nu weet ik dat ik ook naar die Ms-908 had moeten luisteren, maar deze viel toen nog buiten mijn prijs. Ik wist toen nog niet deze prijzen. Is er iemand die ze (de MS 908) heeft staan in combinatie met een Onkyo en dan het liefst met een model die dicht in de buurt komt van de TX-SR500E. Ik zal zeker nog wel gaan luisteren, maar ik wilde ook wel de meningen peilen van jullie hier...... :)
By the way als ik niet reageer dan ben ik weg naar de MATRIX RELOADED :9~ :9~

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2003 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xdc

xdc

Waar kan je die MS - 906 en 908 voor die prijs krijgen ?
redelijk cheapo!

[ Voor 123% gewijzigd door xdc op 16-05-2003 23:16 ]

slimmehotspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
xdc schreef op 16 mei 2003 @ 22:26:
Waar kan je die MS - 906 en 908 voor die prijs krijgen ?
redelijk cheapo!
Goedkoop idd, maar dit komt omdat ik een werknemer ben van een winkel waar ik ze kan bestellen via een andere winkel voor personeelsprijzen. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 22:27:
[...]

Sorry voor de late reactie, was de hele dag weg...
299 euro! Zo dan, ik was er gister en toen stond ie nog voor 399 euro. maar waarschijnlijk krijg je hem dan van de plank en dat heb ik liever niet. Maar ik zal 's nog een keer gaan kijken.
Probably zag jij de champagne uitvoering, die is inderdaad €100 duurder dan de zwarte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Hier staan reviews van B&W speakers ... o.a. een review van Januari 2003 met de 300 serie van B&W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Betere site! Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 16:43

DaOverclocker

Overclocker for life...

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 17:18:
@TS: Ik keek net even naar dat pdf'jes op de site die je in je eerste post plaatste. De advies retail prijs is €279, dezelfde prijs dus die jij moet betalen. Ik zou zeker daaronder gaan zitten aangezien heel veel winkels onder de adviesprijs zitten met hun producten!! Of inderdaad een leuke speakerkabel en/of interlink erbij.
Das idd de advies prijs van B&W, maar verkopers mogen daar helemaal niet boven en of onder gaan zitten. Deze prijs tref je dus in heel het land aan.
Trouwens, soms wordt het wel gedaan, maar het mag officieel niet.

systeem specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Staffhorst doet de 300 en 600 serie soms in de aanbieding... er wordt in de winkel geadverteerd met prijzen die 20-40 euro lager liggen...

Maar bij elke hifizaak krijg je sowieso 5% korting, en als je wat zeurt of veel koopt misschien wel 10% of meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
henri schreef op 17 mei 2003 @ 12:07:
[...]
Das idd de advies prijs van B&W, maar verkopers mogen daar helemaal niet boven en of onder gaan zitten. Deze prijs tref je dus in heel het land aan.
Trouwens, soms wordt het wel gedaan, maar het mag officieel niet.
Deze discussie is al zo vaak gevoerd. Tuurlijk mogen de winkeliers hun eigen prijs bepalen. Het is tenslotten een "advies" prijs van B&W. Echter willen veel fabrikanten dat je er niet te laag onder gaat zitten omdat ze dan niet meer de kwaliteit zouden kunnen leveren, maar ten aller tijde mogen ze geen winkel verbieden onder de adviesprijs te gaan zitten. Dat is tegen de wet!

Bij een goede winkel kan je inderdaad wel 10% korting krijgen.

Laten we hier overigens geen prijs discussie beginnen ... daar kan je tig topics mee vullen (ook als je daarbij gaat kijken naar Duitsland).

Ontopic: vreemd dat die speakers niet op de B&W site zelf staan. Wordt niet echt geupdate volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag mensen, ik heb die Onkyo nu al een aantal weken en ik ben uiteindelijk nog een keer wezen luisteren. Ik vond toen de Marantz 4300 toch lekkerder klinken 8)7 . Dus vandaar dat ik nu die Onkyo te koop aanbiedt. Heb je interesse kijk dan bij vraag en aanbod. By the way die MS-908 zijn super dingen, ben blij dat ik deze heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook beide beluisterd, de Onkyo en de Marantz en ben ook voor de Marantz gegaan en heb hem nu een week precies, ik ga zo een DVD-speler en een center speaker kopen (laatste van Quadral warschijnlijk en dvd weeknogniet misschieen een DV-350 van Pioneer) en zal dan mijn bevindingen weer is plaatsen! Nu heb ik geen centerspeaker :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Ik neem aan dat je ongeveer hetzelfde bedrag terug wil zien voor de Onkyo 500E?

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in vraag en aanbod een prijs van 325,- euro genoemd. Dus dat is wel ongeveer de prijs die ik ervoor terug wil hebben. Zeker omdat hij echt gewoon splinternieuw is en alles in compleet. Doos +aankoopbewijs. Dit is geen vaste prijs, maar wel het beoogde bedrag. Onderhandelen is altijd mogelijk :)
De prijs is nu 300 euro....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimtel
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 29-07-2021
ik heb een vraag ik heb ben w boxen Ra980bx de voor kant van de tweeters zijn stuk de spoeltjes dus waar kan ik deze bestellen en is dit zelf te instaleren ik hoor het graag .
met vriendelijke groeten Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 20:13
Wimtel schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:32:
ik heb een vraag ik heb ben w boxen Ra980bx de voor kant van de tweeters zijn stuk de spoeltjes dus waar kan ik deze bestellen en is dit zelf te instaleren ik hoor het graag .
Wauw - dat is een record, een 18 jaar oude thread tot leven gebracht :*)
Dat typenummer hoort bij dertig jaar oude een Rotel versterker (https://www.hifiengine.co...rary/rotel/ra-980bx.shtml), ik neem aan dat je je vraag stelt over de B&W DM-309 uit de titel van dit topic? Google eens op 'b&w speakeronderdelen', ik vond dan bv. binnen 20 seconden https://www.speakerrepair...-and-lcr3/a-4013-10000076 - blijkbaar is dat niet meer leverbaar..... Je beste kans is op Marktplaats neuzen, misschien vind je daar nog een stel gelijke speakers die als donor of vervanging kunnen dienen

[ Voor 8% gewijzigd door martyw op 29-07-2021 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:53
Op marktplaats of eBay kijken maar allicht kan de tweeter nog gerepareerd worden. Wat zijn de typenummer van de tweeter? Staat vaak op de achterkant.

Topic uit 2002 trouwens.

[ Voor 8% gewijzigd door Roderiktweaker op 29-07-2021 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 13:25
Oud topic.. maar b&w speakers gaan lang mee. Ik zou even contact opnemen met hanexservice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:59

FeaR

In GoT we trust

Op GoT verwachten we enige vorm van eigen inzet en dat mis ik in deze. Het kicken van een topic uit 2003 is voor een dergelijke post onnodig.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.