TimMer schreef op 14 mei 2003 @ 14:55:
Ik snap wel waarom hij vloerstaanders wil: ondanks dat boekenplankspeakers leuke bas kunnen produceren, doen ze meestal niet of nauwelijks mee in het segment onder de 40 Hz. Ik vind dat een echt lekkere speakers toch zeker wel tot 30 Hz hoorbaar gaan.
Dat is heel persoonlijk. Ik vind van niet

Bovendien hangt het ook van de ruimte af. Ik draai in 3x3,5 meter, dus dan kom je al snel op standmounts uit

Zelf vind ik satellieten met een sub erbij helemaal niks, ik vind het een onrustig geluid geven.
Ik denk dat dat ook voor een deel ligt aan hoeveel tijd/moeite je eraan besteed. Je moet echt meerdere dagen gaan luisteren naar combinaties, en als je er eenmaal een hebt, kun je er gerust meerdere dagen voor uit trekken om het zootje goed af te stellen.
Als je het goed doet, hoor je niet dat je twee verschillende speakers hebt

Boekster schreef op 14 mei 2003 @ 15:44:
[...]
Zeker weten dat je met een standmount meer detaillering en openheid kunt bereiken dan een vloerstaander

. Ben ik volledig met je eens. De 805 Sig is een fantastisch mooie speaker! Ik heb hem naast een 804 gehorod en het hoog en midden was zeker mooier. Maar op den duur ga je het laag wel missen. Dat had ik op dat moment al heel snel. Het laag van de 804 is niet heel laag, maar wel strak, en dat miste ik wel in de 805 Sig.
Zoals JvS al zegt: het is persoonlijk. Feit is wel dat er bij een standmount meer geld in drivers kan worden gestopt, waardoor een speaker heel helder en gedetailleerd kan klinken. Maar het laag is wel anders, dat klopt.
Dat is die ene met die woofer in de zijkant hè? Die vind ik zo vreselijk lelijk

Die komt bij mij het huis niet in!
Maar even iets off-topic, ik heb gekozen voor de Onkyo TX SR-500E. Die heb ik bij
www.abetterprice.nl gezien voor 357 euro incl. BTW. Nu vroeg ik mij af of dit wel zo'n verstandig is. Is het een betrouwbare winkel. Van de shopsurvey werd ik niet veel wijzer.

Mja, voor een versterker zou ik niet te moeilijk doen. Als ze hem hebben gewoon halen