Toon posts:

Creative 12x DVD speler 1242E

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze drive heb ik in onderstaand systeem zitten.
De perfomrance van deze drive is nooit helemaal geweest wat het zijn moet, maar de laatste paar maand is het gewoon huilen. Volgens Sisoft Sandra komt de drive niets eens boven een 3x DVD speler uit.

Het installeren van Games gaat vaak niet goed.
Het lezen van CD-R's is een ramp helemaal als de bestanden wat groter zijn (copieeren van een bestand van 500MB is hij zo een 10 tot 15 minuten mee bezig als de copieer actie niet automatisch afgebroken wordt.)

Ik heb de search gebruikt ook op de creative site, hier wordt het zelfde probleem meerdermalen besproken maar nergens wordt er een antwoord op gegeven.

Overigens heb ik de drive onder garantie al eens laten vervangen, maar nu het zelfde probleem weer en inmiddels geen garantie meer. weet iemand raad ?

Het enige wat wel goed gaat is het afspelen van een DVD-film, VCD is weer :'(

(Dit is de laatste maal dat ik iets anders dan een geluidskaart van Creative heb gekocht :( )

Sorry tikfout in de titel het gaat om het type nummer 1242e

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 23:52 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel fixed :)

Ontopic: al in de FAQ van dit subforum gekeken..? Kijk onder "mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed onder Windows" B) Symptomen wijzen op een uitgeschakeld DMA en/of verkeerde bejumpering/bekabeling.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-03 19:55
Ik heb exact hetzelfde gehad maar dan met een lite-on 12x40, las in het begin alles maar na een paar mnd alleen nog maar dvd's en dan ook alleen originelen.
Zo'n laser-clean-disk gekocht maar ook dit maakte niets uit.
Ding maar verkocht aan iemand die hem puur als dvd-afspeelapparaat wilde gebruiken.
Zal wel maandagmorgenorgel zijn geweest ofzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de UDMA instellingen inderdaad al lang gecontroleerd deze staan juist weergegeven zowel in het BIOS l in Windows XP en Windows 2000

Heeft iemand deze drive ook en wat zijn ervaringen tips zijn welkom...