Diepe kras op LCD scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 3.227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-07-2024
Mijn LCD scherm heeft tijdens het vervoeren een diepe kras opgelopen :X
Hoe dit komt weet ik niet, waarschijnlijk dat er iets tussen het scherm en grond gelegen heeft, maar de kras is ongeveer 5cm lang, en behoorlijk diep, ik kan m met mn nagel voelen |:(
Ik heb natuurlijk de search gebruikt, en daar zeiden dat je van dat displex kon gebruiken, maar is dat niet dat het oppervlak van je scherm oplost en dan moet laten opdrogen ofzow? word het daar niet DOF van?????, en er was nog iemand die zei dat tandpaste helpt, dat heb ik een paar keer achter elkaar erop gesmeert, maar dat hielp ook bijna niet.
Ik hoop dat iemand nog wat info kan geven van die displex, of een betere oplossing om de kras weg te halen (of minder te maken)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Beste is om er helemaal niets aan te doen, zeker bij een TFT scherm. Die tandpastamanier gaat over CRT-monitoren en die had ik al helemaal niet op een TFT scherm uitgeprobeerd..

Hoe meer je eraan rommelt hoe erger het wordt is de ervaring, probeer aan de kras te wennen want verwijderen is zo goed als onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Displex werkt werkt perfect alleen weet ik dus niet of je daar ook onzichtbaar diepe krassen mee weg kan werken.
Probeer het eens met een klein beetje. Het zal waarschijlijk wel minder worden maar helemaal weg denk ik niet.

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
Pollewob schreef op 13 mei 2003 @ 23:12:
Beste is om er helemaal niets aan te doen, zeker bij een TFT scherm. Die tandpastamanier gaat over CRT-monitoren en die had ik al helemaal niet op een TFT scherm uitgeprobeerd..

Hoe meer je eraan rommelt hoe erger het wordt is de ervaring, probeer aan de kras te wennen want verwijderen is zo goed als onmogelijk.
Ik had die tandpasta geprobeerd, en dat had al behoorlijk wat geholpen, daar heb ik gelukkig geen spijt van, maar ik zie de kras nog wel, en hij valt nog behoorlijk op, vooral bij een witte (lichte) achtergrond, maar misschien weet iemand anders nog wel wat????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Dark_M

DKM

Het enige wat je kan doen is denk ik een nieuwe monitor gaan halen want eens een kras altijd een kras die krijg je dus nooit meer (helemaal) weg.

Weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!!!11 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
The Dolf schreef op 13 May 2003 @ 23:14:
Displex werkt werkt perfect alleen weet ik dus niet of je daar ook onzichtbaar diepe krassen mee weg kan werken.
Probeer het eens met een klein beetje. Het zal waarschijlijk wel minder worden maar helemaal weg denk ik niet.
Ik weet niet waarvoor je dat goedje gebruikt hebt, maar een TFT scherm is natuurlijk heel wat anders dan bijvoorbeeld een gsm display of horloge :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

Mijn ervaring is dat tandpasta redelijk goed werkt, zelfs voor diepe krassen, je moet alleen maar geduld hebben.

Op die manier heb ik een dof plexi plaatje min of meer transparant kunnen maken. Heb het nog nooit geprobeerd op een TFT.. Aangezien je toch redelijk hard moet wrijven met de tandpasta, lijkt het me niet echt een goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Pollewob schreef op 13 May 2003 @ 23:16:
[...]
Ik weet niet waarvoor je dat goedje gebruikt hebt, maar een TFT scherm is natuurlijk heel wat anders dan bijvoorbeeld een gsm display of horloge :)
Ook op een tft. Had een lichte kras en die is helemaal weg.
Tandpasta is een schuurmiddel en had ik dus nooit gebruikt. Ik heb wel mijn waterblokje met tandpasta gepolijst maar dat is natuurlijk geen scherm ;)

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steve
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-05 16:13

Steve

Krokodil \o/

The Dolf schreef op 13 May 2003 @ 23:23:
[...]

Ook op een tft. Had een lichte kras en die is helemaal weg.
Tandpasta is een schuurmiddel en had ik dus nooit gebruikt. Ik heb wel mijn waterblokje met tandpasta gepolijst maar dat is natuurlijk geen scherm ;)
Tandpasta is inderdaad een schuurmiddel, maar héél fijn. Iig fijn genoeg om een beschadigd oppervlak weer doorschijnend te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACK SPIDER NL
Ik ben nu met tandpasta aan het boenen en het is nu stukken minder geworden, maar nog niet helemaal, heeft iemand ervaring met de tandpasta manier? moet ik het op laten drogen en dan weg vegen, of gelijk weg vegen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Ik zou het niet op laten drogen want dan gaat het nogal lastig er vanaf. Gewoon met
een vochtige doek afnemen

Op een dremel kan je ook een polijstschijfje zetten, maar dat is misschien wat te grof voor een TFT scherm?

Wel uitkijken dat het niet via de randen je TFT inloopt en de electronica sloopt. :)

[ Voor 47% gewijzigd door -=bas=- op 14-05-2003 00:07 ]

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

_bas_ schreef op 14 May 2003 @ 00:04:
[..]
Op een dremel kan je ook een polijstschijfje zetten, maar dat is misschien wat te grof voor een TFT scherm?

Wel uitkijken dat het niet via de randen je TFT inloopt en de electronica sloopt. :)
Lijkt mij iets te grof, anders kan je meteen wel met een vlakband schuurmachine aan de slag ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 22:15

Corn

Raar jongetje

Ook schreef op 14 May 2003 @ 07:41:
[...]
Lijkt mij iets te grof, anders kan je meteen wel met een vlakband schuurmachine aan de slag ;)
Is ook eens wat anders, een lcd met een enorm gat in het midden
(jamaar de kras is er toch uit :7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84724

Als je een kras op je TFT hebt moet je niks doen. En heb je gewoon het recht om een nieuwe te krijgen lijkt mij. Want zoiets kan natuurlijk niet voor zoveel geld.
Wel flink balen zo'n diepe kras :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84188

heb je nog garantie op je scherm? anders kan hij natuurlijk ook per ongeluk stuk gaan :)

Voor de rest zijn krassen erg moeilijk te verwijderen, hoop dat het niet te hinderlijk is.

edit:

sorry mag niet volgens de faq

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 84188 op 14-05-2003 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Niet online
Anoniem: 84188 schreef op 14 mei 2003 @ 20:47:
heb je nog garantie op je scherm? anders kan hij natuurlijk ook per ongeluk stuk gaan :)
Ga jij * Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! * (laatste alinea) nog maar eens heel goed lezen :/
Pagina: 1