[GTA-VC] Crash bij ingame filmpjes

Pagina: 1
Acties:

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02 14:09

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
=== Wil iemand ff mijn TopicTitel compleet maken ;) ben vergeten "Crash bij ingame filmpjes" erbij te zetten. 8)7 ====

Vaag probleem (via prefs 999 en ctrl-f niet gevonden in GTA VC deel 2)

GTAVC draait prima, 1600x1200 alles hoog enzo 6x FSAA 16x Aniso.

Maar als ik ong. 10 sec. naar zo'n ingame filmpje kijkt hangt het fimpje en gaat het geluid wel verder maar het beeld niet. dat hangt gewoon. na ong. 15 sec. stopt het geluid en kan ik de pc resetten
(ook zonder fsaa en aniso zelfde prob)

Specs:

XP 2500+
512mb pc3200
radeon 9700 pro + catalyst 3.2
aureon 5.1 fun + nieuwste driv.
nforce2 drivers..

Als ik het fimpje skip met spatie kan ik wel verder, maarja die fimpljes maken het leuk..

Heb het straks 2 uur zitten doen ongeveer., geen vasthanger, wel als ik een ingame filmpje kijk dus..

[ Voor 11% gewijzigd door Pubbert op 13-05-2003 23:10 ]

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Er is toch al een vice city topic ??? :?

[rml][ PC] GTA: Vice City - Deel 3[/rml]

Probeer het daar eens

[ Voor 55% gewijzigd door ilovetechno op 13-05-2003 23:11 ]

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:21
ilovetechno, waarom denk je dat er 2 Spielerij fora zijn? Deze is voor problemen, zodat het makkelijk te vinden is of het niet eerder al aan bod gekomen is.

There is no magic.

• lo3k
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-05-2024
Ik heb ongeveer zelfde probleem, beeld bevriesd, maar geluid gaat gewoon door.
Maar ik heb het ook gewoon bij het spel zelf heel irri... Soms kan ik uren achter elkaar door spelen zonder dat er iets gebeurt, en soms freezed ie na 5 seconden spelen.

ongeveer zelfde specs (zie sig)

Ook nforce 2 drivers + catalyst 3.2

Misschien zit hier de fout?
dat het niet helemaal goed gaat met deze 2 drivers samen???

hmmm
* lo3k bookmarkt

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
CroitiX schreef op 13 mei 2003 @ 23:27:
Ik heb ongeveer zelfde probleem, beeld bevriesd, maar geluid gaat gewoon door.
Maar ik heb het ook gewoon bij het spel zelf heel irri... Soms kan ik uren achter elkaar door spelen zonder dat er iets gebeurt, en soms freezed ie na 5 seconden spelen.

ongeveer zelfde specs (zie sig)

Ook nforce 2 drivers + catalyst 3.2

Misschien zit hier de fout?
dat het niet helemaal goed gaat met deze 2 drivers samen???

hmmm
* Pubbert bookmarkt
Zou wel eens kunnen

wachten op de catalyst 3.4 dan maar :( of op een VC patch

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Je bent niet de enige... Zelfs met 3.0 loopt het spel vast :( :(. Terwijl ik hem legaal heb gekocht net...

Ik heb wel met meer spellen last van dit euvel... Klote drivers.. :'(

Hopelijk werkt het wel met de 2.4.... Hier koop ik G*dv*rd*mm* geen dure kaart voor... :(

En bij GTA III nergens geen last van... Kon ik uren spelen... :(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:16 ]

• lo3k
Problem : Game freezing while sound keeps playing.
Solution: Turns speakers from more then 2 or any other settings to 2 speakers in Audio options. Problem solved. Enjoy playing VC.
Dit haal ik net van een ander forum...
Eens even proberen :)

Verwijderd

ik heb dit probleem ook... gta vc met ingame filmpjes..
degene die er ook last van hebben... wat voor een videokaart hebben jullie?
ik heb een R9700 met cat3.2

kunnen we misschien uitsluiten of het vidcard is...

Verwijderd

CroitiX schreef op 14 May 2003 @ 12:23:
[...]

ah.. daar heb ik gister ook idd mee zitten spelen...
maar het rare is dat ie het ingame zelf gewoon goed deed..
alleen met de cutscene movies...

toch es ff proberen vanavond :P

Verwijderd

[...]

Bij mij werkt dat helaas niet... Ik heb last van dit euvel in andere spellen, maar dat was opgelost door de catalyst 3.0 te installeren...

Nu lukt dat ook niet... Ik ga nu de 2.4 proberen en anders de een na voorste.. Als dat niet werkt word ik heel gefrustreerd en hoef ik ook geen ATi meer te hebben... Met die bagger :r drivers. :(

/edit..

Als dit niet werkt probeer ik een lapmiddel (werkt wel bij Dungeon Siege): spelen in 640x480 |:( |:( en als dat niet werkt, krijg ik neigingen om dit ding uit het raam te gooien :( :(

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 12:34 ]

• lo3k
[...]

Nou werkt dus ook niet :(
Niet bij mij iig...

Enneuh ik heb een 9700pro met cataclyst 3.2 en nforce2 v116 (win2k)

Verwijderd

OK, de catalyst 2.4 en de geluidsacceleratie op uit -> lockup tijdens filmpje.. Ik zet de geluidsacceleratie maar weer aan, want ik heb geen geluidseffecten :(. De eerste paar minuten in het spel ging het redelijk goed (nog geen lockups, mag ook niet na 2 min spelen) ;).

Even kijken in het spel zelf... :(

Het spel draait wel stabiel, gelukkig... :*). Alleen de ingame filmpjes.. Trouwens de filmpjes waar je niet met spatie doorheenkomt gaan niet vastzitten.

Ik zal zo wel 640*480 proberen. Spel ziet er vet uit!! :9~

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 13:15 ]

• Pubbert

Pubbert

random gestoord

Topicstarter
eens ff proberen dan...

wel jammer dat mn rear speakers neit werken dan :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Verwijderd

Dit heb ik ook met m'n net aangeschafte dell. P4 2.53Ghz 512mb ddr, radeon 9700 pro. Welke catalist drivers ik er ook opzet het spel hangt op vershillende monenten. soms gaan de filmpjes goed en hangt ie dan in het spel en de andere keer hangt ie al in de filmpjes. Catalist 3.2 krijg ik er niet op. als ik dan in windows xp ga werken heb ik fatale uitzonderingen door atixx.xxx enzo. dus ben overgeeverd aan de standaard drivers die erbij zitten.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

CroitiX schreef op 14 May 2003 @ 12:36:
[...]

Nou werkt dus ook niet :(
Niet bij mij iig...

Enneuh ik heb een 9700pro met cataclyst 3.2 en nforce2 v116 (win2k)
Je hebt wel heel oude nForce2 drivers geinstalleerd, ik werk hier met een nForce2 bord met v2.03 drivers, Club3D Radeon 9700 np met Catalyst 3.2 en heb helemaal nergens last van, spel draait werkelijk als een zonnetje :) 8)

Tesla Model Y RWD (2024)

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
aha, ben dus niet de enige met dit probleem! Dit heb ik gepost in het algemene vice city troubleshooting topic:
Ik heb sinds vandaag ook GTA Vice city (legaal bij de frs gekocht).. Maar ik heb het volgende probleem:

Het spel installeert normaal en start ook normaal op.. tot nu toe geen fouten.. Ik dus eerst de options beetje aanpassen.. 1280x960 etc.. En dan een new game beginnen.. Het eerste deel van de intro loopt gewoon smooth en het ziet er perfect uit.. Tot dat ik bij het punt kom dat je bij die drugsdeal overschakeld naar die 3 commando's in die garage achter die kratten.. Op dat punt freezed het beeld, maar het geluid gaat wel verder.. Tot dat die gast zegt: "I think we have a deal my friends" en dan blijft ook het geluid haperen.. :( Complete lockup, kan alleen maar de power knop opnieuw indrukken.. Alt + Tab, Alt + F4, Alt Ctrl Del.. 't werkt allemaal niet.. Nadat ik de pc dan opnieuw heb opgestart en in windows kom krijg ik de volgende foutmelding:

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/stevelen/gta_fout.jpg

Dus er zou een probleem met m'n Videokaart zijn ofzo? Ik heb 't nu al 3 x opnieuw geprobeert (verschillende resoluties etc) maar het spel freezed elke keer exact op hetzelfde punt.. :(

Kan je trouwens de intro weg klikken en direct in het spel beginnen? Want dat heb ik nog niet geprobeerd..

Specs:

Athlon XP 2000+
Club 3D Ati Radeon 9700 pro (Catalyst 3.2 drivers)
1024MB ram
Windows XP (zonder sp1)

Ik ben hopeloos.. Ik verwachte toch wel dat het spel zou werken.. Weten jullie raad?
Ik heb dus ook een radeon 9700 pro met catalyst 3.2 drivers.. En die werkt zo te zien nog niet subliem in combinatie met vice city.. Met aa uit en geen antisoptrische filtering werkt 't wel.. Hopelijk komt er snel een patch voor, want dit is nix.. :( Ik wil vice city'en in al z'n volle glorie.. Heb niet voor niets een 9700 pro.. :P

[edit]Waarschijnlijk vandaag nieuwe catalyst 3.4 drivers! Hopelijk is het vice city probleem dan ook opgelost..[edit]

[ Voor 80% gewijzigd door blakez op 15-05-2003 14:50 ]

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:30

Ankh

|true

Jullie zijn niet de enige, ik heb GTA ook legaal gekocht, Mede als rede dat hij bij mij soms vast liep en dacht dat het aan de crack / nocd lag. Maar helaas nu met legale versie heb ik het ook. Alleen bij mij kan ik gewoon alle filmpies zien. Hij loopt gewoon helemaal vast (hele pc, beeld freezed en geluid loopt door..) dit is dan op een verschillende tijden. Echt heel weird :S

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Verwijderd

Ik had dit probleem ook. Ik speelde het op 1600 x 1200. Toen ik hem op 1280 x 1024 zette, ging hij wel goed.

Ook heb ik hem geprobeerd met anti aliasing en anisotropische filtering. Toen liep hij ook vast.

Dus, gewoon op 1280 x 1024 zetten en verder alles uit; misschien werkt dat bij jullie ook.

Specs:

P4 2,53
768 mb ddr ram
Radeon 9700 pro
Catalyst 3.1 driver

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 17:05 ]

Verwijderd

SCaRaBaeuS schreef op 15 May 2003 @ 16:28:
Jullie zijn niet de enige, ik heb GTA ook legaal gekocht, Mede als rede dat hij bij mij soms vast liep en dacht dat het aan de crack / nocd lag. Maar helaas nu met legale versie heb ik het ook. Alleen bij mij kan ik gewoon alle filmpies zien. Hij loopt gewoon helemaal vast (hele pc, beeld freezed en geluid loopt door..) dit is dan op een verschillende tijden. Echt heel weird :S
Bij mij loopt hij tijdens het beginfilmpje telkens op hetzelfde punt vast en ook tijdens de gameplay.. Ik save het dan ook na elke missie.. Tot nu toe gebeurt het na 2 a 3 uur maar ik heb daar een topic over lopen (zie dit forumdeel) omdat lockup tijdens het spelen niets te maken heeft met lockups tijdens filmpjes..

Verwijderd

Heb dit ook, na een tijdje spelen bevriest het beeld terwij;
het geluid gewoon verder gaat.

Dus ook gewoon terwijl ik zelf speel :(

Heb btw Catalyst 3.2

Verwijderd

Mijn problemen zijn opgelost door de catalyst 3.4 te installeren!! :)

Verwijderd

Dat werkt bij ook, ja! Met alle opties aan.

De performance is nu trouwens ook gestegen.

• blakez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-10-2025
Verwijderd schreef op 16 May 2003 @ 13:33:
Dat werkt bij ook, ja! Met alle opties aan.

De performance is nu trouwens ook gestegen.
Yup, de 3.4 drivers doen hun werk ok! Kan nu weer in alle glorie, zonder lockups, Vice City spelen.. Fantastisch! :)

• lometje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-02 19:49

lometje

Multimediant

Hier ook weer het probleem, spel hangt vrijwel meteen, en het geluid loopt door.

Heb:
Abit kt7a
nvidia geforce4 440-se 64 ddr
512 sdram
3com 10/100
terratec 512i
winxp

Weet iemand een oplossing? Ik heb een heleboel detonatoren gehad/////

8)7

Verwijderd

hallo wie wete een antwoor dop mij probleem?
Als ik het spel opstart is er niks aan de hand, maar als k un nieuw spel wil starten dan stopt die bij het intro filmpje als de auto de steeg in rijd, dan krij k alleen zo`n windows pingeltje?
Wie weet de oplossing, k heb win. XP gekraakt dius geen service pack en Nvidea Gforce 4 MX440 128 MB

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 May 2003 @ 20:40:
hallo wie wete een antwoor dop mij probleem?
Als ik het spel opstart is er niks aan de hand, maar als k un nieuw spel wil starten dan stopt die bij het intro filmpje als de auto de steeg in rijd, dan krij k alleen zo`n windows pingeltje?
Wie weet de oplossing, k heb win. XP gekraakt dius geen service pack en Nvidea Gforce 4 MX440 128 MB
Ik had dit ook in GTA3 LC. Nu in GTA3 VC weer. Hardwareversnelling van de soundkaart een tandje terug loste het voor mij op in beide gevallen.

Specs: KT7, TB1333@1400, 384 MB@133Mhz, Radeon 8500 omega 2.4.43, SB live 128PCI met drivers van 2 maanden oud, originele win XP, maar zonder SP1 (gaf rare dingen).
Pagina: 1