Internet delen voor meerdere netwerkkaarten

Pagina: 1
Acties:

• PiepPiep
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-06 11:02
Voordat ik krijg zoek ff, ik heb gezocht en niets gevonden, mijn probleem is telkens net ietsje anders.
Situatie die ik heb :
3 computers
Computer A : netwerkkaart naar adsl modem
netwerkkaart met coax
netwerkkaart met utp
Computer B : netwerkkaart met utp
Computer C : netwerkkaart met coax

Het lukt me (makkelijk) om internet toegang te krijgen op computer B OF C.
Maar wat ik wil is internet toegang op BEIDE computer tegelijk.
Ik heb al een aantal programma's geprobeert maar deze vragen allemaal om maximaal 1 netwerkkaart die dan internet toegang krijgt.
Onder windows XP is dit simpel op te lossen, dan voeg je die 2 kaarten samen tot een netwerkbrug en die geef je internet toegang.
Maar op computer A draait dus windows 98 die geen netwerkbrug kent, en aangezien me moeder eigenwijs is :) wil ze geen XP erop en liever ook niet meer geklooi met kabels en hardware vervangen.

Hoe kan ik dit oplossen?
Ik kan 2 dingen bedenken, alleen niet vinden, weet iemand of 1 van deze bestaat?
- een virtuele netwerkkaart driver voor 98 die dus een brug is tussen 2 kaarten.
- een programma die internet kan geven voor meer dan 1 netwerkkaart.

486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:27
Ik meende dat winroute internet kon routen naar meerdere netwerkkaarten, zeker weten doe ik alleen niet.
Er is zeker 1 van de bekendere programma's fie het kan, sygate ofzo.
Zoek eens hier op got, ik weet zeker dat er al topics over zijn :)

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

• seadoo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-03-2022
Ze hebben mij altijd verteld dat je op een netwerkkaart met beide type poorten er maar eentje kan gebruiken. dus als dat klopt moet je er nog een extra kaartje bijzetten..

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

Kun je niet twee software routers erop zetten :+ : eentje voor de ene kaart/netwerk, en een andere voor de tweede kaart?

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

seadoo schreef op 13 May 2003 @ 23:08:
Ze hebben mij altijd verteld dat je op een netwerkkaart met beide type poorten er maar eentje kan gebruiken. dus als dat klopt moet je er nog een extra kaartje bijzetten..
Lees nou nog eens een keertje :{

• PiepPiep
DUX. schreef op 13 May 2003 @ 23:09:
Kun je niet twee software routers erop zetten :+ : eentje voor de ene kaart/netwerk, en een andere voor de tweede kaart?
Helaas, heb ik wel al geprobeert maar werkt niet.
Als ik dat doe krijg je meldingen over dat bepaalde porten al ingebruik zijn enzo.

Ik ga morgen (toch een dagje vrij dus tijd) een winroute beter bekijken of die idd meerdere kaarten kan.

• DUX
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:19

DUX

blijft ook nu voor Oranje

"How many interfaces does WinRoute support?
WinRoute will detect any physical or virtual interface that is configured for TCP/IP. Therefore, WinRoute supports as many interfaces as can be installed on your operating system."

Bron

.    < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende

Verwijderd

Ik gebruik comsocks en werkt perfect,

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Ik heb hier 1,5 jaar geleden ook al vragen over gesteld.... en die zijn beantwoord en zullen ongetwijfeld in de search naarboven komen. Maar ja... je kan wel eens op verkeerde woorden searchen of zoveel results krijgen dat het niet meet leuk is om door te ploegen.

Even terug naar de zaken....
Winroute & Sygate (Office versie, niet de Home) & Windows Routing (server edities) kunnen het maximum aantal netwerkkaarten voorzien van NAT functionaliteiten voor je internet deling.

Hoe?

Heel simpel, je moet je internet verbinding in de software configureren zoals je gewend zal zijn en alleen moeten de twee netwerkkaarten in aparte (!) subnets staan.
Vraag: Moet dat nou die aparte subnets, zo kan ik niet direct meer bij mijn shares op die andere pc in het andere netwerk segment (=subnet).
Antwoord: je kan alleen nog maar met routing op dat andere subnet komen, maar als je dat insteld werkt NAT niet meer ten alle tijden. Voor NAT is het nodig om te weten welke datapakketten het moet broadcasten over welke logische adapter.

suc6

ps: kan je de coax kabel niet vervangen met een eenvoudige 10/100 Mbit kabel en voo 32 euro een switch kopen met een 10 meter utp kabel?

I've visited the Mothership @ Cupertino

• PiepPiep
Opzich zou 10/100 Mbit kabel wel lekker zijn ja, maar aangezien ik het ga gebruiken voor te msnen onder dos (als het me lukt om te schrijven) ik 10 Mbit zat :)
Ik heb trouwens al een library met voorbeelden erbij om tcp/ip onder dos te gebruiken en ik weet dat het werkt.
Docs over msn protocol heb ik ook al.. dus alleen nog ff paar weken hobby'en ;)
Mgoe.. ff winroute downloaden eerst....

Pagina: 1