Voordat ik krijg zoek ff, ik heb gezocht en niets gevonden, mijn probleem is telkens net ietsje anders.
Situatie die ik heb :
3 computers
Computer A : netwerkkaart naar adsl modem
netwerkkaart met coax
netwerkkaart met utp
Computer B : netwerkkaart met utp
Computer C : netwerkkaart met coax
Het lukt me (makkelijk) om internet toegang te krijgen op computer B OF C.
Maar wat ik wil is internet toegang op BEIDE computer tegelijk.
Ik heb al een aantal programma's geprobeert maar deze vragen allemaal om maximaal 1 netwerkkaart die dan internet toegang krijgt.
Onder windows XP is dit simpel op te lossen, dan voeg je die 2 kaarten samen tot een netwerkbrug en die geef je internet toegang.
Maar op computer A draait dus windows 98 die geen netwerkbrug kent, en aangezien me moeder eigenwijs is
wil ze geen XP erop en liever ook niet meer geklooi met kabels en hardware vervangen.
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik kan 2 dingen bedenken, alleen niet vinden, weet iemand of 1 van deze bestaat?
- een virtuele netwerkkaart driver voor 98 die dus een brug is tussen 2 kaarten.
- een programma die internet kan geven voor meer dan 1 netwerkkaart.
Situatie die ik heb :
3 computers
Computer A : netwerkkaart naar adsl modem
netwerkkaart met coax
netwerkkaart met utp
Computer B : netwerkkaart met utp
Computer C : netwerkkaart met coax
Het lukt me (makkelijk) om internet toegang te krijgen op computer B OF C.
Maar wat ik wil is internet toegang op BEIDE computer tegelijk.
Ik heb al een aantal programma's geprobeert maar deze vragen allemaal om maximaal 1 netwerkkaart die dan internet toegang krijgt.
Onder windows XP is dit simpel op te lossen, dan voeg je die 2 kaarten samen tot een netwerkbrug en die geef je internet toegang.
Maar op computer A draait dus windows 98 die geen netwerkbrug kent, en aangezien me moeder eigenwijs is
Hoe kan ik dit oplossen?
Ik kan 2 dingen bedenken, alleen niet vinden, weet iemand of 1 van deze bestaat?
- een virtuele netwerkkaart driver voor 98 die dus een brug is tussen 2 kaarten.
- een programma die internet kan geven voor meer dan 1 netwerkkaart.
486DX2-50 16MB ECC RAM 4x 500MB Drive array 1.44MB FDD MS-Dos 6.22