Toon posts:

Latitude laptop: kan niet in de bios komen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op een beurs bij Etelcom een Laptop van dell type Latitude CSX gekocht.
Nu hebben ze daar geen kabel voor de (externe) cdrom bijgeleverd, alleen voor de floppy op de paralle poort zat er bij.
Nu heb ik een Dockinstation met een sleuf voor de cdrom op de kop getikt.
Het volgende probleem diende zich aan, het bios is beveiligt met een password en Dell wil dit alleen prijsgeven met een order nummer, wat ik en Etelcom dus niet heeft. (Weet iemand hoe ik dat kan verkrijgen?)
dus cdrom in 1e boot device zetten kan niet( bios ziet hem wel)
Nu is het probleem dat ik met een bootflop (win98 met smartdrv) de cdrom in de dockstation niet kan bereiken. en de xp setup disk sets van microsoft loopt bij disk 3 vast met een error dat die setupreg.hiv niet kan laden.
op dit moment staat er een werkende versie van xp op, maar ik wil dat wel opnieuw kunnen installen als dit nodig is.
weet iemand iets

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:23
er zijn wel programma's voor of ff bios clearen weet alleen niet hoe dit met een laptop moet.

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 01:22

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Vooral geen gejat en of onduidelijk afkomst spul kopen, een ordentelijk bedrijf checkt namelijk de bios en wist alle informatie voordat men iets 2e hands doorverkoopt. Als het bedrijf er netjes aan gekomen is dan kunnen ze zo de vorige eigenaar opbellen voor het password en/of de originele papieren

Verder omdat je dat ding nu dan toch al hebt, misschien gewoon eens nieuwe starflop maken? Zou best kunnen dat er gewoon een foute sector op die flop zit

[ Voor 21% gewijzigd door hufkes op 13-05-2003 22:44 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

uh, standaard methode wellicht? Ofwel openmaken, BIOS batterij eruit halen, terug zetten en het BIOS zou gereset moeten zijn en het password verdwenen...
Overigens snap ik er geen reet van waarom ze er een password op zetten en die niet prijsgeven, het is toch JOU laptop??!! :X

Verwijderd

Topicstarter
Laptop openmaken en Bios wissen werkt meen ik bij een dell niet.
Maar Etelcom heeft die laptop denk ik van een failiet bedrijf ofzo en die leveren er geen order nummers bij.
Ik ben ook best kwaad op de helpdesk van Dell omdat mijn Laptop niet in het bestand staan als gestolen, want bij het bestellen controleren ze ook de service TAG en die gozer zei ook dat die niet gestolen opgegeven was en ik heb aangeboden om de faktuur op de fax te zetten, maar dit hielp ook niet. Dus als je thuis je ordernummer kwijt bent met je Dell vergeet het dan maar!
En die setup flops van xp heb ik gisteren gemaakt van een link hier op tweakers

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 22:59:
Laptop openmaken en Bios wissen werkt meen ik bij een dell niet.
Maar Etelcom heeft die laptop denk ik van een failiet bedrijf ofzo en die leveren er geen order nummers bij.
Ik ben ook best kwaad op de helpdesk van Dell omdat mijn Laptop niet in het bestand staan als gestolen, want bij het bestellen controleren ze ook de service TAG en die gozer zei ook dat die niet gestolen opgegeven was en ik heb aangeboden om de faktuur op de fax te zetten, maar dit hielp ook niet. Dus als je thuis je ordernummer kwijt bent met je Dell vergeet het dan maar!
En die setup flops van xp heb ik gisteren gemaakt van een link hier op tweakers
Heb meteen me bestelling van een batterij geanuleert natuurlijk

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Dit heeft niks met Windows Operated Systems te maken...

Ik schop hem naar Overige Hardware :)

edit:
titel iets aangepast

[ Voor 13% gewijzigd door Han op 13-05-2003 23:02 ]

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Zitten er niet iets van jumpers op het moederbord van die laptop? Of 2 lege soldeerpuntjes die je moet kortsluiten? Lijkt me een beetje bizar als je niets meer met de laptop kan als er een bios pass opzit.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat me er eigenlijk om dat ik over een tijdje Xp weer gewoon kan installen vandaar "Windows operated Systems"
Ik durf dat ding niet open te maken was toch nog 375 € pIII 500 256 Mb 12 GB hdd

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 23:13 ]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10:22
Toch nog maar eens contact opnemen met Dell. Biospassword resetten door jumpers en/of batterijtjes los te halen zit er ECHT niet in bij een Dell latitude.

• dbzdragon
  • Niet online
Hoi, ik weet hoe je het moet klaren. Ik had hetzelfde probleem. Na uren en uren zoeken heb ik een methode gevonden.

Mail me op: ibaman22@hotmail.com

• Han
  • Niet online

Han

dbzdragon schreef op 13 mei 2003 @ 23:16:
Hoi, ik weet hoe je het moet klaren. Ik had hetzelfde probleem. Na uren en uren zoeken heb ik een methode gevonden.

Mail me op: ibaman22@hotmail.com
Euhhhmm... dit is een forum.. één van de doelen van een forum is om oplossingen met elkaar te delen. (indien het een legale manier is)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• dbzdragon
  • Niet online
Ik begrijp het. Ik twijfel of het uberhaupt een legale manier is. Vandaar.
Het kan softwarematig namelijk ook gebeuren. Ik heb een tooltje die bios-passwords genereert als ik het servicetag heb van de laptop.

[ Voor 48% gewijzigd door dbzdragon op 13-05-2003 23:38 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 mei 2003 @ 22:39:
Ik heb op een beurs bij Etelcom een Laptop van dell type Latitude CSX gekocht.
Nu hebben ze daar geen kabel voor de (externe) cdrom bijgeleverd, alleen voor de floppy op de paralle poort zat er bij.
Nu heb ik een Dockinstation met een sleuf voor de cdrom op de kop getikt.
Het volgende probleem diende zich aan, het bios is beveiligt met een password en Dell wil dit alleen prijsgeven met een order nummer, wat ik en Etelcom dus niet heeft. (Weet iemand hoe ik dat kan verkrijgen?)
dus cdrom in 1e boot device zetten kan niet( bios ziet hem wel)
Nu is het probleem dat ik met een bootflop (win98 met smartdrv) de cdrom in de dockstation niet kan bereiken. en de xp setup disk sets van microsoft loopt bij disk 3 vast met een error dat die setupreg.hiv niet kan laden.
op dit moment staat er een werkende versie van xp op, maar ik wil dat wel opnieuw kunnen installen als dit nodig is.
weet iemand iets
Ik heb het model met cdrom, zeer moeilijk om er een besturingsysteem op te zetten. zoder bios toegang is het helemaal kut...
Dus openmaken, batt ff los solderen en een dag later weer vast zetten.
Het bios is weer toegankelijk.
Veel sterkte zonder cdrom drive ;) >:)

Verwijderd

mss kan je BIOS flashen...?
een nieuwere versie derop zetten, dan raak je er mss weer wel in...?
is maar een idee...

Verwijderd

Bij mij stond er een wachtwoord in..na flashen jawel een nieuw bios met nog steeds die code :P

Via dell site kan je met het seri nummer inloggen, wie weet staat daar de code...gewoon wel.

Verwijderd

Ik heb op me stage met Dell Latitudes gewerkt.
Er zit zeker een backup batterij in. Die zit bijna onder het toetsenbord. Gewoon openschroeen en het stekkertje van die rits baterijtjes eruit halen (meestal groene verpakking om die batts)
Zo een dus:
Afbeeldingslocatie: http://24.132.223.106/public/batt.jpg
Pagina: 1