Toon posts:

[win2000 Pro] 2 monitoren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Voor het geval dat dit topic gesloten wordt omdat ik niet in de FAQ gelezen heb of in andere wil ik vast melden dat ik verschillende dingen getest heb die er in stonden.. Althans alles getest heb.. :?. Alleen allemaal zonder suc6

Ik heb dus een pc waaraan ik 2 monitoren wil koppelen. Een 17"inch en een 15"inch.

Ik heb die van 17"inch altiijd staan op een resolutie van: 1280x1024 staan
ik heb die van 15"inch altijd staan op een resoluitie van: 800x600 staan

Nu heb ik een Radeo 8500 dus. Videokaart moet het zonder probleem aankunnen.

=========

Ik heb nu draaien windowx xp.. En daarvoor op oudere systemen op windows 98.. altijd met 2 monitoren. Ben d'r een beetje aan gewend geraakt en merk dat ik bij 1 monitor de 2de al zeer gauw mis bij dingen waar ik veel mee bezig ben...

Nu wil in win98 niet installeren want voor ik het wist had ik blauw scherm
Nu heb ik winxp. Maar na 3 dagen vertoont deze al wat vertraggingen.

Nu wil ik windows 2000 omdat deze zeer goed / stabiel op mijn systeem draait. Alleen zit ik met het nadeel dat ik maar 1 monitor heb.

=========

Geporbeerd heb ik het dual driver systeem van Nvidea.. Ja dit heb ik ergens gelezen of gehoord. Maar zonder suc6.

Geprobeerd heb ik een mtool ofzo. Helaas zonder suc6.. Hij zag mijn videokaart simpel als 1 videokaart met 1 monitor. Geen suc6.

Geprobeerd heb ik Hydravision. Ik hoorde dat het daar ofzo ook mee kon. Maar ook hier zonder suc6...

En zo heb ik d'r nog wel een aantal programma'tjes geprobeerd.

=========
Hardware matig:

Geprobeerd een andere videokaart die dual support levert onder 98 / me ...

Maar ook onder 2000 zonder suc6..
=========

Nu moet ik toegeven dat ik langzamerhand niet meer snap hoe ik dit moet oplossen... Vandaar dus dat ik winxp er weer heb opstaan.

Nu wil ik graag weten of er toch nog een andere mogelijkheid is die ik over het hoofd gezien heb of die er gewoon nog niet staat (hier op het forum)..

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je de laatste versie van Hydravision al geprobeerd?
Ook al de laatste drivers geprobeerd?

http://www.ati.com/companyinfo/glossary/hydravision/faq.html

http://pdownload.mii.inst...hydravision-3-20-2020.exe

Het is al weer een tijdje geleden dat ik win2000 erop had, maar bij mij was het geloof ik gewoon de desktop verlengen en toen werkte het. Maar het kan zijn dat het bij jou anders zit. Je moest wel 2x dezelfde resolutie selecteren (heel hinderlijk met een 19 en 17")

Senile! Senile Oekaki

• jpiscaer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:44
Ik heb al jaren een dual monitor setup, op 2 verschillende grafische kaarten. Dit werkte goed onder 98se, me, 2000pro, XPpro en alle linux distro's. Het was simpelweg juiste drivers installeren, in de Beeldschermeigenschappen de monitor's positioneren en activeren, en 't werkte. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden, alleen geinstalleerd wat echt nodig was. Dat is in mijn geval alleen de Detonators (29.42). De tweede kaart werkte via WDM drivers. Mijn enige advies kan zijn, om zo min mogelijk zooi te installeren, dat kan nog wel eens flink conflicteren.

Verwijderd

Topicstarter
_bas_ schreef op 14 May 2003 @ 00:27:
Heb je de laatste versie van Hydravision al geprobeerd?
Ook al de laatste drivers geprobeerd?

http://www.ati.com/companyinfo/glossary/hydravision/faq.html

http://pdownload.mii.inst...hydravision-3-20-2020.exe

Het is al weer een tijdje geleden dat ik win2000 erop had, maar bij mij was het geloof ik gewoon de desktop verlengen en toen werkte het. Maar het kan zijn dat het bij jou anders zit. Je moest wel 2x dezelfde resolutie selecteren (heel hinderlijk met een 19 en 17")
Beginnend met jouw. Een doorlopend windows scherm vindt i kzwaar irri. Maar ja soms is het ook een kwestie van wennen.

Ja ik had alles nieuw.. drivers dan he..

Verwijderd

Topicstarter
Jainoxi schreef op 14 May 2003 @ 00:37:
Ik heb al jaren een dual monitor setup, op 2 verschillende grafische kaarten. Dit werkte goed onder 98se, me, 2000pro, XPpro en alle linux distro's. Het was simpelweg juiste drivers installeren, in de Beeldschermeigenschappen de monitor's positioneren en activeren, en 't werkte. Ik heb het zo simpel mogelijk gehouden, alleen geinstalleerd wat echt nodig was. Dat is in mijn geval alleen de Detonators (29.42). De tweede kaart werkte via WDM drivers. Mijn enige advies kan zijn, om zo min mogelijk zooi te installeren, dat kan nog wel eens flink conflicteren.
Ik heb ook prima met 2 videokaarten gewerkt. toendertijd:

1x matrox g400 single head.
1x s3 sirge ofzo..

Maar onder 2000 wordt hij ook met juiste drivers NIET ondersteunt.... Althans niet als 2de videokaart. En geloof me ik heb meerdere drivers geprobeert.

Verwijderd

dat probleem had ik ook met win2k... ik heb er wel 2 schermkaarten inzitten.
Hij wilde gewoon niet met de 2e kaart erin booten
In me BIOS men primary op PCI gezet ipv AGP... loopt als een trein nu...

Verwijderd

Topicstarter
hmz ja ok.

Maar tis zo zonde van m'n agp kaartje.. Bedoel daar heb ik 3 aansluitingen op.. en dan ken ik d'r maar 1 gebruiken.. Beetje zonde niet??

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 03:09:
hmz ja ok.

Maar tis zo zonde van m'n agp kaartje.. Bedoel daar heb ik 3 aansluitingen op.. en dan ken ik d'r maar 1 gebruiken.. Beetje zonde niet??
:?

Als je PCI als primary VGA zet kun je toch nog de verschillende outputs op je AGP gebruiken...

* dion_b heeft daar iig geen moeite mee met z'n G400DH (waar ik soms een ATi Mach64 PCI naast hang)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1