Toon posts:

2 keer XP-pro op 1 pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb 2 keer win XP-pro geinstalleerd op 2 verschillende HD's in 1 pc.
1 Fat 32partitie en 1 NTFS partitie, Op de NTSF partitie wil ik aan videobewerken gaan doen, en om voorkomen dat een ander hier gewild of ongewild iets aan veranderen kan (bestanden opslaan e.d) heb ik gekozen voor gekozen voor 2 aparte installaties. (standaard xp bootmanager)

Nu de vraag, daar Win XP zowel vanuit de Fat 32 als de NTSF partitie elkaar zien, is mijn opzet mislukt. :(

Is er alsnog een mogelijkheid om de NTSF patitie niet meer benaderbaar te maken vanuit de Fat partitie, en andersom?

Verwijderd

met rechten gaan werken. ntfs is daar uitermate geschikt voor.

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-11-2025
Je kunt ook van een aparte bootmanager gebruikmaken, die kunnen vaak ook de verschillende installaties voor elkaar verbergen.

Zie ook deze gratis bootmanager: http://www.xosl.org/
Booting Features
...
Microsoft file system partition hiding support
...

[ Voor 41% gewijzigd door Cpt.Morgan op 13-05-2003 22:15 ]

Verwijderd

Met één installatie van Windows XP Professional kun je ook bereiken wat je wilt. Op NTFS partities kun je prima rechten toekennen of ontnemen aan bepaalde gebruikers. Klik voor de grap eens met je rechtermuisknop op een directory, en ga naar het tabblad Security (alleen op NTFS partities)

Verwijderd

Topicstarter
oeps dat zijn snelle reacties! Klopt , ik heb ook gezien dat dit wel vanuit NTSF wil, maar zeg maar de algemene partitie (Fat) wordt gebruikt voor prive, en die ziet alles ook.
Misschien moet ik de FAT partitie converteren naar NTSF.
Ik ben al kweet niet hoelang in de weer geweest met een aparte bootmanager
5.5 van Paragon maar heb het niet voorelkaar gekregen dat de 1e installatie de andere volledig onzichtbaar maakt

• Jiboom
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-09 13:43
Het is toch op zich niet erg als je een partitie kan zien? Met goed ingerichte NTFS rechten kun je er gewoon niet in (wel als je trucs uithaalt, maar da's wat lastiger). Eén installatie zou zoals gezegd eigenlijk logischer zijn. Als je er persé twee wilt, kun je op zich vanuit je"privé" installatie m.b.v. TweakUI de schijf verbergen waar de andere installatie opstaat. Die installatie voor videobewerken kun je dan dichttimmeren met NTFS (= NT File System, dus niet NTSF ;) )

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bestudeer eerst eens de mogelijkheden van Windows XP Professional want 2 x installeren met als reden het afschermen van een HD voor andere gebruikers is onzinnig.

ARME AOW’er

Pagina: 1