Kaj. schreef op 14 May 2003 @ 13:16:
[...]
Dat is onzin.

Hij gaat een oude printerkabel gebruiken voor dit geintje, dus alle kabeltjes komen toch dicht op elkaar te zitten.

Overigens is het NIET aan te raden om die USB-lijnen door een standaard printerkabeltje te jagen; de twee datalijnen van die USB-aansluiting zijn getwist, terwijl de twee voedingslijnen in een USB-kabel dat niet zijn.
Dat kan een grotere storingsbron opleveren dan een spanningslijntje die er toevallig naastloopt.
Okee, Dan ga ik die dus ernaast laten lopen... Ik ga het wel eerst proberen

smokalot schreef op 14 May 2003 @ 14:09:
[...]
Ik denk ook dat USB een probleem gaat worden, is te gevoelig voor interferentie denk ik. (Maar als je het voor elkaar krijgt hoor ik het graag). Hoe lang gaat die kabel worden?
De kabel wordt ongeveer een 1,8 Meten, Want dat is ie al

apen-nootjes schreef op 14 May 2003 @ 15:50:
mmm.. Viper3.5 'k denk ook wel dat het zou moeten kunnen maar je zal het voor de zekerheid toch ff moeten testen.. 'k denk inderdaad wat hiero ook al wordt gezegt dat de USB erdoorheen een beetje teveel van het goede is.. Tevens omdat een USB kabel eigenlijk altijd afgeschermd is!!!
[off-topic]
Ik wil die casemod van je wel eens zien... zet eens een paar pic's online en mail me het url'tje ff....
[/off-topic]
offtopic:
He apen-nootjes !
Tijd gezien dat ik jouw geleden heb !
Ik ben aardig bezig ja, Het is jammer dat mijn LCD niet in die behuizing past ( Oops, Geef weer te veel hints... )
Yaps. Gistere gecheked. Helaas wel. Alleen bij de aansluiting op het moederbord is het 1 cm niet geshield.
Hier moet je me ff mee helpen. Contact me maar ff via de mail / MSN !
~X-Treme~ schreef op 15 May 2003 @ 00:16:
Nog een tip:
Zeker al je voedingslijnen strak af! Dat wil zeggen, plaats tussen je voeding en je printerkabel voor elke + (plus) en zekering die net ietsje groter is dan het opgenomen vermogen. Mocht je eens ergens per ongeluk kortsluiting maken, dan vliegt de zekering eruit in plaats van dat je met een kapotte voeding zit. Voor mijn LCD heb ik ook een 5V afgetapt van de voeding en afgezekerd. Ik heb bij het prutsen aan mijn schakelaartjes voor de CCFL's al enkele malen deze +5V kortgesloten met mijn kast. De zekering ging onmiddelijk kapot, en zo scheelt dat toch weer een voeding!!!
Ik heb al genoeg van mijn voeding getrokken ! Gaat tot nu toe altijd goed. Hij slaat wel eens uit, Maarja, Powerkabel eruit, 10sec. later er weer in, en doorgaan

.
Wel bedankt voor de tip. Ga het denk ik wel gebruiken !
Aan wat voor zekeringen moet ik dan denken?? Links / Site`s???
Dr Nix schreef op 15 May 2003 @ 00:25:
Ik weet wel dat usb er niet van houdt om over een andere kabel dan een speciale usb-kabel te gaan. (die zal wel getwist en afgeschermd zijn). Ik heb de usb kabel naar mijn modem verlengd met een telefoonkabel, van 1 naar 6 meter. Het werkt wel, maar als er ergens een em-pulse vandaan komt, bijvoorbeeld mijn pa die zijn pc aanzet, of bliksem (

), dan disconnect mijn modem voor 1/10e seconde ("onveilige verwijdering" en i-net verbinding eruit tot gevolg).
Je hoeft dus geen ernstige problemen te verwachten, zolang je kabeltje niet te lang is, en in een afgeschermde omgeving hangt.
Ik ga het gewoon proberen, En we zullen zien. Anders wordt het een andere kabel.
even vraagje... Zou je hier dan ook UTP Kabel Shielded voor kunnen gebruiken? Knip ik gewoon een paar aders weg...
Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 00:32:
wil je die autoversterkers ook met dat ding gaan voeden??
ik denk dat ie op de remmote al gaat storen, die vraagt al aardig wat amps... om over de constante + nog maar te zwijgen!
Nope, Dat had ik allang door, Ze hebben namelijk eerst gewoon in mijn systeem gehangen, En dat vond mijn 2e professioneel in mijn kast gesmeten voeding niet leuk. Gelukkig zaten daar alleen de versterkers op.
Nu heb ik er een externe voeding voor. Incl. Aansluit en Ground kabel
Zo... Ik hou weer even mijn mond... mijn pauze is inmiddels weer voorbij, Ik gaat weer werken. Ik reageer vanavond wel weer