[WinXP] Theme's worden niet onthouden

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:17
Als ik een theme kies en ik log uit op de pc of ik sluit em of ik geef een reset, als ik dan weer inlog is mijn theme weg.

Ik heb al geprobeerd:

Style XP installeren / deinstalleren
uxtheme.dll vervangen
Zoeken op got en google.

Hier op got maar 1 topic gevonden met zelfde probleem maar de oplossing is niet gepost.

Het gekke is dat als ik bij de eigenschappen van het bureaublad kijk dat wel het theme wat ik gekoen had is geselecteerd maar dan aangepast. En gewoon weer standaard windows look.

Ik kom er echt niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door SyphOn op 14-05-2003 20:40 ]

• kazz1980
  • Laatst online: 18-02 09:34

kazz1980

Goh... Ik hier?

Dit probleem heb ik (dus) ook gehad. Een echte oplossing heb ik niet gevonden. Na een herinstall (waarbij ik verdorie heel mijn documenten kwijtraakte...) waren de themes er ineens weer....
Ben bang dat het een bug is. Komt nl. met name voor in de vroege (minder legale) uitgaves van win XP.

Naar mijn idee mist windows gewoon ergens een bestandje ofzo...maar welk bestand: geen idee!
In ieder geval succes drmee! Ik hoop dat iemand hier meer hulp kan bieden...

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

Verwijderd

Sorry, maar ik kon het niet laten om te vragen: hij gaat dus iedere keer terug naar teletubbie-style? >:)

• SyphOn
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 22:52:
Sorry, maar ik kon het niet laten om te vragen: hij gaat dus iedere keer terug naar teletubbie-style? >:)
Nee hij gaat iedere keer terug van teletubbie style naar geen style. 8)

• SyphOn
Is er niemand die mij er bij kan helpen? Ik vind het best wel balen zo :(

Verwijderd

Je kan stijlen ook forceren in de localpolicy.

MMC

• SyphOn
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 20:21:
Je kan stijlen ook forceren in de localpolicy.

MMC
Kun je daar wat meer over vertellen? Hoe kan ik dit doen?
Please ik vind het echt een rot probleem.

Verwijderd

start-uitvoeren->GPEDIT.MSC

Beleid voor locale computer
> Gebruikersconfiguratie > Beheerssjablonen > Configuratiescherm > Beeldscherm > Bureaubladthema's -> "Een bestand met een bepaalde visuele stijl laden of Windows klassiek forceren"
Met deze instelling kunt u een bestand met een bepaalde visuele stijl laden door het pad (de locatie) van het bestand op te geven.

Dit kan een stijlbestand op de lokale computer zijn (Luna.msstyles) of een bestand op een externe server. In het laatste geval moet u een UNC-pad (\\Server\Share\luna.msstyles) gebruiken.

Als u deze instelling inschakelt, wordt het stijlbestand gebruikt dat u opgeeft. Verder kunnen gebruikers dan geen ander stijlbestand kiezen.

Als u deze instelling uitschakelt of niet configureert, kunnen de gebruikers zelf het stijlbestand selecteren dat ze willen gebruiken voor hun bureaublad.

Opmerking: als deze instelling is ingeschakeld en het bestand niet beschikbaar is op het moment van aanmelden van de gebruiker, wordt het bestand met de standaard visuele stijl geladen.

Opmerking: als u de stijl Windows XP Luna wilt selecteren, typt u %windir%\resources\Themes\Luna\Luna.mstyles

Opmerking: als u de visuele stijl Windows-klassiek wilt selecteren, laat u het vak Pad naar visuele stijl leeg en schakelt u deze instelling in.
Het gaat in dit geval om Windows XP styles (mstyles) en niet om StyleXP-styles - ik heb zo 123 geen idee of dat wat uitmaakt.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 21:27 ]

• SyphOn
Het gaat om de windows XP styles. Die onthoud hij niet ik zal ff kijken of dit werkt.

Verwijderd

Je zal iig wel moeten uitloggen/rebooten om het verschil te kunnen ontdekken.

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Start -> Uitvoeren -> Services.msc

staat Thema`s wel aan?

[ Voor 16% gewijzigd door Illegal_Alien op 14-05-2003 21:58 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• SyphOn
Illegal_Alien schreef op 14 May 2003 @ 21:58:
Start -> Uitvoeren -> Services.msc

staat Thema`s wel aan?
Yup zo dom ben ik nou ook weer niet ;)

Verwijderd

Stel je ze gewoon in via StyleXP of gewoon via bureaubladeigenschappen? Bij mij deed ie via bureaubladeigenschappen ook heel irritant. Je zal waarschijnlijk allebei al geprobeerd hebben maar ik check toch maar ff ;)

• SyphOn
Allebei geprobeerd. Niks helpt

Edit: Hij werkt nu ineens wel. Ik snap er niks van. Ik heb in gpedit.msc wat uitgeschakeld en alles werkt weer.

[ Voor 67% gewijzigd door SyphOn op 15-05-2003 08:38 ]

• Redboost
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-11-2024
SyphOn schreef op 15 mei 2003 @ 07:58:
Allebei geprobeerd. Niks helpt

Edit: Hij werkt nu ineens wel. Ik snap er niks van. Ik heb in gpedit.msc wat uitgeschakeld en alles werkt weer.
Wát heb je precies uitgeschakeld in gpedit.msc ? Ik heb er nl ook last van... (sorry voor de trap omhoog...)

[ Voor 5% gewijzigd door Redboost op 16-12-2003 14:34 ]

Pagina: 1