Toon posts:

[IE5] PC crasht bij Javascript-sites

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al tijden het probleem dat mijn PC crasht en opnieuw opstart bij het openen van bepaalde websites (in zowel IE 5.0 als Opera 7.10), waarschijnlijk die met bepaalde Javascripts. Een voorbeeld van zo'n site is msn.nl.
Ik heb Windows 98 al opnieuw geïnstalleerd, maar het helpt niet. Wat kan het zijn?

Alvast bedankt,
Els

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Heb je Java wel geinstalleerd? MS Java

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Java is toch standaard geïnstalleerd bij IE5.0?

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik heb MS Java toch maar geïnstalleerd, en msn.nl laadt nu ietsje langer voor hij opnieuw crasht.

Verwijderd

Hhmm, vreemd probleem. msn.nl is in ieder geval een asp die (ogenschijnlijk) HTML+Javascript retourneert. Je zou eens kunnen kijken of er een relatie is tussen al de sites waar je PC op crasht. Als deze allemaal Javascript bevatten zou het probleem hem daar in kunnen zitten.
Overigens krijg ik op msn.nl ook de Visual Studio debugger voor mn neus. Als je script debugger niet lekker geinstalleerd is zou dit de crash kunnen veroorzaken, maar dan zou je het probleem niet in Opera hebben want die zal de script debugger niet aanroepen vermoed ik. Toch zou je kunnen proberen hem uit te zetten; Tools->Internet Options->Advanced->Browsing->"Disable script debugging"
Ook zou je daar nog met wat meer Java opties kunnen lopen klooien, zoals de hele MS VM disablen bijv. Alleen lastig proberen als ie de hele tijd crasht .. :(

Verwijderd

Topicstarter
Pfff, helpt niks.

Ik bezoek zolang dit probleem al aan de gang is eigenlijk alleen nog maar 'veilige' sites. Ik kan dus ook (behalve msn, die opstartte -en crashte- na de nieuwe installatie) geen site noemen waar mijn pc nog meer op crasht.

Het ligt volgens mij echter wel aan 'iets met java', want in Opera zie ik (soms) in de statusbalk iets staan als 'enabling java' of 'loading java' (het gaat allemaal erg snel natuurlijk ;-(

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Ik schop hem even naar de buren...

--> Software Algemeen :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het trouwens eventueel ook aan de videokaart kunnen liggen? (Dit is een influistering van het vriendje) Ik heb namelijk ook problemen met cd-roms, herinner ik me plotseling. Wanneer ik een schijfje heb geinstalleerd enzo (dat gaat allemaal goed) en 'm vervolgens opstart, crasht-ie ook en begint-ie weer opnieuw. Zelfde symptoom bij ander probleem...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat verder gezocht naar crashende sites in IE5 en kwam vervolgens op onderstaande:

sbsnet.nl
boekboek.nl
gezondheid.be

Deze laatste site geeft overigens iets nog veel ergers: een blauw scherm met de tekst "Fatale uitzondering 0E op FFFF:FFFFFFFF". Ik moest op Ctrl-Alt-Del drukken, maar vervolgens gebeurde er niets meer. Zwart scherm met alleen een (onbeweeglijke cursor).

help!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 10:21 ]

Verwijderd

hhmm, wat ook nog zou kunnen dat het niets softwarematigs is maar iets hardware matigs. Zo had ik bijv. een keer het voltage van de processor te hoog ingesteld (met jumpertjes op het moederbord). Gevolg: PC bleef hangen op het moment dat ik een installatie startte. Kennelijk veroorzaakt de Installshield install een dusdanige sequence van CPU calls dat dit de processor te veel werd. Maar hij bootte wel gewoon en ik kon ook programma's starten.
Dus wellicht de hardware nog eens nakijken?

Verwijderd

Topicstarter
Dus het voltage verlagen?
Nu begeef ik me op onbekend terrein. Hoe kom ik erachter wat voor type moederbord ik heb en wat is vervolgens handig om te doen?

Verwijderd

Heb je helemaal geen papieren bij die PC? Je kunt in Windows 98 wel het een en ander aan info vinden, via het control panel bijv. (weet zo de preciese plek niet, ik heb zelf windows 2000). Anders zit er niets anders op dan openschroeven.
Overigens kan het natuurlijk nog aan veel andere dingen liggen, zoals bijv een overgeklokte processor (loopt op een hogere frequentie dan de door de fabriek geadviseerde snelheid) of aan overgeklokte memory (bijv. 66Mhz SDRAM op 100 Mhz FSB). Als je hier niet veel van weet, kijk dan eens op Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)
Maar voordat je begint te schroeven moet je eerst weten of er uberhaupt wel jumpertjes op je moederbord zitten. Modernere PC's hebben geen jumpertjes meer maar daar is alles via het BIOS instelbaar, daar zou ik eerst dus eens naar kijken. Hoe oud is die PC eigenlijk, en wat voor 1 is het?

Maar gezien de symptonen zou het goed met de processor\memory te maken kunnen hebben omdat het erop lijkt dat je PC afhaakt bij bepaalde CPU instucties. Videokaart probleem lijkt me onwaarschijnlijk omdat als je naar die bepaalde sites surft er niets 'bijzonders' gevraagd wordt aan je videokaart.
Pagina: 1