Heb je helemaal geen papieren bij die PC? Je kunt in Windows 98 wel het een en ander aan info vinden, via het control panel bijv. (weet zo de preciese plek niet, ik heb zelf windows 2000). Anders zit er niets anders op dan openschroeven.
Overigens kan het natuurlijk nog aan veel andere dingen liggen, zoals bijv een overgeklokte processor (loopt op een hogere frequentie dan de door de fabriek geadviseerde snelheid) of aan overgeklokte memory (bijv. 66Mhz SDRAM op 100 Mhz FSB). Als je hier niet veel van weet, kijk dan eens op
Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03)
Maar voordat je begint te schroeven moet je eerst weten of er uberhaupt wel jumpertjes op je moederbord zitten. Modernere PC's hebben geen jumpertjes meer maar daar is alles via het BIOS instelbaar, daar zou ik eerst dus eens naar kijken. Hoe oud is die PC eigenlijk, en wat voor 1 is het?
Maar gezien de symptonen zou het goed met de processor\memory te maken kunnen hebben omdat het erop lijkt dat je PC afhaakt bij bepaalde CPU instucties. Videokaart probleem lijkt me onwaarschijnlijk omdat als je naar die bepaalde sites surft er niets 'bijzonders' gevraagd wordt aan je videokaart.