ha tweakers, ik heb het idee dat mijn hd een beetje gaar aan hetdoen is, en ja hoor er zaten bad clusters op (ong. 20 rode B's in scandisk). Alleen nu vind powermax (utility van Maxtor om je hd te checken) niks! Bij alle drie de tests in dat proggie zegt ie dat me hd in orde is, terwijl er allemaal bad clusters op zitten... Kan ik de hd wel terug naar maxtor sturen als powermax niks aangeeft?
hm... Powermax geeft aan dat er geen bad sectors zijn? kweeniej hoor, maar misschien zijn Bad clusters niet persee bad sectors... ik weet niet zeker of PowerMax naar Filesystem fouten zoekt, maar et lijkt erop van niet...
afaik zijn bad clusters niet per defenitie bad sectors...
Eigenlijk niet. Maxtor geeft zelf aan dat wanneer Powermax een foutmelding geeft, je reden hebt om de schijf als RMA op te sturen, anders niet.YT-Croc schreef op 13 mei 2003 @ 21:22:
Kan ik de hd wel terug naar maxtor sturen als powermax niks aangeeft?
Heb je met Powermax ook de meest uitgebreide test gedaan?
naja iig beschadugde shit op me hd, en ik heb alle drie de tests gedaan en hij vond niks...Fludizz schreef op 14 mei 2003 @ 23:37:
hm... Powermax geeft aan dat er geen bad sectors zijn? kweeniej hoor, maar misschien zijn Bad clusters niet persee bad sectors... ik weet niet zeker of PowerMax naar Filesystem fouten zoekt, maar et lijkt erop van niet...
Yep, quick, extended en die burn in ofzo. alle 3 geen probleem.SmartDoDo schreef op 14 mei 2003 @ 23:39:
[...]
Eigenlijk niet. Maxtor geeft zelf aan dat wanneer Powermax een foutmelding geeft, je reden hebt om de schijf als RMA op te sturen, anders niet.
Heb je met Powermax ook de meest uitgebreide test gedaan?
Tja, dan denk ik dat je van de kant van Maxtor gezien geen recht hebt om je schijf op te sturen. Een eventuele low-level format al overwogen?YT-Croc schreef op 15 May 2003 @ 00:03:
[...]
Yep, quick, extended en die burn in ofzo. alle 3 geen probleem.
smart staat aan, en die is tijdens een van die tests uitgebreid getest...Verwijderd schreef op 15 May 2003 @ 10:34:
heb smart enabled staan? Wat voor melding krijg je daarvan?
Verwijderd
Op zich zijn een paar bad clusters geen enkel probleem en betekent het ook niet dat je HD op het punt staat om het te begeven. Heb je al een low format gedaan om te kijken of ze dan weg blijven ?
nog niet, moet ik ff 35 gig aan mp3z fikkenVerwijderd schreef op 15 mei 2003 @ 12:34:
Op zich zijn een paar bad clusters geen enkel probleem en betekent het ook niet dat je HD op het punt staat om het te begeven. Heb je al een low format gedaan om te kijken of ze dan weg blijven ?
Pagina: 1