Toon posts:

[PMG] ECS L4S8A2 mobo sloopt DV-poort CAMcorder....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kocht aantal weken terug de ECS L4S8A2. Fraai moederbord: S468, DDR333, LAN, Firewire, sound. Ik had de (extra) 1394-mobo-header aangesloten op een chieftec 3,5 inch front-side-panel (met ook USB). De USB was geen probleem. Echter het plaatje van de 1394-header in het manual lijkt 180 graden gedraaid te zitten tov hoe die echt op het mobo zit. Pin-nummers konden echter niet missen, omdat 1 pin ontbreekt. Helaas is de DV-poort van m'n camcorder na het aanlsuiten op die extra op de header aangesloten firewire overleden ! :(

Vandaag een verrassing: dat ECS 12 mei j.l. een nieuwe versie 1.1 van het manual heeft uitgebracht. En wat schetst mijn verbazing: alle verwijzingen naar de 1394A_J1 (zoals de header heette in versie 1.0 van het manual) zijn VERWIJDERD!!!!
Mijn camcorder is nu in reparatie en weet nog niet wat die reparatie gaat kosten. Zijn er juristen onder ons hoe ik hier nu verder mee kan. Hoe krijg ik de reparatiekosten van m'n camcorder vergoed? Bij ECS of de leverancier van het mobo? Van mijn mail naar ECS (4 weken geleden) nog niets gehoord.....

Voor andere gebruikers: de onboad 1394-header dus GEEN GEBRUIK MAKEN!

Verwijderd

Topicstarter
Geen populair bordje zeker..... en dat voor 65 euro...

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 28-06 12:40

NEn

Zekersteweten

nou, ik denk dat je nu je je camcorder al hebt laten repareren geen poot meer hebt om op te staan... Daarnaast is het natuurlijk vrij lastig (en kostbaar!) om aan te tonen dat het ook daadwerkelijk dat moeterbordje icm die hardware was die jou camcordertje sloopten...

Juridisch lukt het je waarsch niet om er ook maar iets uit te krijgen denkik, maybe kun je de support afdeling van de mobo-leverancier/importeur/fabricant aanschrijven (netter dan mailen(IMHO)), en kun je zo iets regelen... Dit alles hangt natuurlijk wel af van hun degelijkheid en wil om hun klanten tevereden te houden...

Dat de passage uit de handleiding verdwenen is, is opzich een teken dat ze er van wisten, maarjah, dat kun je natuurlijk never nooit bewijzen... Ik denk dat het helpt als je jezelf heel "lief en onschuldig" opstelt, dan zullen ze maybe zwichten? (Mensen met ervaringen?)

[ Voor 2% gewijzigd door NEn op 15-05-2003 00:08 . Reden: beschijving ]

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Verwijderd

Topicstarter
Dat die passage is verdwenen zegt lijkt me genoeg.
Header weer aansluiten (ik heb die Chieftec firewire-poort er natuurlijk weer afgetrokken) en doormeten, et voila! Lijkt me een makkie om aan te tonen dat die DV-camcorder-poorten sloopt, maar weet alleen niet hoe ik die poort zelf kan doormeten......
Aantonen kan ook door m'n gerepareerde camcorder (hij is nog niet terug) weer aan te sluiten op de header :+ , onder het toeziend oog van een deskundige jury !?