CanoScan 300 Probleem

Pagina: 1
Acties:

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Hey Everyone,

Okay ik heb een beetje een vaag probleempje

Nu heb ik na een tijdje me Scanner weer aangesloten (de Canoscan 300)
Drivers alles installeert perfect, no problem

Nu wil ik Scancraft installeren (het programma die ervoor zorgt dat ik kan scannen met mijn scanner) en krijg ik een rare error op ongeveer 70% van de installatie

De installatie vraagt om Disk3, terwijl die gewoon op me harde schijf staat eventueel cd, als ik dan ga bladeren en aangeef op welke positie die staat krijg ik deze error:

----The Target File Requested Not In The Compressed Library!-----

Nou heb ik geen idee wat dit inhoud, omdat ik toch echt de juiste path aangeef waar de bestanden instaan

Misschien is er een andere prog om mee te scannen?
of misschien weet iemand een oplossing hiervoor

Zou echt fantastisch zijn

Thanks

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Lekker snel scannertje, heb dezelfde :)

Ik stel voor dat je de laatste versie opnieuw downloadt van de Canon Europe site, omdat ik vermoed dat er iets is mis gegaan bij het downloaden hiervan.

Mocht het dan nog niet lukken dan zijn details zoals windowsversie, driverversie, enz. wel handig. Succes :)

Verwijderd

Als je windows 9x of ME hebt kun je eventueel het programma imaging gebruiken wat zich onder bureau accessoires bevind.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 09:34 ]

• MrCaleb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-01-2022
Thnx guys, ik heb hem maar onder me win95 versie gezet, daar werkt die wel goed op

Maarja wat een KUTscanner..damn

• Tele
  • Niet online
MrCaleb schreef op 14 May 2003 @ 13:10:
Thnx guys, ik heb hem maar onder me win95 versie gezet, daar werkt die wel goed op

Maarja wat een KUTscanner..damn
Ik zou het niet op de scanner steken, dat is een prima ding. Tot nu toe heb ik hem onder élk OS werkend gehad. Windows 95, 95b, 98, 98sec, 2000, xp, linux,..

Ook die drivers zijn zeer gemakkelijk te installeren onder XP, nooit geen problemen mee gehad. Dat het niet lukt betekent niet dat het niet kan. :)

Verwijderd

kijk eens of...

a) of je de juiste programma/driver hebt gebruikt voor je scanner --> je zou eventueel ook een programma als Irfanview kunnen gebruiken
b) de kabel er goed inzit? 8)7 waarschijnlijk maak je gebruik van een paralelle kabel (want win95)
c) of je wel de goede kabel gebruikt (bi-directioneel)

• Tele
  • Niet online
Onzin, dit is een SCSI scanner.

Hier heb je een UNinstall tool, om ververvolgens de software goed te installeren. (Ik ga er vanuit dat je XP hebt, dat heb je ook nog steeds niet gemeld.)

Daarna neem je de nieuwste scangear, pak deze in een aparte directory uit. Daarna ga je naar je apparaatbeheer en selecteer je het onbekende apparaat wat je scanner is. Voor dit apparaat wijs je bij de drivers naar de zojuist aangemaakte directory. Zodra deze driver is geinstalleerd is de TWAIN driver scangear direct te gebruiken uit elk programma wat van TWAIN gebruik maakt.
Pagina: 1