Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een siemens S55 en speel games met deze foon en nou kreeg ik een rekening van 85 euro :( omdat ik 2 uur en 55 min. wap diensten had gebruikt.

Nou was mijn vraag als je een java game speelt op je gsm moet je dan ook betalen voor het spelen. Het spel downen kost al 3 euro 30.

Nou gebeurt er wel als ik stop met spelen dat dan de gsm verbinding maakt om data uit te wisselen. Kan iemand mij hier meer over vertellen. Want die mensen bij vodafone weten het allemaal niet zo goed. 8)7

• epoman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Verschillende mogelijkheden:
1. Je speelt een spel vanaf een server, en gedurende de tijd die je het spel speelt ben je 'ingebeld'. Lijkt me onnodig, kost veel geld en is ook niet echt handig.

2. Ik heb nog nooit gehoord dat je moet betalen voor de tijd die je besteed aan het spelen van een spel. Wanneer je spel zélf een verbinding gaat bouwen, zou ik de makers van het spel (dus niet Vodafone) even opzoeken/bellen/mailen met je probleem en om uitleg vragen. Als jij geen toestemming hebt gegeven voor deze datauitwisseling, is de andere partij strafbaar bezig.

3. Wanneer je na het downloaden van een spel via een GSM-verbinding direct gaat spelen en niet eerst de verbinding dichtgooit, blijft die natuurlijk openstaan.

4. Wanneer jij via GPRS je spellen ophaalt, en de telefoon via GPRS data uitwisselt, kun je daar nooit kosten in tijd voor berekend krijgen. Dat wordt afgerekend per kb.

[ Voor 9% gewijzigd door epoman op 13-05-2003 21:15 ]