[php / javascript] data controleren

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Is het mogelijk om een waarde die is ingevuld in een textfield te checken met data uit een database met javascript ?
Ik heb nu een bepaald veld uit een tabel in een array gezet (javascript), maar als je dan de broncode bekijkt van de html pagina, dan zie je alle waardes van de array en dus ook wat juiste data is om in te vullen.
Is er een oplossing om dit anders te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Serverside controleren? :?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:28
Nee, JS wordt namelijk pas uitgevoerd op het moment dat de hele pagina binnen is; je kanhet een beetje omzeilen door de data uit de DB in een externe js-file te zetten, maar dan kunnen mensen er altijd bij.

Als het echt veilig moet zijn, zul je serverside moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Als het veilig moet: Serverside en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik wel de waarde die is ingevuld meesturen naar een 2e pagina waar de waarde dan gecontroleerd wordt ?
Maar dan niet als het form gesubmit wordt, maar wanneer het desbetreffende textfield de focus verliest (onBlur) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Laatst online: 17:06

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:00:
Kan ik wel de waarde die is ingevuld meesturen naar een 2e pagina waar de waarde dan gecontroleerd wordt ?
Maar dan niet als het form gesubmit wordt, maar wanneer het desbetreffende textfield de focus verliest (onBlur) ?
Je wilt iets meesturen, maar niet submitten bij een onblur?

Hoe had je een serverside actie in gedachten, als er geen postback mag plaatsvinden en je dus alleen clientside activiteiten uitvoert? :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigenlijk:
--> de waarde wordt meegestuurd naar een 2e pagina
--> hier wordt de data gecontroleerd
--> is de data niet correct: er verschijnt n popup met "data incorrect" en het veld wordt bv leeggemaakt
--> is de data correct: gebeurt er niks en kan de rest van het formulier worden ingevuld en gesubmit met de knop "verstuur".

Maar die data wil ik niet pas gaan controleren als het formulier met de knop "verstuur" gesubmit wordt, maar als het veld dat gecontroleerd moet worden de focus verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjroorda
  • Laatst online: 15:28
Waarom zou je dit willen? Dit is veel omslachtiger (onBlur(), JS-functie in 2e hidden frame aanroepen, dat naar server sturen, controleren, output afvangen, indien fout veld legen, ...), het posten en dan controleren is veel makkelijker, en daarbij ook veiliger! Clientside kan je de code en checks omzeilen, serverside niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobDay
  • Laatst online: 11-08 21:02
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 20:49:
Hey,

Is het mogelijk om een waarde die is ingevuld in een textfield te checken met data uit een database met javascript ?
Ik heb nu een bepaald veld uit een tabel in een array gezet (javascript), maar als je dan de broncode bekijkt van de html pagina, dan zie je alle waardes van de array en dus ook wat juiste data is om in te vullen.
Is er een oplossing om dit anders te doen ?
En als je er dan een MD5 over de array heen haalt?
Volgens mij kun je ook MD5-en met JS.

43% of all statistics are worthless

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapoen
  • Laatst online: 10:51
Het lijkt allemaal een beetje op een eenvoudig inlog systeem dat ik eens gemaakt heb in het kader van mijn stageopdracht. Zo heb ik dit gedaan:
- persoon voegt paswoord in
- php maakt er een md5 hash string van
- php haalt een andere md5 hash string uit de databank (het paswoord van deze persoon)
- php vergelijkt de 2 bekomen strings en stuurt door naar het management systeem voor de website indien het paswoord juist is, anders verschijnt er een foutmelding.

Dit alles heb ik gedaan zonder javascript, gewoon met de $_POST array commando's gegeven aan de inlog php file zelf...

Clowns to the left of me, Jokers to the right

Pagina: 1