Toon posts:

computer draait maar geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
spec

mobo - GA-8INXP
GPU - GV-r9700Pro
CPU - p4 3.06 533
512 geheugen
300 watt
0s - win xp

Ik heb nieuwe computer, heb er al veel last mee gehad. Eerst deed hij het gewoon, tot ik lekker aan 3dmarken was, plots zwart scherm maar pc bleef gewoon draaien. sindsdien probeer ik dit op te lossen door

1 nieuwe drivers mobo en videokaart te instaleren
2 bios updaten van videokaart en mobo

Ik dacht dat dit lukte maar echt niet dus. vanmiddag vielde hij weer uit. Nu zei een vriend van me dat ik in bios agp op 4x moest zetten. heb ik gedaan en nu geeft de computer helemaal geen beeld meer. Ik heb de cmos batterij er al uitgehaald en dus bios gereset maar nog steeds niets.

weet iemand hoe ik dit oplos of heeft iemand hetzelde probleem???

Verwijderd

Hm, KAN aan de voeding liggen.. wat heb je steken van IDE schijven SCSI .. wat meer info zou wel goed zijn. Volgens mij -> voeding

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 20:49:
Hm, KAN aan de voeding liggen.. wat heb je steken van IDE schijven SCSI .. wat meer info zou wel goed zijn. Volgens mij -> voeding
Lijkt mij ook redelijk duidelijk ;)

Verwijderd

Topicstarter
als het aan voeding ligt waarom werkte hij op 8 agp wel ( werken is groot woord ik had beeld :) )

Verwijderd

Topicstarter
heb er ook nog cd-rom speler in en writer en 120 gb hd wilde je dat weten??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het kan ook aan de combinatie E7205 - Radeon9700 liggen. Probeer tenminste een andere videokaart :)

Edit: Mark, wil je in het vervolg het edit-knopje gebruiken ipv in korte tijd achter elkaar te posten? Dat leest zo wel prettiger dan ;)

[ Voor 43% gewijzigd door BalusC op 13-05-2003 20:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ligt het volgens mij ook wel aan maar weet niemand daar oplossing voor?????

Edit: sorry zie nu pas dat dat kan :)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 20:59 ]

Verwijderd

Hm ik denk ook dat het aan de voeding ligt is meestal zo bij radeon ik zou proberen met andere videokaart :P

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 21:06 ]

Verwijderd

Nou dat wordt dus snel een Merk voeding kopen.

Verwijderd

Topicstarter
zelf denk ik dat het niet aan voeding ligt, waarom zou die het dan een tijdje doen om vervolgens vast te lopen?????

maar weet niemand hoe ik weer beeld kan krijgen, zonder beeld kan je niets!!!!!!!!!

Verwijderd

regel een andere videokaart kaart of breng je pc terug naar de winkel daar zullen ze er wel raad mee weten

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 21:08:
zelf denk ik dat het niet aan voeding ligt, waarom zou die het dan een tijdje doen om vervolgens vast te lopen?????
Da's een heel normaal verschijnsel als een voeding op diens grenzen zit. Maar als je niet bij machte bent om met een ander videokaart te testen, dan zou ik gewoon een nieuwe voeding halen :)

Wil je verder ook wat minder enthousiast rondstrooien met vraag- en uitroeptekentjes? Zo kom je op de meesten alleen maar vervelend en irritant over ;)

• staafonline
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09-2019
waarom zou het aan zijn voeding moeten liggen ik heb hier 2cd roms splers draaien 2hd's floppydrive radeonetje 9700 >:) en nog een stuk of 5 fans op een 300wat voeding, voeding is zelde de bottleneck ik zou gewoon een andere videokaart aanbrengen en kijken of dat werkt (8>

Verwijderd

staafonline schreef op 13 mei 2003 @ 21:55:
waarom zou het aan zijn voeding moeten liggen ik heb hier 2cd roms splers draaien 2hd's floppydrive radeonetje 9700 >:) en nog een stuk of 5 fans op een 300wat voeding, voeding is zelde de bottleneck ik zou gewoon een andere videokaart aanbrengen en kijken of dat werkt (8>
Merkvoeding en no-name voeding maken soms een verschil, zijn genoeg dingen te vinden op got hierover :)

Volgens mij, als je z'n hardware bekijkt ligt het aan zijn 300 watt voeding (kan ook een 250 zijn met een max van 300)

Verwijderd

Topicstarter
is 300 watt van aopen, is volgens mij wel een goede

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 13:53 ]

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

Geen oververhitting?

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
een vriend van mij had hetzelfde probleem, althans met andere specs. de impuls die de videokaart aan de monitor geeft is te klein, waardoor de monitor geen beeld geeft. op agp8x was die impuls waarschijnlijk groter. Probeer eens een andere monitor en/of andere videokaart!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-08 18:24
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 20:46:
Ik heb de cmos batterij er al uitgehaald en dus bios gereset maar nog steeds niets.
Even de cmos batterij eruit halen heeft geen nut. Probeer je systeem eens te clearen met (de daarvoor ontworpen :P ) cmos clear jumper.

tvw

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17-08 08:51

icecreamfarmer

en het is

ik heb dat ook gehad maar bij mij deed de tv out het ook nog.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al op andere monitor geprobeerd (nog steeds geen beeld ), heb geen andere 3d kaart bij de hand. hoe heeft die vriend dit opgelost Bvr-HyPeRion.

Ik heb geen speciale jumpers om de bios te resetten. In het boekje stond dat je de batterij er uit moest halen en dat dan cmos gereset zou worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 16:42 ]

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 16:42:
Ik heb het al op andere monitor geprobeerd (nog steeds geen beeld ), heb geen andere 3d kaart bij de hand. hoe heeft die vriend dit opgelost Bvr-HyPeRion.

Ik heb geen speciale jumpers om de bios te resetten. In het boekje stond dat je de batterij er uit moest halen en dat dan cmos gereset zou worden.
dat heb je wel ;)
dat heeft ieder atx moederbord (zit in de atx standaart schat :> :P

maar wat zijn je temps nu ? die heb je nog niet gegeven is het wel ?
en ook nog iets wat zijn je voedings waardes ? (om tog maar even zeker te zijn ;) )

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Volgens mij is dit gewoon het standaard comboprobleem Granite bay (de chipset) met die R9700... Heb het al eerder gezien. Is volgens mij geen oplossing voor, behalve andere videokaart of ander mobo (met andere chipset)...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

• HyperioN
Verwijderd schreef op 14 mei 2003 @ 16:42:

Als het met een andere monitor niet werkt dan is het hoogstwaarschijnlijk het probleem wat Moartn aangaf. (vreemd dat nog niemand dusver deze briljante ingeving kreeg... bravo moartn :P )
Mijn vriend had toendertijd een nieuwe videokaart gekocht (een GF4Ti4200 geloof ik) en deze bleek in combinatie met zijn monitor niet te werken. Vanaf dat moment werkte het niet meer. Met een andere monitor en/of andere videokaart werkte het wel.

• Arie Kanarie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-07-2023
Heb ik een keertje gehad toen ik de pc had uitgezogen. Videokaart eruit halen, even blazen en er weer opnieuw insteken.

offtopic:
tja klinkt misschien wat vreemd, maar is het proberen waard toch?

[ Voor 28% gewijzigd door Arie Kanarie op 14-05-2003 17:05 ]

-

• googhum
  • Laatst online: 17-05-2022
Had hetzelfde probleem. Heb blind mijn bios van mijn kaart geupdate. Nu moet ik alleen nog resetten tijdens het booten. Beetje vreemd maar werkt wel. Dus koud doet ie het niet.
Heb nieuwe voeding gekocht op andermans advies, wel tevreden mee, maar is geen oplossing :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 13:53:
is 300 watt van aopen, is volgens mij wel een goede
Dat is wel een goeie voeding maar zelf goeie merken hebben soms vreemde dingen, ik werk zelf bij een computerbedrijf en we hebben intussen ook al een 3 paar voedingen de deur uit moeten sturen voor omruiling. Waarschijnlijk ligt het er wel aan en probeer anders eens wat dingen uit i.p.v. alleen cmos te wissen :+

Een videokaart is heel gevoelig voor stroompulsjes dus als er een klein defect in de voeding zit kan het al gauw mis gaan. Ook zou het MoBo te weinig stroom kunnen krijgen. Ik zou gewoon ff naar de buren gaan en kijken of je heel ff de voeding eruit mocht schroeven want volgens mij heb je dat nog niet eens geprobeerd terwijl je hier al zegt dat dat het niet kan zijn. :Y)

• HyperioN
Dus toch het impuls-verhaal (ongeveer dan) :)

[ Voor 20% gewijzigd door HyperioN op 14-05-2003 17:20 ]

Verwijderd

Shunt schreef op 14 May 2003 @ 16:50:
[...]

dat heb je wel ;)
dat heeft ieder atx moederbord (zit in de atx standaart schat :> :P

maar wat zijn je temps nu ? die heb je nog niet gegeven is het wel ?
en ook nog iets wat zijn je voedings waardes ? (om tog maar even zeker te zijn ;) )
Hij heeft geen beeld..........

Verwijderd

Arie Kanarie schreef op 14 May 2003 @ 17:03:
Heb ik een keertje gehad toen ik de pc had uitgezogen. Videokaart eruit halen, even blazen en er weer opnieuw insteken.

offtopic:
tja klinkt misschien wat vreemd, maar is het proberen waard toch?
Klinkt niet vreemd hoor. Ik heb het al redelijk vaak meegemaakt dat mijn videokaart niets meer deed en dat er even uit halen, blazen en hem er weer in doet hielp. Meestal als je hem verplaatst hebt, dan zal al dat stof wel los komen.

Verder wel even zo kaal mogelijk draaien. Dat wil dus zeggen: Alles wat niet essentieel is even eruit halen / loskoppelen, zoals een geluidskaart of een cd-rom speler :). Even kijken wat ie dan doet.

Je moederbord geeft geen piepjes als ie opstart? Dat zou ie moeten doen als ie de videokaart niet goed aan kaan spreken. Misschien is de kabel naar je monitor wel gaar ;)

Andere videokaart zou je idd kunnen proberen. Andere monitor misschien. Videokaart eens in een andere computer plaatsen. Succes ermee

edit:
@BvR-HyPeRiOn: Excuses. Ik was nogal gefascineerd geweest over dat verhaal van cmos resetten, want dat stond me nog bij dat ik dat gelezen had, maar (en daardoor) over dat van die monitor had ik overheen gelezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 17:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb wel van jou probleem gehoord heet cold boot probleem ligt er aan dat geheugen kaart en moederbord niet goed lopen en dat dat met reset wel zo is, maarja ik kan maar geen beeld krijgen. als ik beeld heb is er mischien weer wat mee te beginnen.

• HyperioN
Je heb vast wel vrienden met een computer?? Nou dan kijk je die heeel erg lief aan en vraag je of je z'n videokaart ff mag lenen...
@ The_Tzar: Lees het topic ff vantevoren. hij heeft al een andere monitor geprobeert, en ik had het allang voorgesteld.

Verwijderd

Topicstarter
Naja ik heb ze lief aangekeken ( aangesproken :) ) en nu neemt er een een Gpu voor me mee, maar ik ben het echt heel erg zat. Nu zei een andere vriend van me dat dit probleem in de nieuwe chipset van intel is verholpen, dus bij de 800fsb versies, volgens mij is dat canterwood. weet iemand of dit zo is en zo ja kan je me een goede aanraden?

EDIT: Hij moet ook HT ondersteunen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 17:54 ]

• Moartn
  • Niet online

Moartn

Team Coco

Je moet dan iets met Canterwood of Spingdale chipset hebben... Gigabyte heeft die dingen wel, dus misschien dat je hem nog kunt omruilen in de winkel? Het is een bekend probleem, dus ze zouden er niet al te moeilijk over moeten doen...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Verwijderd

Topicstarter
Weet je zeker dat die het ook gaan doen met mijn radeon 9700 pro want zoals gezegt nu met min GA-8INXP mobo werkt ie niet. Ik denk en die vriend dacht het ook dat het een fout van de intel chip was dat ie het niet deed. Maar als iemand er meer over weet hoor ik het graag. Oh trouwens waar in Nederland kan je die Gigabyte plankjes vinden met 800 fsb?

EDIT: en support ie eigenlijk ook een fsb van 533

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2003 19:18 ]

• Jimmie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:48
Verwijderd schreef op 14 May 2003 @ 19:11:
EDIT: en support ie eigenlijk ook een fsb van 533
natuurlijk is zo'n moederbord backward compatible, anders worden er te weinig verkocht aangezien niet iedereen geld heeft voor de high end 800 fsb cpu's.

en dat intel chipset probleem zou misschien over een tijd verholpen zijn ook al weet ik er eigenlijk niets af over het probleem en waarom dat probleem er in zit... 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Jimmie op 14-05-2003 22:34 ]

• HyperioN
Nee we weten niet zeker of hij aan de combinatie van jouw 9700 en GA-8INXP mobo ligt... het enige om daar achter komen kan jij doen en dat is de videokaart verwisselen..is toch niet zo'n grote klus?!
Pagina: 1