externe brander via USB2.0 te traag

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JedaiNait
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik heb een externe AOpen cd-brander (48x12x50). Deze had ik aangesloten via USB1.1, omdat dit me te traag was heb ik echter een USB2.0 kaartje (q-tec) gekocht. Het probleem is nu dat het branden niks sneller gaat (minuutje of 13). Ik heb de nieuwste drivers van dat kaartje gedownload maar ook dat heeft niet geholpen.

Mijn OS is overigens win2k en branden doe ik met Nero5.5. De brander zelf is uiteraard USB2.0 compatible.

Heeft iemand een idee wat het probleem is en belangrijker: wat ik er aan doe?

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

Verwijderd

ik heb een externe Plextor cd brander (PX-W4824TU (48x24x48)) op USB 1.1 kun je niet sneller branden dan 8x, dus een minuutje of 13, en op USB 2.0 zowel via een los USB 2.0 kaartje (via) als mijn onboard USB 2.0 doet hij er een minuutje of 2/3 over op 48 speed. werkt prima, ik heb er geen klachten over. wel heb ik dit probleem gehad op een celeron 300 met een los usb 2 kaartje, zelfde problemen, misschien is je cpu niet zwaar genoeg?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
cpu is een amd 900. Of dit snel genoeg is weet ik niet....

Elvis is dood, Mozart is dood, Einstein is dood en ik voel me ook niet zo lekker...

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Moet je de brandsnelheid niet handmatig aanpassen?
Ik heb een Iomega USB 2.0 brander met Iomega Hotburn (ik brand nauwelijks) en moest wel een brandsnelheid instelling veranderen toen ik een USB 2.0 pcmcia-kaart in gebruik nam.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Verwijderd

lijkt me wel, op een celly 700 met losse usb 2 kaart doet ie het prima..
probeer je brander eens op een andere pc uit met usb 2 onboard. doet ie het daar ook niet op, dan zou ik maar cotact opnemen met je leverancier.

ohja, zit de brander op een hub? (een usb 1.1 hub ondersteund geen usb2.0) het wil ook nog wel eens helpen om de brander direct in een usb poort van je pc te steken,

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
haas: bedoel je dat ik in nero moet instellen dat ik op 48x wil branden? Dat heb ik gecontroleerd en dat doe ik (cd's kunnen die snelheid ook aan)

frank2kill: ik heb helaas geen andere pc met usb2.0 voorhanden en er zit geen hub tussen.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49
JedaiNait schreef op 13 May 2003 @ 20:42:
cpu is een amd 900. Of dit snel genoeg is weet ik niet....
Dat zou snel genoeg moeten zijn.

Heb je niet een ander pc waar je het usb kaartje in kan steken om te kijken of je dan wel op 48x kan branden?

• JedaiNait
  • Niet online

JedaiNait

Uiteraard!

Topicstarter
Ik heb het kaartje maar terug gebracht en een andere meegekregen, die werkt prima, dus het kaartje zal wel brak zijn geweest :)

• S1W
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 14:54

S1W

USB 2.0 zou theoretisch zo'n 400mb/s moeten kunnen halen. In de praktijk blijkt dat je niet sneller komt dan 10-15 MB/s. Waarschijnlijk door veel overhead op de bus (CRC's etc.) Hoe dan ook, 10-15 MB/s zou snel genoeg moeten kunnen zijn voor het branden van een CD'tje...

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
Ik heb net een externe usb 2.0 DVD/CD writer gekocht. (Iomega Super DVD 16x Dual-Layer USB 2.0 Drive )

En ik heb een Trust 2 Port usb 2.0 pci card. waarvan ik de software al heb geïnstalleerd.
Nou zegt die als ik hem aansluit dat ik een snel usb apparaat op een traag usb apparaat aanlsuit.
Ik heb AMD Athlon XP 2100(+)

Hoe zorg ik ervoor dat die gewoon op usb 2.0 snelheid gaat en niet meer die melding geeft?
Bvd :)

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Tweak15KW schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:37:
Ik heb net een externe usb 2.0 DVD/CD writer gekocht. (Iomega Super DVD 16x Dual-Layer USB 2.0 Drive )

En ik heb een Trust 2 Port usb 2.0 pci card. waarvan ik de software al heb geïnstalleerd.
Nou zegt die als ik hem aansluit dat ik een snel usb apparaat op een traag usb apparaat aanlsuit.
Ik heb AMD Athlon XP 2100(+)

Hoe zorg ik ervoor dat die gewoon op usb 2.0 snelheid gaat en niet meer die melding geeft?
Bvd :)
Wellicht is er toch een probleem met de drivers waardoor de kaart maar als 1.1 werkt.

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-11-2025
Tom_G schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 19:51:
[...]

Wellicht is er toch een probleem met de drivers waardoor de kaart maar als 1.1 werkt.
Met dit
"En ik heb een Trust 2 Port usb 2.0 pci card. waarvan ik de software al heb geïnstalleerd"
bedoel ik de driver, (sorry :P )

Verwijderd

okay, om usb2.0 daadwerkelijk in te schakelen (werkt voor zover ik weet in xp, weet nie hoe het met andere versies zit...) doe het volgende :)

-zorg dat je sp2 geinstalleerd heb
-ga naar je configuratiescherm en dan naar systeem, klik op de tab Hardware en druk op Apparaatbeheer
-als het goed is (dit kan ik zelf nie nakijken :S) staat er dan bij usb controllers een usb aparaat met een geel uitroeptekentje
-rechtermuisknop, eigenschappen, tab stuurprogramma, druk stuurprogramma bijwerken en laat hem automatisch zoeken.

enigste wat ik niet helemaal zeker weet is welke usb apparaat je moet hebben :S mjah anders doe je ze allemaal :P

dan zou je usb 2.0 moeten hebben want sp2 heeft drivers die usb 2.0 enabelen, kheb een portable 40g laptop hd die ook op usb zit, eerst duurde het kopieren van 1gig wel fftjes en met usb2 was dat toch echt stukken sneller...

• Tom_G
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-03 17:13
Verwijderd schreef op woensdag 05 januari 2005 @ 21:26:
okay, om usb2.0 daadwerkelijk in te schakelen (werkt voor zover ik weet in xp, weet nie hoe het met andere versies zit...) doe het volgende :)

-zorg dat je sp2 geinstalleerd heb
-ga naar je configuratiescherm en dan naar systeem, klik op de tab Hardware en druk op Apparaatbeheer
-als het goed is (dit kan ik zelf nie nakijken :S) staat er dan bij usb controllers een usb aparaat met een geel uitroeptekentje
-rechtermuisknop, eigenschappen, tab stuurprogramma, druk stuurprogramma bijwerken en laat hem automatisch zoeken.

enigste wat ik niet helemaal zeker weet is welke usb apparaat je moet hebben :S mjah anders doe je ze allemaal :P

dan zou je usb 2.0 moeten hebben want sp2 heeft drivers die usb 2.0 enabelen, kheb een portable 40g laptop hd die ook op usb zit, eerst duurde het kopieren van 1gig wel fftjes en met usb2 was dat toch echt stukken sneller...
De TS gebruikt Win2k. 8)7

Mischien zou SP4 voor Win2k moeten werken, maar dat lijkt me niet zeker te zijn.
Pagina: 1