Toon posts:

[Router config] Trigger Port?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb een probleem met me router... hij vraag bij de poorten die ik open zetten wil voor MSN en gevonden heb in het grote poortmapping verhaal hier op tweakers, om een trigger port... hierover kan ik echter nergens informatie vinden, ook niet in de handleiding van dat ding... dus misschien dat iemand weet wat ik hier moet invullen? hier een screenshotje:

http://members.lycos.nl/wtp83/scherm.JPG

alvast bedankt voor de genomen moeite! :)

• ludo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-03 18:17
Trigger port lijkt me gewoon het poortnummer waarop de pc's in je interne netwerk je router aanspreken :?

[ Voor 6% gewijzigd door ludo op 13-05-2003 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
en dat is?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT + titelfix

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:30

Predator

Suffers from split brain

Een trigger poort instelling een poort waar, als daar connectie mee gemaakt wordt, jouw router automatische enkel andere poorten (die jij instelt) zal doormappen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Tinto
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-10-2024
Of zoals je bijvoorbeeld hier kunt lezen:
Dynamic ("Triggered") Mapping
Sometimes called "Special Applications", this feature attempts to bypass the "one map per IP" limitation of static port mapping. You typically set up a port mapping as you would for a static mapping, but then specify a "trigger" port (and sometimes, protocol). The router then watches the outbound, i.e. data from computers on your LAN headed to the Internet, data stream for the trigger criteria. When it sees the trigger, it remembers the IP address of the computer that sent the trigger data. When data that matches the trigger request tries to come back into your LAN, the mapping that the trigger is tied to is enabled, and the data is allowed through the firewall. The router then disables the mapping as soon as the transfer is finished so that another computer can use the same mapping. This gives the illusion of multiple computers simultaneously using the same mapping, but, of course, only one computer can use the mapping at a time.

Reporter: 'What do you think about western civilization?'
Gandhi: 'I think it would be a good idea.'

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Ik wil dit topic even een klein kickje geven, en dan met name op de reply van mijn voorganger!

Ik gebruik sinds kort P2P progjes, zoals eDonkey en eMule (neem aan dat als je hier over praat zonder de bedoeling van illegale activiteiten e.d. dat het wel mag?)

Die maken gebruik van TCP en UDP poorten, b.v. 1234 en 1243. Nu heb ik een 3Com Wireless Gateway (router+4 10/100 poorten en wireless) Maar die praat over Trigger Ports en Incoming Ports. Moet ik nu als Trigger Port 1234 (TCP) en bij Incoming (UDP) 1243 instellen :? Of snap ik de definitie van Trigger en Incoming Ports niet? Moet t miss. andersom.

Laatst in t Fifa2003 GoT Tournament had ik dit prob ook, en wist niemand het.

Iemand?

..::System Specs::..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Jij hoeft helemaal niets te triggeren Tekn0z, gewoon de benodigde poorten bij de Incoming Ports instellen. Zie het grote poortmappings verhaal.

edit:

"Klein kickje", maar wel met een vraag die eerlijk gezegd in de faq staat.

[ Voor 25% gewijzigd door Voutloos op 13-10-2003 13:23 ]

{signature}

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Voutloos schreef op 13 October 2003 @ 13:22:
Jij hoeft helemaal niets te triggeren Tekn0z, gewoon de benodigde poorten bij de Incoming Ports instellen. Zie het grote poortmappings verhaal.

edit:

"Klein kickje", maar wel met een vraag die eerlijk gezegd in de faq staat.
die P2P progs doen t wel, maar doordat ik een firewall gebruik die wel de poorten doorlaat maar ook niet. Kan ik minder downen, snap je? Had t al gelezen in de FaQ, maar omdat het een P2P vraag (min of meer) betrof weet ik niet of t wel mag!

..::System Specs::..

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tekn0z schreef op 13 October 2003 @ 13:49:
[...]

die P2P progs doen t wel, maar doordat ik een firewall gebruik die wel de poorten doorlaat maar ook niet. Kan ik minder downen, snap je? Had t al gelezen in de FaQ, maar omdat het een P2P vraag (min of meer) betrof weet ik niet of t wel mag!
Sorry, maar dan lees je niet goed. En er is niets illegaals aan netwerktechnologie. Poorten openzetten is (zolang het je eigen poorten zijn ;) ) legaal.

En heb je nou wel of niet de poorten open en een hoge ID?

[ Voor 6% gewijzigd door Voutloos op 13-10-2003 17:41 ]

{signature}

Pagina: 1