Kabelmodem/adsl-router! Help!!!!

Pagina: 1
Acties:

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Ik loop hier stage in Dordrecht bij een klein IT-bedrijf. Gisteren hebben ze daar een kabelmodem-router van ongeveer 400,- gekocht. Ziet eruit als een klein hubje met 2 utp-poorten; 1 voor het wan, 1 voor het lan. Het is dus de bedoeling dat dit kleine apparaatje een hele pc gaat vervangen voor het delen van het i-net.

Dat ding configureer je via: http://192.168.0.1 Ik heb alles geprobeerd, goet aangesloten, maar het i-net werkt niet. Ik kan wel pingen naar het lokale ip van dat ding.

Mijn vraag is dus, wie heeft er ervaring met dit soort apparaten en hoe los ik dit op.

Hoi.

BansheeBoy Se :0 roeleert een eindje weg, a stone on the Himalaya!

:{ ²

• GoGoHaRrY
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GoGoHaRrY

ik Hier ?

Werkt je kabelmodemperongelijk met DHCP ? In dat geval moet je eerst het IP vrijgeven !
Anders "denkt" de DHCP server dat er twee computers op het kabelmodem zijn aangesloten.
Dit kan met winipcfg op een win9x systeem.

Murphy was an optimist

• BansheeBoy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-06 11:01
Hallo,

Nee, ik werk niet met dhcp in het netwerk, en Quicknet ook niet. Moet ik misschien gebruik maken van een crossover-kabel???

Aub snel hulp, want dit is volgens mij een pracht-systeem.

Hoi

:{ ²

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03:26
gaat het toevallig om een cobalt qube?
die heb ik wel eens voor m'n werk geïnstalleerd namelijk..
is de router aan te roepen vanaf het netwerk (dus dat je settings via www-servertje kan veranderen?) of moet je het op de router zelf instellen?

(ik analyseer het probleem ff....als ik evt. oplossing heb ik post ik die later :P )

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13

Verwijderd

Ik zou bijna zeggen dat je eens moet gaan informeren bij KPN!!! Bij een kennis van mij werkte na het installeren zowat een week niets meer.

Verwijderd

Op donderdag 23 november 2000 18:27 schreef BansheeBoy Se het volgende:
Ik heb alles geprobeerd, goet aangesloten,
probeer dat ding eens goeD aan te sluiten ;)
Pagina: 1