Shuttle SK41g valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

• SjoZ
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-08-2024

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
De volgende situatie:

een shuttle SK41g (AMD-shuttle) met daarin een Dynalink 56k modem, MSi GForce4MX 8xAGP Videokaart 64mb; een Athlon XP2200+; 512mb DDR; een Seagate Barracuda IV 40gb 7200rpm & een LG 48x24x48x16 IDE CDRW/DVD-combo.

Deze valt soms zomaar uit... Voor mijn gevoel, vooral bij zwaardere belasting.
Maar: soms ook zomaar. Ik heb de DDR-module (512mb) getest, en deze bleek defect te zijn. OK, nieuwe module erin, weer getest, module = OK.

Vervolgens (om er zeker van te zijn dat het probleem opgelost is) heb ik de shuttle een uur of 11 lang continu 3D-mark 2000 laten draaien. Dit doorstond hij.
Omdat de Windows installatie mogelijkerwijs beschadigd was, heb ik deze opnieuw geinstalleerd (XP-SP1). Tijdens het installeren echter, viel de shuttle ALWEER uit...

Hierdoor ging ik de voeding wantrouwen. Ik heb een nieuwe voeding geinstalleerd;
XP-setup opnieuw; en nu ging dit goed. Ik ben al met al een uur of 3 bezig geweest (XP; ALLE Drivers; Programma's & Games installeren) en toen ik bijna klaar was; bij de LAATSTE game; viel de shuttle tijdens de installatie toch nog uit...!

Een defect aan het mainboard of gewoon een compatibiliteits probleem ?

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
o ja, wat ik ben vergeten te zeggen: als de shuttle uitgevallen is, kun je deze pas weer inschakelen na dat je even de stroom eraf gehaald hebt :S... Eerder reageert ie niet op de power button...! :S

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 10:21

Shunt

Boe

erm like wat zijn je temps ?
dit zou tog het eerste zijn waar ik aan denk ;)
en wat zijn je voedings waardes in bios

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
temps zijn OK; voedingen ook; EN ik heb dus om dit te bevestigen al een nieuwe voeding geinstalleerd... Maar de temps zijn OK...

Verwijderd

Dit lijkt op een mobo probleem ............

Tis namelijk zo......de nieuwe moederborden ( ten minste die van mij wel ) zodra je hem te ver overclockt of dat je iets dramatisch ( hardware matig ) veranderd ( on the fly ) dan valt ie uit.......en kan je pas rebooten nadat je de stroom plug er 15 sec ( ongeveer ) eruit gelaten hebt.......
Of zelfs erger nog er zijn mobo's waarbij je eerst de atx cable van je mobo moet afhalen en na 15 sec er weer opnieuw moet doen....

dus dit lijkt mij een mobo probleem.

Probeer eens je cd /floppy ( zoveel mogelijk ) van je mobo af te halen en dan die testen te laten runnen.
Mischien dat ie toch op zijn bek gaat door een ide fout oid.

suc6 !

PS : met MBM had je de voedingwaardes kunnen checken en zo eruit kunnen filteren of je voeding kaduuk was of niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 20:42 ]

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
jah idd; maar als je een voeding treft waarvan een of andere condensator plotseling niet meer wil cycelen; dan zie je dat niet he...

Maar ik denk idd dat (misschien door de frot kabels die er in zit) dat bepaalde IDE-commando's hem uitschakelen... Maar: ik heb al een nieuwe SHuttle besteld om dit te verifieren... Dit topic heb ik gestart om te kijken of het misschien een bekend probleem is ?

Verwijderd

SjoZ schreef op 13 May 2003 @ 20:42:
jah idd; maar als je een voeding treft waarvan een of andere condensator plotseling niet meer wil cycelen; dan zie je dat niet he...

Maar ik denk idd dat (misschien door de frot kabels die er in zit) dat bepaalde IDE-commando's hem uitschakelen... Maar: ik heb al een nieuwe SHuttle besteld om dit te verifieren... Dit topic heb ik gestart om te kijken of het misschien een bekend probleem is ?
Kzou gewoon flop eraf halen en de cd-rom......... en agp en pci niet gebruiken ( dus use on board video ).
En laat hem intensief runnen......... dan langzaam opbouwen.......vid kaart erin............dan modem...........dan flop en dan cd-rom
zo kan je precies zien wat de fout is

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
ja, misschien is dat inderdaad beter als meteen vervangen... Maar ik weet niet of iemand dat in de gaten heeft, het gaat hier om een computerboer in nood welke een haastige klant weer aan het draaien moet krijgen... en daarom kies ik snel voor vervanging... We zullen dan ook wel zien; maar idd: werkt het met de nieuwe nog steeds niet... WAT DAN... toch maar opbouwen

Verwijderd

SjoZ schreef op 13 mei 2003 @ 20:48:
ja, misschien is dat inderdaad beter als meteen vervangen... Maar ik weet niet of iemand dat in de gaten heeft, het gaat hier om een computerboer in nood welke een haastige klant weer aan het draaien moet krijgen... en daarom kies ik snel voor vervanging... We zullen dan ook wel zien; maar idd: werkt het met de nieuwe nog steeds niet... WAT DAN... toch maar opbouwen
Waar woon je........ik wil die barebone mischien wel voor een geschickte prijs overnemen :D

Maare.......... ik vind vervanging zo's te haastige oplossing......maargoed :) wie ben ik

• SjoZ

SjoZ

SF-powerrrr!

Topicstarter
hahaha ik heb er nu 2 compleet idd...! maar goed; voorraad, zullen we maar zeggen.
Bedankt voor de tips...! Ik mail je wel als ik 100% zeker weet wat de storing is/was ;-)
Pagina: 1