Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[EL] Voltages okey?

Pagina: 1
Acties:

• KinG PopLa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-10 18:47
-=Update=-

Na het uitvoeren van een low-level format hoorde ik het irritante geluidje niet meer. Ook gaf powermax geen fouten meer aan, maar voor hoe lang............ :/

'lo tweakers

Ik heb sinds een tijdje een nieuw systeem. Natuurlijk is er iets mis mee |:( Het probleem ligt bij de nieuwe HD (Maxtor Diamondmax 9 80GB U133 8MB), deze is sinds kort geluidjes aan het maken die hij vast niet hoort te maken. Het is niet een scherpe "TIK" maar....uh anders. (rrrrrrrrr.ka-clunk B) ). Powermax gedraaid, error code opgestuurd, en doorgezocht op GOT. Nou las bij een ander topic dat mensen met een "voedingsprobleem" iets dergelijks hadden als de voeding het allemaal niet aankan. Ik weet dat ik niet kwaliteitsvoeding heb dus misschien.......jammergenoeg weet ik niet waar de grens goed/fout ligt. Dussss ->

Speedfan liet mij zien dat:

VCORE 1.74V
+3.3V - 3.34V
+5V - 5.13V
+12V - 5.65V
-12V - -9.18V

Tnx

Leadtek K7Ncr18G-pro (Nforce2GT)
Athlon 2000+
512 DDR 333 (OEM)
Maxtor Y6080P0 (80GB U133 8MB)
SB: Audigy
Pioneer DVD500M
HP9300 CDRW
3 casefans, 3 leds (1 aangesloten)
1 ccfl blauw
350W no-name
WinXP prof. SP1
DX9.0a
Nforce2.03 driver + IDE SW driver

[ Voor 10% gewijzigd door KinG PopLa op 15-05-2003 08:58 ]

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-11 13:13

job

die +12 en die -12, dat zal vast niet kloppen, met zulke waardes doet je pc niets.
ik neem aan dat die verkeerd worden uitgelezen

die andere waarden zien er goed uit.

Verwijderd

Met het eens met een multimeter oid. Ik hoop voor je dat die voltages niet kloppen. :P

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19-11 07:19
rrrrrrrrr.ka-clunk, rrrrrrrrr.ka-clunk , rrrrrrrrr.ka-clunk
Dit probleem had ik ook....... op een gegeven moment is je HDD KADUUK
maar dan ook werkelijk kaduuk
Ik zoum maar snel terugbrengen als ik jou was of iig bij iemand anders uittesten
maar ik voorspel je niet iets goeds, aangezien ik hetzelfde probleem had en een
nieuwe harde schijf kreeg

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

ik had ook ongeveer een beetje zoiets:
bij het afsluiten een harde tik
soms tussendoor
en soms een aantal keer achter elkaar
maar ik vertrouwde het niet en kreeg een nieuw 60gb hdd
terwijl ik een 40gb bracht en ik heb geen cent bij betaald
die lui zijden toen ik vroeg of ik met bijbetaling een 60 mocht:
mmm doe maar gratis voor de moeite :D

• KinG PopLa
Ik ben al aan het backuppen....:) Ik ga de comp binnekort met een 400W testen, kijken of het verschil maakt en *zucht*.........dan maar terugsturen Grmbl. Btw mochten de voltages niet kloppen, is dit schadelijk voor een onderdeel uit de PC? Oh en jozy, hoelang duurde het bij jou voordat hij kaduuk was? Het geluid klinkt hier iig alsof de pc wordt uitgezet, de HD houdt niet op met spinnen, maar de koppen lijken wel in uh "ruststand" te gaan.

wordt vervolgd...

Verwijderd

12 volt voltages zijn wel erg eng :)

Meet deze even na, lijkt me erg sterk dat je pc nog iets doet met zulke lage waardes.
Over het algemeen is geluid van je hd iets om je zorgen over te maken. Zeker wanneer dit zich regelmatig/altijd voordoet.
• één keer per dag, geen zorgen maken... , meerdere keren hd even voor controle naar de winkel brengen.

maar zou eerst even je voedingswaardes checken

• KinG PopLa
Ik heb hier vast een of ander apparaatje voor nodig, wat ik waarschijnlijk niet heb (correct me if i'm wrong). Winkel = online, dus ik kijk tegen 1 ~ 2 wkn offline aan :-(..... Zijn er mensen die ooit van "het geluid" zijn afgekomen, misschien door middel van een low-level format?

• Seesar
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

Dat probleem heb ik dus ook!! al 2 keer, een Maxtor 80 gig, 7200 RPB (echter geen 8mb cache) en bij laden van CS hoor je klik en kun je rebooten, dus ik winkel gebeld (ding was 2 weken oud), "dat is niet goed, je kunt hem komen ruilen, dus als je ff backupped...", dus ik backuppen, kaait ie finaal vast, dwz na die tik, kwam ik windows niet in: blauw scherm, dus ik kreeg een nieuwe, zelfde....draait nu anderhalve week, weer de tik.....kan ik hem weer gaan ruilen...(heb al gebeld), neem geen maxtor meer, kloot dingen.

T60P Widescreen

• KinG PopLa
Okey, ik stuur hem maar gewoon op, liever een nieuwe (waarvan ik verwacht, nadat ik wat maxtor topics heb gelezen, dat 'ie ook binnen 2 mnden stuk gaat).... Blijft nog de voeding over, wat heb ik nodig om deze te testen, en hoe doe ik dat? Waar kan ik zien welke voltages "normaal" zijn voor een voeding?

-=Update=-

Mail van maxtor gehad dat de errorcode die ik kreeg met powermax verholpen kan worden met een low-level format.
Ik laat weten of het werkt.

[ Voor 24% gewijzigd door KinG PopLa op 14-05-2003 11:25 ]

Pagina: 1