[WLAN] ssh blijft hangen/'crashed'

Pagina: 1
Acties:

• CV_SmileY
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 21:29

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een notebook tot mijn beschikking met WLAN overal in huis heb ik prima ontvangst en ik heb buiten het volgende probleem nergens last van.
(Maak gebruik van een 3com Accesspoint)

Wat is het probleem? Zodra ik een SSH verbinding start (dmv putty) met een linux machine op het 'vaste netwerk' dan blijft de verbinding af en toe hangen (soort lag van een paar seconden) of hij geeft helemaal geen data meer door (verbinding blijft wel in stand, krijg namelijk geen timeout).

Het enige wat ik vandaag van iemand hoorde is dat het mischien aan de beveiliging van ssh ligt. ofwel zodra er een bitje verkeerd gestuurd wordt via wireless dat ie op tilt gaat. Dit lijkt mij echter vrij sterk...Dus wie heeft hier een oplossing/idee over?

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:58
hmzz... dit probleem komt me bekend voor. ik heb dit ook op school gehad met m'n elcheapo edimax spul. ap was ook edimax. af en toe gaf du meter 0,0 k/s.
nou had ik daar ook altijd ssh open staan om zo internet acces te krijgen(een of andere vage constructie hadden ze bedacht).
maar ik had het ook gewoon met bestanden kopieren. die braken vaak ook af omdat de verbinding dood viel...

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
nope, daar heb ik dus echt geen last van. Ik heb als test al vele mbs heen en weer zitten pompen en dat gaat zonder problemen.
BTW als de verbinding ' crashed' en ik sluit putty en start het opnieuw op heb ik gelijk weer connectie

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Kijk eens bij putty onder "Connection", en dat zet je daar die keepalive packets timer op 120 sec ofzo, ik had dit eerst ook en hiermee was het opgelost. Het is dus gewoon toch een timeout, alleen laat putty dat soms wel en soms niet zien :)

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-08 14:06
Crasht je SSH op je linux doos of is het je Putty die crasht. Ik heb nl nog nooit een gecrashte sshd geweten maar wel veel dat putty es blijft hangen. Enorm vaag maja. Als je ps x doet op je linux bak kun je zien of je sshd(-sessie) actief is slaapt of dood is

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
helaas gaat dat ook niet goed werken.... blijf dezelfde problemen hebben

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Guru Evi schreef op 13 May 2003 @ 20:51:
Crasht je SSH op je linux doos of is het je Putty die crasht. Ik heb nl nog nooit een gecrashte sshd geweten maar wel veel dat putty es blijft hangen. Enorm vaag maja. Als je ps x doet op je linux bak kun je zien of je sshd(-sessie) actief is slaapt of dood is
nee, mijn sshd blijft prima draaien daar ligt het niet aan

• CV_SmileY

CV_SmileY

Topicstarter
Oke, thnx voor jullie hulp. Het probleem bleek echter in een ander hoekje te zitten. Ik heb namelijk de ' powersaving' van mijn wireless gedeelte van mijn notebook iets minder zuinig gezet en nu is het probleem opgelost :)
Pagina: 1