Toon posts:

Mijn netwerk doet het nooit! grrr...

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste forummers,
Ik heb sinds december ADSL lite via HCCnet en wil graag een netwerkje via m'n Multi-pc modem (speedtouch 510) met m'n vader.
Het is echter zo dat mijn vader mij ziet maar een melding krijgt dat ie geen toestemming heeft. Ik krijg bij hem hetzelfde. :( Ik heb naar mijn weten alle firewalls uit maar ik kom er maar niet achter. Pingen naar m'n pa en terug lukt ook al niet. Nu kwam er echter een vriend van mij lannen die ook op de modem werd aangesloten en nu kon mijn vader wel zijn bestanden bekijken |:( 8)7
HELP!

P.S.: Ik kan nog wel n00b-achtige trekjes vertonen

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:50
Ik denk dat dit heeft te maken met de accounts onder Windows, als je onder Windows werkt that is.

Misschien moet je eens proberen het Guest account in te schakelen, maar geef eens wat meer info, over bijvoorbeeld de OS-en waar je mee werkt.

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Wat heb je geprobeerd om het werkend te krijgen en om welke OS-en gaat het?

Kijk ook even op:
Help Help!!!!!!!
Hoe deel ik Internet ?
FAQ Network Troubleshooting

[ Voor 14% gewijzigd door pven op 13-05-2003 19:36 ]

|| Unprompted (AI-blog) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:17
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:33:
Beste forummers,
Ik heb sinds december ADSL lite via HCCnet en wil graag een netwerkje via m'n Multi-pc modem (speedtouch 510) met m'n vader.
Het is echter zo dat mijn vader mij ziet maar een melding krijgt dat ie geen toestemming heeft. Ik krijg bij hem hetzelfde. :( Ik heb naar mijn weten alle firewalls uit maar ik kom er maar niet achter. Pingen naar m'n pa en terug lukt ook al niet. Nu kwam er echter een vriend van mij lannen die ook op de modem werd aangesloten en nu kon mijn vader wel zijn bestanden bekijken |:( 8)7
HELP!

P.S.: Ik kan nog wel n00b-achtige trekjes vertonen
Laat me raden...
Ten minste 1 machine heeft Windows 2000/XP
Je kunt wel elkaars shares zien maar niet benaderen (als ik het goed begrijp)
Om op elkaars share te komen, moet je elkaar als vertrouwde gebruiker toevoegen. Bijvoorbeeld (de gebruikersnaam van de ene pc bij de andere tot de administrators toevoegen)
Ping probleem kan firewall of brakke kabel/multi pc modem betekenen.

Taal fouten inbegrepen ;)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

geef eens wat info over je settings?
hier kunnen we echt niets mee hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het draait allebei op Windows XP en een brakke kabel/modem is het niet. Het is echter zo dat ik op mijn comp 3 gebruikersnamen heb: Michel, Anika, ouders. M'n pa heeft Michel cornelese, anika cornelese, enz. Ik zal de guest account inschakelen en erop terugkomen.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Eerst de FAQ's & search raadplegen aub, daarna pas topic openen.

Je zit met rechten kwesties:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/6#6

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.