Mounten van 2de harddisk

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Vulpecula
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-05 18:04
Ik heb vandaag een tweede harddisk in mijn linux server gehangen. Ik heb hem gepartitioneerd met fdisk. Nu wil ik hem gaan mounten, maar krijg steeds de volgende foutmelding.

code:
1
2
mount: wrong fstype, bad options, bad superblock on /dev/hdb1, 
or too many mounted file systems

Ik heb het volgende commando gebruikt.

$ mount -t ntfs /dev/hdb1 /mp3station

Ik heb echt geen flauw idee wat ik fout doe. Zou iemand me kunnen helpen?

Ps. ben nog maar een linux noob, maar begin al wel veel te leren ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Vulpecula op 13-05-2003 19:12 . Reden: Tekst aangepast zodat de layout niet wordt verneukt ]

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Als je hem alleen hebt gepartitioneerd, kun je hem nog niet mounten. Als het een Linux server is, vraag ik me af waarom je NTFS gebruikt. Als je alleen fdisk gebruikt hebt, is je partitie nog niet geformateerd.

• Vulpecula
wzzrd schreef op 13 May 2003 @ 19:13:
Als je hem alleen hebt gepartitioneerd, kun je hem nog niet mounten. Als het een Linux server is, vraag ik me af waarom je NTFS gebruikt. Als je alleen fdisk gebruikt hebt, is je partitie nog niet geformateerd.
Ik ga er alleen maar mp3's op opslaan. Iemand had me vertelt dat ik dan NTFS moet gebruiken. Ik heb alleen nog fdisk gebruikt ja. Dus moet hem eerst formateren voordat ie kan werken?

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Heb je hem idd al geformateerd? Dus MAW is het wel NTFS?

Verder wat wzzrd zei, waarom NTFS in een Linux server. Ga voor ext3 als je geen dual boot met windows hebt.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 19:18

Robtimus

me Robtimus no like you

Vulpecula schreef op 13 May 2003 @ 19:15:
[...]

Ik ga er alleen maar mp3's op opslaan. Iemand had me vertelt dat ik dan NTFS moet gebruiken. Ik heb alleen nog fdisk gebruikt ja. Dus moet hem eerst formateren voordat ie kan werken?
Ja je moet eerst formateren. Maar waarom zou je NTFS moeten gebruiken? ext3 heeft veel meer mogelijkheden wat betreft bestandspermissies!

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

• Vulpecula
IceManX schreef op 13 mei 2003 @ 19:15:
Heb je hem idd al geformateerd? Dus MAW is het wel NTFS?

Verder wat wzzrd zei, waarom NTFS in een Linux server. Ga voor ext3 als je geen dual boot met windows hebt.
Er staat alleen suse 8.2 op. Dus ik kan dus beter ext3 gebruiken? Hoe kan ik de hd formateren?

Ja sorry :/ ben nog niet zo gevorderd in linux.

Verwijderd

Veel succes met het erop krijgen van MP3's dan :D (writable mounten met NTFS > win2k lukt niet en oudere ntfs versies enorm buggy. Readable mounten daarentegen werkt sowieso perfect. Don't blame linux hiervoor, ligt meer aan Microsoft :) )

Ik denk dat die persoon het meer over NFS gehad heeft o.i.d. wil je ze via het netwerk aan je (linux) clients beschikbaar maken. Als dat niet zijn bedoeling was, dan weet deze persoon schijnbaar absoluut niet waar hij over praat. :o

• wzzrd
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-02 16:57

wzzrd

The guy with the Red Hat

Geeft niet. Iemand die gezegd heeft dat je NTFS moet gebruiken heeft of a. geen verstand van zaken, of b. wist niet dat het om een Linux bank ging, of c. is een Windows freak.

Met fdisk partitioneer je. Je formatteert met het commando mke2fs. mke2fs /dev/hdb1 wordt het ext2, moet mke2fs -j /dev/hdb1 wordt het ext3. Voor een MP3 server hoef je overigens niet perse een journaling FS te hebben, denk ik, dus ook ext2 voldoet wel.

• Vulpecula
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 19:18:
Ik denk dat die persoon het meer over NFS gehad heeft o.i.d. wil je ze via het netwerk aan je (linux) clients beschikbaar maken. Als dat niet zijn bedoeling was, dan weet deze persoon schijnbaar absoluut niet waar hij over praat. :o
Oke, IceManX zegt kan ik beter ext3 gebruiken. En ja ik wil ze via het netwerk beschikbaar stellen voor mijn windows clients. Ken nog niet zoveel van linux dat ik daar mijn workstation mee ga uitrusten.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

http://www.redhat.com/mir...TO/Filesystems-HOWTO.html is wel een mooi document om door te lezen voor wat achtergrond informatie denk ik..

Verder is het volgens mij wel basiskennis om te weten welke partitielayout je moet gebruiken voor welke situatie enzo, daarom gaat dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.