Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| SELECT
t1.voornaam, t3.afstand, t2.datum, t2.tijd
FROM
leden AS t1, tijd_overzicht AS t2, tijd_afstand AS t3
WHERE
t1.member_id = t2.member_id
AND t2.afstand_id = t3.afstand_id
AND t2.tijd IN (SELECT min(tijd) FROM t2)
GROUP BY
t2.afstand_id
ORDER BY
t2.tijd ASC |
De toevoeging is dus:
AND t2.tijd IN (SELECT min(tijd) FROM t2)
Hierdoor is de resultset van de mainquery beperkt tot de t2's waarvan de tijd gelijk is aan de kleinste tijd die in de table t2 staat. Hierdoor zal je dus ook alleen de entries terugkrijgen met de kleinste t2.tijd.
En zo is het maar net.
Jij had het 'mysql' in de titel nog niet gelezen zeker? 
De query van jou kan geloof ik niet eens herschreven worden naar een voor mysql te begrijpen join, dus ik vrees dat deze query niet in één uit te voeren is op mysql.
Opsplitsen en eerst de minimum tijden bepalen en dan pas de echte query uitvoeren zal het devies wel zijn.
De query van jou kan geloof ik niet eens herschreven worden naar een voor mysql te begrijpen join, dus ik vrees dat deze query niet in één uit te voeren is op mysql.
Opsplitsen en eerst de minimum tijden bepalen en dan pas de echte query uitvoeren zal het devies wel zijn.
Ok, na veel zoeken en proberen lijkt het erop dat ik iets gevonden heb 
Komt ongeveer hier op neer:
Glabbeek: Dat van die subquery had ik ook al verzonnen, maar wordt door mySQL 3.23 dus niet onderstuend.. Maar goed, ik heb de oplossing gevonden!
Komt ongeveer hier op neer:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| SELECT DISTINCT
t1.*
FROM
tijd_overzicht AS t1,
tijd_overzicht LEFT JOIN tijd_overzicht AS t2
ON t1.afstand_id=t2.afstand_id AND t1.tijd>t2.tijd
WHERE
t2.afstand_id IS NULL |
Glabbeek: Dat van die subquery had ik ook al verzonnen, maar wordt door mySQL 3.23 dus niet onderstuend.. Maar goed, ik heb de oplossing gevonden!
[ Voor 20% gewijzigd door BetuweKees op 14-05-2003 13:33 ]
Through meditation I program my heart to beat breakbeats and hum basslines on exhalation -Blackalicious || *BetuweKees was AFK; op de fiets richting China en verder
Oeps, daar had ik inderdaad even niet aan gedacht. De laatste tijd ben ik te veel met andere DB´s bezigBetuweKees schreef op 14 May 2003 @ 13:31:
En zo is het maar net.
Misschien raadzaam om eens over te stappen op versie 4.0, die ondersteunt dat zonder problemen.Glabbeek: Dat van die subquery had ik ook al verzonnen, maar wordt door mySQL 3.23 dus niet onderstuend.. Maar goed, ik heb de oplossing gevonden!
Verwijderd
Correctie, het wordt pas ondersteund vanaf 4.1 en dat is op dit moment nog een alpha-release.Neman schreef op 14 May 2003 @ 15:39:
[...]
Misschien raadzaam om eens over te stappen op versie 4.0, die ondersteunt dat zonder problemen.
daarnaast.. ik kan zelf wel overstappen, maar dan moet ik vervolgens mijn webhost daar ook nog even van overtuigen, en dat zou wel eens lastig kunnen worden..
Pagina: 1