fout 2

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:57
grrr als jullie ut nie weten gaat het raam open en.......
nouja t zit zo:
ik heb hier adsl liggen en een xp pc win98se pc en een flaptop met 2000. heel normaal en ik wil zorgen dat iedereen tegelijk op inet kan. geen kunst aan. heb het al bij 10 mensen voor elkaar gekregen en bij mezelf ookal een paar x. maar dan. k stel hem opnieuw in omdat die flaptop erbij kwam. verder nix verandert alleen opnieuw die thuisnetwerk wizard gedraait. maar hij deelde die adsl verbinding niet. nouja geen punt kan ik lkkr zelf wel..... NIET DUS..
klik je delen en vink je die 3 hokjes aan. en dan gaatie pruttelen en dan:

" kan gedeelde toegang niet inschakelen.
fout 2: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.

het helpt ook niet om de verbindingen uit teschakelen te verwijderen opnieuw dr op te zette..... i dont know |:( |:(

i hope you know

Verwijderd

al geprobeerd om te pingen? dit klinkt als iets wat ik van de week had met een noname laptop insteek-nic met realtek chip. je checkt alles 3x dubbel en je kan niets vinden. totdat je ontdekt dat pingen de ene keer wel gaat, en vijf minuten (zonder iets gedaan te hebben) later niet meer. brakke nic dus. check dat eerst ff.

Verwijderd

beetje meer info graag?
welke pc deelt wat...?

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

Slotje request?
Gebruik google of de Got search, kom met specs, ip adressen en ga dan pas blaten!
Dank u

Omdat dit je FIPO is lees eerst de regels van het forum, de zgnd nettiguette!

[ Voor 28% gewijzigd door vliegjong op 13-05-2003 19:03 ]

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Eraser127
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 18:32

Eraser127

Nijkerk

Topic titel mocht ook wel wat duidelijker

My Discogs

Verwijderd

ja eigenlijk kan je wel files deleN? liggn je ip's in hetzelfde subnet?

• Opperhoof
ja sorry, t zit hem niet in de ip's en het netwerk is helemaal goed. maar ik kan mn adsl modem niet delen. dan geeftie die fout.
ik heb een 2ghz t-bird. 64mb gforce 2 mx 400, 256ram, EN speedtough usb modem voor adsl.
ik klik op deze comp. --> netwerk locaties --> internet verbindingen --> eigenschappen van speedtough modem --> geavanceerd --> en dan firewall uit en die andere 3 hokjes aanvinken
en ik kan wel andere dingen delen zoals mappen en hardeschijven en cd-rommetjes

[ Voor 13% gewijzigd door Opperhoof op 13-05-2003 19:09 ]

• Opperhoof
ohja en heb geen firewalls of virusscanners die draaien...

• Opperhoof
ik dacht net zelf al, misschien mist mn pc gewoon een paar bestanden met betrekking tot internet delen en netwerken. ik die cd dr in gestopt en alles aangevinkt en geinstaleerd. als dat groene balkje na 14 sec tot 1/3 is zegtie dat de instalatie voltooit is. misschien ligt het hier dus aan........ k moet tog wat verzinnen. waar kan ik die software van internet plukke?
en ik kan trouwens ook mijn andere verbinding ( waarmee ik met mn win98 pc contact heb) niet delen om dezelfde reden.......

Verwijderd

Welkom op GoT, als ik dat mag zeggen..
Maar je weet zeker dat het niet aan de pings ligt dus? En als je een voor een de protocollen aan en uit zet?

• Opperhoof
nee daar ligt het allemaal niet aan, ik heb gewoon een netwerk waar ik met kan pingen en bestanden over zetten, alles doet het, behalve het internet omdattie dan die fout geeft, hij kan hem niet delen. ookniet als ik alles uitzet of de helft aan of alles wat je maar bed8 krijgt :(

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Opperhoof schreef op 13 May 2003 @ 19:07:
ja sorry, t zit hem niet in de ip's en het netwerk is helemaal goed. maar ik kan mn adsl modem niet delen. dan geeftie die fout.
ik heb een 2ghz t-bird. 64mb gforce 2 mx 400, 256ram, EN speedtough usb modem voor adsl.
ik klik op deze comp. --> netwerk locaties --> internet verbindingen --> eigenschappen van speedtough modem --> geavanceerd --> en dan firewall uit en die andere 3 hokjes aanvinken
en ik kan wel andere dingen delen zoals mappen en hardeschijven en cd-rommetjes
Ooh ja, welkom op GoT. Om te beginnen, als je veel toevoegingen hebt, edit dan je post even met de almighy edit- knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) :Y). Dit zodat er niet al te veel one-man-shows/ Instant Messenger Style threads ontstaan :).

Misschien kun je dit eens doorlezen: http://www.practicallynetworked.com/sharing/xp_ics/ . Hier staan een aantal waarschuwingen in waar je op moet letten.

Op groups.google.com heb ik meer mensen gezien met dit probleem. Het antwoord is daar eigenlijk: jammer dan, installeer AnalogX proxy of een ander Internet Connection Sharing programma.

[ Voor 9% gewijzigd door Jaap-Jan op 13-05-2003 20:25 ]

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Opperhoof
zeik nou nie steeds met die got, ik heb dr al gekeken maar ik kan mijn antwoord nie vinden. als jullie ut wel kunne, vertel dan ff. maar ik heb mn oge ook nie in mn achterhoofd zitte en begin dr stontziek van te worde. geef mij de link waar het antwoord staat op mijn probleem. niet iets wat er op lijkt of iets in de richting van: in 5 stappen een thuisnetwerk maken, want dat kan ik al maar da klote ding vertikt het om iets te doen... ik weet ook wel hoe je meot delen, en hoe je the gateway en ip en dns enz. meot instellen. maar hij kan niet delen om 1 of andere kut reden :@

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

tip lees deze eens door ;)
Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

voral over de inhoud van je topic tietel
ook even over het gedrag over zijken enzo

got is geen helpdesk
got is een forum waar je ervaringen kan delen waar je info kunt vinden
maar er word wel verwacht dat je iets meer doet dan zeggen ik heb het gelezen ik snap het alleen niet.
ook is het fijn als je gewoon antwoord geeft op de mensen die je proberen te helpen.
er word gevraagt om de ip's die je gebruikt.
wat doe je ?
je wipert het af met dat klopt wel.
nou iedereen maakt fouten ook jij, dus geef dan gewoon even de ip's geef zo veel mogelijk info lees ook die link daar over eens door.
ik kan je wel een echte tip geven
als je deelt met een pc (dat is wat ik er uit haal) en als je winhoos xp draait
restore eens de laatste restore point en run die wizard eens niet want dat is helemaal niet nodig ;)
gewoon laptop er bij hangen ip dynamic zetten en klaar ben je (als je windows xp of 2000 zonder domein draait)

ps (Gathering Of Tweakers) = GOT dus welkom @ got is een groet :>

[ Voor 4% gewijzigd door Shunt op 13-05-2003 20:45 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:28
Shunt schreef op 13 mei 2003 @ 20:44:
restore eens de laatste restore point en run die wizard eens niet want dat is helemaal niet nodig ;)
Hij kan toch niet zonder, die denkt dat hij netwerkgoeroe is als hij de Netwerkwizard helemaal goed kan doorlopen :r. Ja, ik ben boos ja. :(

Ik hoop dat je weet dat er niet voor elk probleem dezelfde oplossing is, opperhoof. Er is niet 1 grote oplossing. Ik probeer je een aantal handleidingen te geven. Heb je zelf al gezocht met de engelse vertaling van de fout, want op internet is veel meer te vinden in het Engels dan in het Nederlands. Ook de Microsoft Knowledge Base is in het Engels. Tot slot in directe relatie met de foutmelding: Windows bestaat uit duizenden bestanden, we kunnen echt niet ruiken welk bestand je zou missen.

Misschien was de eerste link was nutteloos. Ik zag dat er een aantal warnings stonden en had gehoopt dat je daar misschien wat aan zou hebben. Iemand met hetzelfde probleem als jij werd daar ook heen gestuurd. Ik had gedacht dat er wat meer troubleshooting aanwezig was, maar dat is achteraf dus niet zo...

Ze willen graag je IP-configuratie weten, omdat ICS alleen werkt als de computers in een class C netwerk hangen (192.168.0.xxx), met als subnet 255.255.255.0.
Ook MOET de host- computer als IP- adres 192.168.0.1 hebben.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:57

Predator

Suffers from split brain

Opperhoof schreef op 13 mei 2003 @ 20:34:
zeik nou nie steeds met die got, ik heb dr al gekeken maar ik kan mijn antwoord nie vinden. als jullie ut wel kunne, vertel dan ff. maar ik heb mn oge ook nie in mn achterhoofd zitte en begin dr stontziek van te worde. geef mij de link waar het antwoord staat op mijn probleem. niet iets wat er op lijkt of iets in de richting van: in 5 stappen een thuisnetwerk maken, want dat kan ik al maar da klote ding vertikt het om iets te doen... ik weet ook wel hoe je meot delen, en hoe je the gateway en ip en dns enz. meot instellen. maar hij kan niet delen om 1 of andere kut reden :@
Dat is vooral een houding die iedereen zal stimeleren jou te helpen.

Kijk, op een forum gelden nou eenmaal regels, en daar heb je je aan te houden.
Dat is dus A) dat je je post edit ipv een 3 achter elkaar te plaatsten
B) Dat je een degelijke topic titel post
C) Dat je genoeg relevenante instellingen post en een duidelijke post maakt.

Zie:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq/forumgedrag

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.