[HiFi]Stereo versterker centraal vraagtopic!

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Topicstarter
Ik ben van plan een nieuwe versterker te kopen en nu er al een aantal topics lopen over dit phenomeen wilde ik een ieder de mogelijkheid om bieden om vragen te stellen, zodat we het een beetje centraal houden en niet iedereen een eigen topic hierover gaat lopen posten ;)

Ikzelf had de volgende vragen:

Ik hoor altijd iedereen over een voor- en eindversterker, maar waar dienen ze eigenlijk voor?

Verder had ik nog de volgende vraag, over het feit dat ik een draaitafel wil aansluiten (Phono) is dit mogelijk zonder nog een aparte versterker te hoeven aanschaffen??

En tevens wat is een beetje goede versterker in de prijsklasse van €1000,-

NAD, Arcam ......

Dan krijg je altijd weer van die vragen, op wat voor speakers ga je ze dan aansluiten ?!

Dat is m'n volgende opmerking, die moet ik ook aanschaffen, dus ik zou het echt niet weten!! Dus alle tips zijn welkom :D

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:52

Dr. Strangelove

Moderator General Chat
Ik wil je best helpen, maar ik vrees dat deze op slot gaat. Zoals je zelf al zegt lopen er al een aantal topics, waarvan een hele recente erg dicht bij deze in de buurt komt:

[rml][ HIFI] Arcam vs NAD - ...help?[/rml]

Ik wacht dus even af voor ik een heel verhaal ga posten. In de tussentijd kan je beter wat meer info geven: wat voor klankkleur zoek je (warm, neutraal, analytisch), wat voor speakers zoek je (floorstanders, standmounts, BUDGET)?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Ruidasilva
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Ruidasilva

Funky & Creative

Topicstarter
Dr. Strangelove schreef op 13 mei 2003 @ 18:47:
Ik wil je best helpen, maar ik vrees dat deze op slot gaat. Zoals je zelf al zegt lopen er al een aantal topics, waarvan een hele recente erg dicht bij deze in de buurt komt:

[rml][ HIFI] Arcam vs NAD - ...help?[/rml]
Ja, daarom wilde ik dit centrale topic maken, misschien kan er gemerged worden als het nodig is ?!
Ik wacht dus even af voor ik een heel verhaal ga posten. In de tussentijd kan je beter wat meer info geven: wat voor klankkleur zoek je (warm, neutraal, analytisch), wat voor speakers zoek je (floorstanders, standmounts, BUDGET)?
Ik ben op zoek naar een warm geluid en een paar mooie floorstanders en m'n uiteindelijke budget ligt tussen de €1500,- en €1750,-

[ Voor 8% gewijzigd door Ruidasilva op 13-05-2003 19:05 ]

Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:56

JvS

Ik heb hem zelf ook

een centraal vragentopic :o. Hoe verzin je het? :P.

We zijn een forum waar je gewoon zaken op kan zoeken en anders kan vragen. Welke je moet kopen, kan je zelf beoordelen door te luisteren, dat is een regel die we hier stellen. Toevallig loopt er ook een ander topic, ik ga deze echt niet mergen, want hij voegt niet echt wat toe, behalve dan jouw "welke moet ik kopen" vraag.

Wat een voor en eindversterker zijn, is vaak zat langsgekomen en een phono-aansluiting zit op sommige versterkers ingebouwd, dat kan je zien bij de specificaties.

Een "centraal topic" openen om in een keer 3 vragen te stellen die stuk voor stuk op slot zouden gaan is niet de bedoeling....

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 13-05-2003 19:28 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.