[ASP]File properties

Pagina: 1
Acties:

• Sjeng
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik heb toegang tot een directory waarin ik mijn bestanden kan zetten waarna deze bereikbaar zijn voor de buitenwereld via

\\SERVER\WEB\gebruiker$ wordt http://www.domein.com/gebruiker/

Een tijdje geleden ontdekte ik dat het een IIS server was en dat ik ook ASP bestanden in mijn directory kon zetten en dat deze uitgevoerd werden. Er was echter een handeling nodig na het kopieren om de bestanden ook daadwerkelijk uitvoerbaar te maken als ze worden opgevraagd.

Ik heb nog een aantal oudere asp scripts op de server lopen en probeer er nu een paar nieuwe aan toe te voegen. Ik heb de files voor zover ik kan zien dezelfde rechten gegeven als de reeds aanwezige files. De nieuwe files worden echter even goed niet uitgevoerd. Ze worden dus door de server gewoon niet als executable gezien.

Is er een mogelijkheid om rechten van werkende ASP files te clonen naar andere ASP files.

Of welke rechten moet ik toekennen aan het ASP bestand. Er zijn 4 groepen/users die rechten tot de file hebben.

Gebruiker: Rechten
Adminstrators (SERVER\Administrators): Full control etc etc
Gebruiker (DOMEIN\Gebruiker): Modify etc etc
Web (web): Read&Execute, Read
SYSTEM: Full control etc etc

Deze zien er tot op het diepste niveau (onder Advanced) voor zowel oude als nieuwe ASP files hetzelfde uit...

Het ergste is dat dit niet de eerste keer is dat ik tegen dit probleem aanloop maar het ongeveer een jaar geleden dus niet gedocumenteerd heb. :(

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-08 12:30

André

Analytics dude

Heeft IIS daar niet een eigen user voor: IUSR_GUEST of zoiets? Als je die toevoegd met de rechten read & execute moet het goed zijn.

• Sjeng
Die IUSR_GUEST is de "web user" bovengenoemd. Zoals ik al zei, file rechten tussen oude werkende ASP scripts en nieuwe niet werkende lijken dus het zelfde en zijn wat betreft user etc sowieso identiek... moet dus ergens anders inzitten zal evengoed eens kijken of ik IUSR_GUEST kan toevoegen...

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Definieer niet uitgevoerd.
Kan je het script downloaden? Krijg je een witte pagina en blijft hij de hele tijd downloaden, maar komt er niets?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Sjeng
Goed definieert "niets": Error code 500.

Het probleem is inmiddels opgelost? Het had iets te maken met het feit dat e.a. fout refereerde aan de root? en andere directories waarin ook scripts werden aangeroepen.

Of ik heb in de tussentijd ergens toch iets goed gewijzigd :)
Ik weet het ook niet meer....

Mag een slotje op