Toon posts:

goedkope router als tftp server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan ik een goedkope router (ong. 100 euro) inzetten als tftp server zonder dat ik daar een linux bak voor nodig heb? Hoe doe ik dat? Ik kan dit nergens vinden in mijn gebruiksaanwijzing.

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:28
Euhm ik denk niet dat je een goedkope router daarvoor kan gebruiken. In zulk soort routers zit meestal alleen maar software om te routen, en wat geheugen om de config file op vast te houden.

Cisco routers kunnen daarentegen wel fungeren als tftp-server, maar dan zit je al weer te praten in een heel andere prijsklasse..

• CRiMiNaL
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10-01-2024

CRiMiNaL

Witlof ^^

er zijn genoeg TFTP/bootp servers te vinden voor linux/windhoos ... dus speciaal een linuxbak heb je er niet voor nodig, als je het op een intern netwerkje gaat gebruiken zou ik em gewoon op je pc erbij installen .. 'k weet nie wat je specs zijn en wat je er pcies mee wil ... maar ut neemt niet echt veel recources in en is gratis

... MMORPG Addict.

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:53
wrom zo moeilijk doen??
Gewoon een freeware tftp servertje downloaden en gaan met die banaan

En trouwens, een router is geen tftp server, hoogstens een client hiervoor, om firmware te updaten

http://solarwinds.net/Tools/Free_tools/TFTP_Server/index.htm

Freeware TFTP server, wat zoek je nog meer?

Edit: ARRGH, Fatalerror is me voor :)

[ Voor 7% gewijzigd door DJSmiley op 13-05-2003 18:53 ]

• JeroenT
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 20:32

JeroenT

hoi!

DJSmiley schreef op 13 mei 2003 @ 18:53:
wrom zo moeilijk doen??
Gewoon een freeware tftp servertje downloaden en gaan met die banaan

En trouwens, een router is geen tftp server, hoogstens een client hiervoor, om firmware te updaten

http://solarwinds.net/Tools/Free_tools/TFTP_Server/index.htm

Freeware TFTP server, wat zoek je nog meer?

Edit: ARRGH, Fatalerror is me voor :)
Erm als je een router upgrade naar een andere firmware fungeert hij echtwel als TFTP server hoor :Y)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Het kan allebij, maar meestal is ie client.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Topicstarter
FatalError schreef op 13 mei 2003 @ 18:57:
Het kan allebij, maar meestal is ie client.
is het wel mogelijk om het ip adres via dhcp op te vragen bij de router en de tftp bij de linux bak? Zoja hoe en waar stel in dit in bij de router of bij de linux bak?
Pagina: 1