[WLAN] Welke wireless router+wlan kaartje te kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011
Ik ben op zoek naar een goedkope wireless router en een wlan kaartje zodat ik een klein netwerkje kan opzetten met m'n pc en m'n laptop. Ik ga dit gebruiken voor internet sharing en zo nu en dan een mp3tje overzetten enzo. Dus echt hoge kwaliteit hoeft het niet te zijn, ik zat te denken aan max 150 euro voor alles bij elkaar..
'K had pas nog bij de Mycom een aanbieding gezien van een Edimax WLan router, samen met een wlan kaartje, voor iets van 129 euro, maar deze aanbieding geld niet meer. Er hoeft niet perse een firewall ingebouwd te zitten. Ik zat te denken iets van Edimax of Sitecom ofzo. Ik heb trouwens kabel bij Multikabel Quicknet...

Eigenlijk vraag ik me nu ook af of het nodig is om een router te gebruiken, of dat er nog de optie is dat m'n eigen pc als router fungeert, dat ik daar dan een wireless lankaart in zet, of een usb ding ofzo...(sorry voor me vage taalgebruik maar heb totaal geen verstand van netwerken enzo).

[ Voor 26% gewijzigd door Krewcial op 13-05-2003 18:05 ]

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
Bij office centre Sitecom Wireless Broadband router + PCMCIA WiFi kaartje, voor 186 euro incl.

Werkt bij mij goed, ook nog met een intel wifi kaartje.. Het configureren was wel een verhaal apart, maar nu werkt het ook perfect.

Had liever Intel of 3Com gehad, maarja, ik moet ook op de centen letten.. Edimax heb ik een beetje een slechte smaak bij in de mond..

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:59
check de pricewatch...
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59/top
kies de juiste categorie sorteer op prijs, en je ziet zo wat de goedkoopste is...

• Krewcial
brokenp schreef op 13 May 2003 @ 18:04:
check de pricewatch...
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/59/top
kies de juiste categorie sorteer op prijs, en je ziet zo wat de goedkoopste is...
Gaat er niet om wat het goedkoopste is, maar of jullie ervaring hebben met deze situatie en advies kunnen geven...pricewatch is noggal verwarrend....:( denk trouwens dat me ouders 180 euro iets teveel vinden...

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Ik heb net een tweedehandsje gekocht op ebay (nog niet binnen), voor 62 euro all-in.
Ook een IBM wireless nic voor 25 Euro moet nog komen. Dus ik ben voor geen 90 euro klaar.

Waarom iedereen toch altijd nieuwe spullen koopt ontgaat me, maar zolang ze het maar 2e hands willen verpatsen vind ik het best :)

If you don’t have enough time, stop watching TV.

• Krewcial
Sja...garantie he...verder niemand die me wat kan aanbevelen?

[ Voor 51% gewijzigd door Krewcial op 13-05-2003 18:35 ]

Verwijderd

Ik heb tijdens een openingsactie van Mycom Den Bosch een Wlan PCMCIA + Wlan Switch/Router gekocht voor maar €129. Dit alles is nu bij mij thuis geinstalleerd en werkt volkomen vlekkeloos. Ze zijn trouwens van Edimax. Dus mocht je er een goedkoop willen aanschaffen zou ik je deze aanraden. :)

• Krewcial
Verwijderd schreef op 13 May 2003 @ 18:48:
Ik heb tijdens een openingsactie van Mycom Den Bosch een Wlan PCMCIA + Wlan Switch/Router gekocht voor maar €129. Dit alles is nu bij mij thuis geinstalleerd en werkt volkomen vlekkeloos. Ze zijn trouwens van Edimax. Dus mocht je er een goedkoop willen aanschaffen zou ik je deze aanraden. :)
Ja die bedoel ik! Maar die aanbieding geld niet meer....

Edit: ben nu ff op aangeboden/gevraagd gedeelte van tweakers wezen kijken, en vond dit:

Complete Set voor snel Draadloos thuis netwerk - 11 Mbit :
1x wireless Orinoco BG2000 NAT router voor adsl/isdn/cable, Wi-Fi
1x wireless Orinoco PC card, Wi-Fi
1x wireless Orinoco USB card, Wi-Fi
*alles A-Merk
*absolute nieuwstaat
*compleet met alle toebehoren

Voor 175 euro, hiermee kan ik ook m'n gewone pc draadloos verbinden en hij heeft een vuurmuur ingebouwd...is dit iets? En moet ik lager in de prijs gaan zitten? Ik ken dit merk namelijk niet..en het is ook al gebruikt...dus?

[ Voor 41% gewijzigd door Krewcial op 13-05-2003 20:50 ]

Verwijderd

Voor hetzelfde bedrag kun je dacht ik bij http://www.paradigit.nl een nieuwe sitecom halen :)

edit:

Dit las ik namelijk laatst in de krant alleen ik kan het nu niet terugvinden op hun website :?

edit:

Ok - no panic - toch nog kunnen vinden :)

10005108 sitecom wirel home st.& usb adap. 11mbps € 209,00
10005109 sitecom wirel home station & pc card 11m € 189,00
10004541 sitecom wireless home station 11mbps € 149,00

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2003 21:42 ]

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

mischien ff voor de duidelijkheid:
dit is een vraag voor network troubleshouting!!!!!
dus: verplaatsen met die hap

• Krewcial
dit is toch geen probleem met me netwerk? thanks NightShade!

• Krewcial
Hmm die gozer die ik gemaild had voor dat setje krijgt het schijnbaar op z'n heupen, ik vroeg of het een goed merk was en of de garantie er nog op zat enzo, en dat ik het ging gebruiken om mp3's te sharen en internet enzo, en toen mailde ie terug van Geen liefhebber zeker, laat maar. Botte mafkees zeg.... probleem is dat die 189 euro echt teveel is...van die 175 haddik nog wel wat af kunnen halen

Verwijderd

Krewcial schreef op 13 May 2003 @ 22:12:
Hmm die gozer die ik gemaild had voor dat setje krijgt het schijnbaar op z'n heupen, ik vroeg of het een goed merk was en of de garantie er nog op zat enzo, en dat ik het ging gebruiken om mp3's te sharen en internet enzo, en toen mailde ie terug van Geen liefhebber zeker, laat maar. Botte mafkees zeg.... probleem is dat die 189 euro echt teveel is...van die 175 haddik nog wel wat af kunnen halen
Die wil het denk ik nog niet verkopen gezien zijn reactie :+
Geeft niet, ik denk dat je dan nog even moet wachten totdat Mycom weer een nieuw filiaal ergens opent 8)
Ik zal je in ieder geval op de hoogte houden als ik iets interessants tegenkom!

p.s.
Edimax Wifi Setje werkt keurig. Wireless Lan / Router / Swith / Firewall combinatie voor een scherpe prijs. Misschien dat Mycom binnenkort dit setje voor een scherpe prijs gaat aanbieden.

• Krewcial
Thanks, maar die ene gozer reageerde weer, dat hij het nu wel wilde verkopen, kostte een jaar geleden ong. 400 euro, hij vraagt er nu 175 voor, dit is dan een Wireless Router, met Firewall, USB WiFi Dongle voor me pc en een PCMCIA kaart voor m'n laptop, en van een goed merk...lijkt me wel redelijke prijs?

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-06 19:02

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Als je je een beetje verdiept in wifi, dan kom je al snel Orinoco tegen. Redelijk topspul.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Verwijderd

Ik heb van Sitecom de WL-011 en WL-012 (USB&PCMCIA).
Het kost bijna niks en het werkt prima. :)

• Krewcial
Heel erg bedankt voor de tip, heb besloten hiervoor te gaan...Thanks!

Verwijderd

Welke dan?

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:27

Beaves

Usque ad Finem

De Netgear FM117P is ook een hele mooie, wel zo rond de 250 Euro maar daarvoor krijg je wel een router die topbereik biedt volgens diverse testen.

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• Krewcial
Dat advies van jouw:) die ga ik bestellen:)

Verwijderd

Deze Senao pcmcia card Afbeeldingslocatie: http://www.zx-yagi.nl/images/senao.gif
http://www.zx-yagi.nl/wifihardware.html

- 23 dBm transmit output power.(170mW dus) >:)
89 euro

Afbeeldingslocatie: http://www.zx-yagi.nl/images/wifi4.gif
Befws4 zelfde site
Prijs inclusief BTW 130

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2003 00:13 ]

Pagina: 1