chello EN adsl op dezelfde server?

Pagina: 1
Acties:

• Dr.Dokter
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 11:20
Ik heb nu nog een Chello-verbinding en heb sinds vandaag ook ADSL. Nu heb ik 1 computer waar mijn chello binnenkomt en die verdeelt over de rest van het huis met Winroute. Op netwerkkaart 1 komt internet binnen en netwerkkaart 2 gaat naar de hub.

Mijn vraag: Kan ik er een netwerkkaart 3 instoppen en daarop ADSL ontvangen en doorsturen naar 'computer x' zonder de chello verbinding dwars te zitten? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar met WinRoute?

• brokenp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:06
is het dan niet makkelijker om in computer X de adsl nw kaart in te steken??
Verder denk ik dat dit eerder voer is voor de mensen bij NT

• Dr.Dokter
brokenp schreef op 13 mei 2003 @ 17:47:
is het dan niet makkelijker om in computer X de adsl nw kaart in te steken??
Verder denk ik dat dit eerder voer is voor de mensen bij NT
Dan mag ie van mij gemoved worden...

ps. Ik wil bv ook dat het mogelijk is om op computer 1 (waar internet binnenkomt) ook gebruik te kunnen maken van ADSL en Chello door te sturen. Uiteindelijk moet alles omgezet worden naar ADSL, maar in stappen.

[ Voor 29% gewijzigd door Dr.Dokter op 13-05-2003 17:50 . Reden: typ-o ]

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15

KRASH

Juist ja...

FF een netwerkbrug tussen je ADSL en Chello netwerkkaart maken...
Moet je ff op google zoeken hoe dat moet.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
KRASH schreef op 13 May 2003 @ 23:37:
Dat wil hij niet.

• Dr.Dokter
Duncan schreef op 13 May 2003 @ 23:48:
[...]

Dat wil hij niet.
Wil ik niet zoeken of google of geen netwerkbrug maken. Wat houdt een netwerkbrug in dan?

Verwijderd

Je wil geen netwerkbrueg maken... dan verbind je ze juist

Kun je niet een Winproxy erbij installeren en die ADSneL laten doen. Je akn in de router/proxy programma's netjes aangeven welke verbindingsweg er genomen moet worden. Enkel het naast elkaar draaien van 2 gelijksoortige pakketten, gaat dat, nog nooit geprobeerd eigenlijk

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
KRASH schreef op 13 May 2003 @ 23:37:
Nou, ik zou totaal niet weten wat dit met het probleem van de topicstarter te maken heeft. Het heeft ook totaal geen nut om dit te doen.

Maar voor de TS, je kan gewoon zonder dat het in de weg zit ADSL en Chello op 1 pc aansluiten, je moet alleen even kijken of Winroute dan de mogelijkeheid heeft om dit tegelijk te delen voor verschillende clients.

Maar zou je een iets bredere uitleg kunnen geven over wat je wil bereiken ?
Ik neem aan dat je thuis niet echt een uitgebreid netwerk heb, dus je kan toch wel alle clients in 1 keer op Chello overzetten lijkt mij.

• Xandrios
  • Laatst online: 17-08 17:33
==> NT

• Dr.Dokter
[Airwolf] schreef op 14 May 2003 @ 08:00:
[...]....Maar voor de TS, je kan gewoon zonder dat het in de weg zit ADSL en Chello op 1 pc aansluiten, je moet alleen even kijken of Winroute dan de mogelijkeheid heeft om dit tegelijk te delen voor verschillende clients.

Maar zou je een iets bredere uitleg kunnen geven over wat je wil bereiken ?
Ik neem aan dat je thuis niet echt een uitgebreid netwerk heb, dus je kan toch wel alle clients in 1 keer op Chello overzetten lijkt mij.
Als het zou kunnen lijkt het me geweldig om van de 2 verbindingen 1 verbinding te maken (up en downstream kunnen combineren), maar ik vraag me af of dat wel kan. Anders wil ik Chello door kunnen sturen naar computer 2 terwijl computer 1 (de server) en computer 3 gebruik maakt van ADSL. Of heb ik dan 4 netwerkkaarten nodig?

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:33

NBK

Weercam-Avatar

Dr.Dokter schreef op 15 May 2003 @ 09:31:
[...]

Als het zou kunnen lijkt het me geweldig om van de 2 verbindingen 1 verbinding te maken (up en downstream kunnen combineren), maar ik vraag me af of dat wel kan. Anders wil ik Chello door kunnen sturen naar computer 2 terwijl computer 1 (de server) en computer 3 gebruik maakt van ADSL. Of heb ik dan 4 netwerkkaarten nodig?
Er moet apparatuur zijn om twee lijnen te kunnen kombineren dus zal er ook wel software zijn die dat kan. Ook voor de andere optie is er gewoon software (weet alleen even niet precies wat) en je hebt maar 3 NIC's nodig.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 14:29
Dit heet toch gewoon trunking? Ik weet dat het kan via een LAN verbinding. of je kabel en ADSL kan combineren, geen idee, lijkt me in principe hetzelfde. volgens mij moet je netwerkkaart het wel ondersteunen.

[ Voor 16% gewijzigd door Byte_Me op 15-05-2003 09:44 ]

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Ja dat kan heel makelijk maar je kan de verbinding niet bundelen wat jij denk ik wil je kan een netwerk kaart erbij zetten en daar adsl opzetten echter gebruikt je server maar 1 internet kanaal. en je workstations 1 gateway. enige wat wel handig is is een programma schrijven zodat wanneer chello weg valt de gateway gewijzigd word naar je adsl verbinding.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

Stewie!

Keen must die!

cool0 schreef op 15 May 2003 @ 09:49:
Ja dat kan heel makelijk maar je kan de verbinding niet bundelen wat jij denk ik wil je kan een netwerk kaart erbij zetten en daar adsl opzetten echter gebruikt je server maar 1 internet kanaal. en je workstations 1 gateway. enige wat wel handig is is een programma schrijven zodat wanneer chello weg valt de gateway gewijzigd word naar je adsl verbinding.
Enig idee om een voorkeursverbinding aan te geven? Want dat zoek ik nu weer:)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Rekenmachine
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2024
Welk OS heb je?
Want volgens mijn accepteerd win98 bv maar tot 2 nic's.....

OS = besturingssysteem
NIC = netwerkkaart

[ Voor 27% gewijzigd door Rekenmachine op 15-05-2003 09:57 ]

https://www.enwatbenjedan.nl/

• cool0
  • Laatst online: 14-06 16:49

cool0

Voorkeurverbinding is simpel de gene die het snelst is.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Stappen om te ondernemen :

NIC 1 (Chello) en 3 (Toekomstige ADSL nic) Trunken met elkaar zodat ie beide data bundeld met elkaar en dus een virtuele nic maakt die 1 is (wat in werkelijkheid dus nic 1&3 is) die kun je dan gebruiken al sje internet lijn

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Stewie!
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:24

Stewie!

Keen must die!

cool0 schreef op 15 May 2003 @ 09:59:
Voorkeurverbinding is simpel de gene die het snelst is.
wij hebben hier 2x ADSL, eentje met 256kb up en de andere 1mbit upload. Ik wil dus die 1 mbit als voorkeurs hebben, maar nu pakt ie de andere steeds :(

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

• Dr.Dokter
ShadowBumble schreef op 15 mei 2003 @ 09:59:
Stappen om te ondernemen :

NIC 1 (Chello) en 3 (Toekomstige ADSL nic) Trunken met elkaar zodat ie beide data bundeld met elkaar en dus een virtuele nic maakt die 1 is (wat in werkelijkheid dus nic 1&3 is) die kun je dan gebruiken al sje internet lijn
Dit klinkt bijna te mooi om waar te zijn. Is hier software voor of kan dat trunken gewoon in w2K server?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-08 11:59
Dr.Dokter schreef op 15 mei 2003 @ 09:31:
Beste wat ik bovenstaand scenario gaat halen is inderdaad handmatig geconfigureerde policy based routing. Daarmee bepaal je dus zelf op basis van een aantal criteria (zoals source, destination, protocol) welke verbinding gebruikt wordt.

Als je de ISP's zo gek kan krijgen zou je in theorie ook een BGP feed kunnen krijgen, waardoor je de snelste (minste hops) naar bepaalde sites zou kunnen nemen. De kans dat je ze zo gek krijgt is erg klein.

Het daadwerkelijk bundelen van bandbreedte kan alleen met bepaalde parallel geschakelde configuraties, en dan alleen met 1 provider.

Verder moet je er rekening mee houden dat upsteam/downstream bij elkaar blijven, een sessie die via ADSL binnenkomt, moet ook weer via ADSL naar buiten. Doe je dit niet moet je serieus rekening gaan houden met problemen :)

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1