Espson of Hp?

Pagina: 1
Acties:
  • 225 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 12:50

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik wil op de HCC een printer van opgeveer 350-450 gulden kopen.
Ik weet dat Epson iet beter is in Foto's, maar het meer om de snelheid van tekst.
Maar ik moet er dus wel foto's mee kunnen printen.
Wie heeft er een goed advies?

systeem specs

• DarkSide
  • Laatst online: 22-08 17:56

DarkSide

theres no place like ::1

Ik zie deze vraag nu bijna dagelijks

Zelf ben ik een epson fan. Vind ze beter met foto's. Al zijn de nieuwe hp's daar ook aardig in geworden.
Epson zijn wel inktvreters maar inkt is dan ook weer goedkoper dan HP. Zwart wit tekst kunnen ze sneller printer dan HP. Maar epson wil wel es wat luider zijn dan hp. Al is mijn 870 photo lekker stil.
In die prijsklasse waar jij over praat vind ik de kleuren minder korrelig bij epson dan bij hp.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

ik zou voor HP kiezen
de prijzen zijn goedkoper en de kwaliteit is net zo goed en de cardridges zijn een stuk goedkoper als van een goeie epson printer

/me has spoken :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Epson is goedkoper!!!

Je hebt bij Epson veel eerder Fotokwaliteit voor je geld.

Ze komen ook veelal beter uit de test, alhoewel het weinig scheeld.

Patronen zijn in aanschaf iets goekoper in het voordeel van Epson, alhoewel daar volgens mij minder inkt inzit, maar je betaald niet voor de Printkop die je bij HP constant vervangt, wat niet nodig is.

Epson heeft een vaste printkop, waarmee je echt wel mee vooruit kunt, als je maar af en toe print.

Epson zal wel iets royaaler zijn kwa inktverbruik, maar ja, iets betere kwaliteit mag iets kosten..

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Mocht je kiezen voor Epson, dan is volgens mij de 880 de beste voor de prijs
En de HP zal wel een 930 ofzo zijn voor die prijs.

Snelheid zal bijna hetzelfde zijn denk ik, Epson 880 kan maximaal 12 pm printen in economy mode..
Hp ??

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Ik weet dat het dus weinig scheelt.
Ik ga wel op de Epson Stand kijken, misschien kan ik me daar laten overhalen.
Ik zelf ben ook een Epson fan, maar ik was benieuwd of Hp misschien beter was....

systeem specs

Verwijderd

Epson, ik ben een echte Epson fan, bij mij op het werk verkoop ik alle merken, maar ik vind de Epson toch met kop en schouders boven de rest uitsteken, vooral met het afdrukken in foto kwaliteit, en ook heel belangrijk : de prijs van de cartriges zijn gewoon veel voordeliger!! die van HP zijn veel duurder, dus dat is ook iets om even bij stil te staan! Verder de afdruk snelheid is ongeveer gelijk, maar een mooie afdruk mag natuurlijk ook wel ietsjes langer duren toch? Dus als ik naar de HCC ging deze week dan wist ik het wel

>>>>>>>>EPSON<<<<<<<<<<< :P :P :P :P
Greetzzz

LiGhTfOrCe

Verwijderd

Ik heb de Epson styles photo 700 en HP930c
Vroeger vond ik Epson ver boven de Hp's
uitsteken ,maar nu ik de HP930 heb ben ik eigenlijk meer tevreden over de HP.
Foto's vind ik bij allebij HP zijn ze net iets scherper vind ik !
De HP is ook heel stil en snel.
De inktprijs van Hp is meer maar die gaat heeeel lang mee zelfs op de beste resolutie !
De printkop bij HP zit in de cartridge en
die vervang je ook mee ,bij Epson zit de printkop vast en die is vrij prijzig als
die vervangen moet worden ( heb ik gehoord )
Maar dat heb ik zelf nog niet meegemaakt.
Ze hebben allebij voor en nadelen !

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
heheh
Print kop is bij ons Gratis vervangen!!
Er zit daar zelfs diamant in!!
maar je praat ook over een Epson 700 die is wel iets ouder dan een HP 930c!

systeem specs

Verwijderd

Dat is waar !
Het is net waar je tegen aanloopt !

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:04
maar het meer om de snelheid van tekst.
Dan moet je voor een HP gaan.

Kijk niet naar de max. snelheid (= hoeveel pagina's/min kan ie uitspugen in bagger-kwaliteit), maar naar de snelheid op medium of high quality (welke je standaard gebruikt). Je zult zien dan een HP veel sneller is.

uit de C'T 11/2000 p.146:

Dr. Grauertbrief hoogste kwaliteit onder Win2K:

HP 930: 2,75 ppm
HP 840: 2,63 ppm
Epson 480: 0,2 ppm
Epson 670: 0,2 ppm

Verwijderd

Wat mij betreft is HP de beste keuze. Mijn ervaring is dat van alle printers HP de minste problemen geven. In jouw geval zou ik een HP uit de 800 of 900 serie kopen.

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
En hoe zit het met het Lawaai?
klopt het dat de Epsons meer lawaai maken ?

systeem specs

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
epson printers maken idd meer lawaai dan hp printers. De standaard modellen (sc 580 - sc 880) produceren pakweg 50-60 db....
Als je de printer niet minstens 2 x de week gebruikt zou ik je aanraden om een hp te kopen. Anders kan het zijn dat de printkop verstopt raakt, en als dat buiten garantie is, kost dat evenveel als een nieuwe printer..

De epson print foto's idd beter (scherper)uit dan de hp in die prijsklasse, dus je moet even afwegen wat je belangrijker vind.

en ja, ik ben hp fan >:)

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-07 18:44
EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON EPSON
Mijn mening is duidelijk denk ik nu :)

Uncomfortable silence can be so loud...

• DaOverclocker

DaOverclocker

Overclocker for life...

Topicstarter
Buiten de garantie,???? Wij hebben dus een nieuwe printkop gekregen! Nadat hij 6 weken niet gebruikt was.

(ps. er waren wel meerdere redenen dat ie het niet meer deed........;))

systeem specs

• tiro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 02:23
Logisch dat de cardridges van een Epson goedkoper zijn dan die van een HP, er zit maar ongeveer de helft in. Verder is Epson inderdaad beter met foto's, hoewel de HP's vanaf de 930C ook erg goed mee doen. Daarnaast is het vooral handig dat bij een HP als ie niet meer print of strepen geeft je alleen maar de cardrigde vervangt. Bij de Epson wordt het meestal een nieuwe printer. Hierdoor heb je bij HP ook altijd de beste printkwaliteit. Een Epson gaat langzaam in kwaliteit achteruit. Ook de service bij HP is goed, als hij kapot is binnen de garantie komen ze hem thuis bij je omruilen. U merkt het al, ik verkoop voor m'n werk HP printers :)

Verwijderd

ik heb net (naja .. redelijk net ) 840 gekocht : retestil... epson heeft -naar ik heb gehoord- een brakker loopwerk ...
en hp support is dik in orde.. alleen is het kut dat je direct naar hun moet gaan , en niet naar je shop ... ik heb hier nog een 690 te koop staan.. komt alleen een beetje gaar geluid uit.. weet niet hoe het komt...

Verwijderd

Als het toch om foto's gaat, zou ik de Epson nemen. Heb zelf de Stylus Photo 750...wil nu zelf eigenlijk de 870, maar nog steeds klasse!
Ben van HP overgestapt naar Epson en nog geen spijt......

Grtz...
Pagina: 1